Caronatopic #12

Wat een melodramatisch stuk zeg. Door die domme titel lijkt het net of dat kind om mysterieuze redenen niet door de coronacheck heen komt maar neeee hij heeft gewoon twee antivax-ouders die de zwemles het niet waard vinden om zich te laten testen :roll_eyes: Ik wou dat de media niet zoveel aandacht zou besteden aan dit soort mensen/situaties pfffff

31 likes

Jezus wat een trut. Wel lopen miepen dat t oh zo erg is voor je autistische kind. En vervolgens zeggen nee ga mezelf echt niet elke week laten testen. Echt als je kind zo belangrijk is wat is dan even elke week een testje doen.

Ik droomde net dat ik in een ah was waar bijna niemand zn mondkapje op had. Ik geef @Zoeva de schuld van deze nachtmerrie.

8 likes

Waauw wat een omgekeerde wereld zeg. In dat stuk staat dat de directrice (?) de opmerking “het is jouw schuld als mijn kind verdrinkt!” heeft gekregen van anti vax ouders. Hoe dom en aso kun je zijn.

1 like

Ik volg Amerikaanse roddeldingen zoals Just Jared en shit op insta. En er is dus een superbekende American footballer die een tijdje terug helemaal loos ging: “ik ben ‘immunized’ en mensen die dat niet zijn blabla”. Heeft nu corona. Blijkt die LUL niet gevaccineerd?! Maar hij blijft claimen dat hij ‘immunized’ is. Zoiets bestaat toch niet voor corona, zonder reeds doorgemaakte besmetting of vaccinatie? Echt een lul.

Ik heb over een week teamuitje, mits het van het bedrijf door mag gaan. Pubquiz in een kroeg. Maar heb voor mezelf nu toch een testen voor toegang afspraak gemaakt. Gewoon omdat we met 20 mensen samen komen en ik al een QR van vaccinatie heb en me echt al heel lang niet heb laten testen. Want er zitten ook zwangeren bij etc. En als ik toch corona zou hebben en het niet zou weten zou ik dat dan kut vinden om evt anderen te besmetten.

8 likes

Ga vanavond om 19.00 ook naar de AH, misschien is het wel een voorspellende droom :+1:

1 like

Mijn ongevaccineerde zusje loopt nu ook de hele tijd te zeiken dat ze niet kan zwemmen met haar baby, dat ze haar vrijwilligerswerk niet mag doen terwijl “die doelgroep dat zo nodig heeft.” ‘Haar’ doelgroep zijn bejaarden, echt ga weg met je slachtofferhouding :rage: :triumph:

Edit: ik probeer echt tolerant te zijn tov vrienden en familie die zich om welke (voor mij onbegrijpelijke) reden dan ook niet laat vaccineren, maar dat gezeik over dat ingebeelde slachtofferschap haalt echt het bloed onder m’n nagels vandaan.

26 likes

Word echt zo doodmoe van mensen die lopen te zeiken dat ze van alles niet meer kunnen. Nee, jij wil je niet laten vaccineren of testen, dat is echt iets heel anders. Zo irritant dat allerlei mensen hierdoor ineens in kleuters veranderen en zichzelf zo ontzettend zielig vinden.

12 likes

Als het zo doorgaat hebben ze binnenkort niks meer aan een herstelbewijs, omdat alles weer op slot zit

2 likes

Ik ga zo voor een test bij de ggd, ben verkouden geworden.

Op mijn werk was net gisteren nieuw beleid gekomen, ze willen in overleg dat je een sneltest doet bij een particuliere instelling maar heb daar mooi voor bedankt. Bij klachten test je bij ggd en mijn werk kan prima vanuit huis.

2 likes

Waarom zouden ze dat willen? Zodat je sneller een uitslag hebt?

Ja, dan heb je na 15 min de uitslag en je kunt sneller terecht.

Ik heb gisterenmiddag m’n afspraak gemaakt en vandaag 9.45 was 1e optie.

1 like

Mijn bestie had mij uitgenodigd voor zijn verjaardag. Dacht dat een paar mensen bij hem thuis zouden komen. Blijkt het opeens plaats te vinden in ruimte bij ongevaccineerde familie van hem en heeft hij megaveel mensen uitgenodigd.

En nu snapt hij niet dat ik niet wil komen.

2 likes

Aaah nee wat rot! Zo frustrerend dat een vreemde iets bedenkt wat jij zou kunnen, terwijl je zelf aangeeft dat dat Ăšcht niet kan. Alsof je dit voor je lol doet. Veel sterkte.

2 likes

Ik heb bevriende ambulance chauffeur op fb die zich blijkbaar niet heeft laten vaccineren (hoe bizar) en die dan nu ook zo’n klaagpost beeft geschreven dat ze niks meer kan doen met haar kind :flushed::flushed:

Want er is toch wel gebleken dat dat hele vaccineren geen zin heeft gehad zegt ze ook nog

3 likes

Ik had net een beetje ruzie met mijn vriend. Ik kan elk moment bevallen en ik maak me zorgen over het feit dat zijn ouders en zusje+partner niet zijn ingeënt. Ze willen straks vanzelfsprekend wel langskomen. Mijn vriend vermijd het onderwerp vaccinatie in gesprekken met zijn familie want vindt het hun keuze en dat wij daar niks over te zeggen hebben. Ook vindt hij dat ik overdrijf; wij zijn immers beide ingeënt en hij zegt dat ik teveel gevaren zie. Toch kan ik het maar niet loslaten, ook met de stijgende cijfers van nu :pensive:

5 likes

Pff wat een ellende! Komt er nog een reĂŻntegratie 2e spoor?

Ik sprak vorige week iemand die ook in een reĂŻntegratie traject zit (niet corona gerelateerd) en bij het tweede spoor kwam er een nieuwe arbeidsdeskundige die haar goed geholpen had dus misschien kan jou dat ook nog helpen?

2 likes

Ik snap je heel goed hoor, het risico dat 1 van die 4 nu besmet is is gewoon best groot. Zou je het wel oké vinden als ze zich eerst laten testen?

2 likes

Ik probeerde online een testafspraak te maken, maar dat lukt niet, en nu al 2x gebeld maar ik kom er niet door omdat het te druk is. Vind dat echt bizar.

1 like

Ja daar hebben we t ook over gehad. Lijkt mij wel beter maar mijn vriend vindt dat overdreven en ik heb ook mijn twijfels of ze dat zouden doen. Maar het probleem is al dat hij het sowieso niet aan ze gaat vragen dus dan zal ik als bad guy/‘overbezorgde’ moeder moeten fungeren. Echt niet chill dit.

Ja ze vind zelf dat de overheid dat onmogelijk heeft gemaakt want dat is 15 minuten rijden!!!1 :roll_eyes: