Caronatopic #12

Ja ik denk dat ze dat wilt :joy: wat dan ook weer heel raar is als je op de ambulance werkt.

Overbezorgde moeder? We leven in een pandemie en het gaat over je (straks) pasgeboren baby. Je staat gewoon in je recht hoor. Snap dat het heeel vervelend is, maar als jij je er anders niet prettig over voelt, kan je het op z’n minst aankaarten. Ze moeten zich maar aanpassen als ze hun kleinkind/neefje/nichtje willen zien.

16 likes

Misschien kun je aan je kraamverzorgster vragen of ze streng kan optreden? Of testen, of niet komen. Zij is er ook om voor jou op te komen. En misschien wordt dat sowieso wel het beleid in de kraamzorg. Vorig jaar rond deze tijd mocht je volgens mij de hele week maar 1 vaste bezoeker ontvangen.

2 likes

Wat een gezeik! Heb je nog geen WIA keuring bij het UWV gehad? Bij iemand die ik ken zat wezenlijk verschil tussen wat arbo arts en UWV arts zeiden. UWV arts oordeelde eigenlijk nog volledige arbeidsongeschiktheid voor de eigen werkzaamheden na een jaar ziekte.

Indien je rechtsbijstand hebt zou ik die inschakelen hoor. Dit is ook geen makkelijke materie. En een arbeidsdeskundige is geen arts en als die alleen een rapport van één bedrijfsarts heeft vind ik het vreemd dat die al allerlei conclusies gaat trekken en vooral dat je wel even fysiek werk zou kunnen doen als steksteker?!

Ik zou sowieso een second opinion aanvragen: Second opinion | Bedrijfsarts | Arboportaal

7 likes

Ja ik had overbezorgd al bewust even tussen aanhalingstekens gezet want ik vind mijn zorgen dus wel terecht. Maar ik baal gewoon zo dat mijn vriend het niet met me eens is en me wel wegzet als overbezorgd en het er ook niet met zijn ouders over wil hebben.
De suggestie van @Pininhetweb is ook wel een goeie. Ik zou het helemaal niet erg vinden als dat het beleid werd.

3 likes

Vraag me nu wel af of het afschalen van de testlocaties niet te voorbarig is geweest
 Mijn moeder wilde testen, kon alleen nog op een uur rijden een plekje krijgen voor morgen einde middag :’( hoop niet dat de drempel om te testen op deze manier te hoog wordt voor sommigen.

1 like

Ik merk dat ik steeds zenuwachtiger wordt. Hier in Limburg zijn de ziekenhuizen al vol en in tegenstelling tot het forum hoor en ken ik meerderen die zich niet willen laten vaccineren. Mijn schoonouders van bijna 70 (en al 50 jaar shagverslaafd) willen zich bijvoorbeeld niet laten vaccineren. Mijn schoonmoeder is helemaal verontwaardigd omdat ze geen dansles meer mag geven in het bejaardentehuis(!). Maar zelf zien ze niet in dat ze omkiepen zodra ze covid oplopen. Mijn ouders zijn al bijna een jaar geleden gevaccineerd met AstraZeneca en begonnen ook al te miepen over boosters (maar hun krijg ik nog wel omgepraat). Als je 60+ bent hoef je je toch geen zorgen te maken over de ‘langetermijneffecten’? Je kunt je beter zorgen maken over het oplopen van Corona wat steeds realistischer is.

Daarnaast heb ik een baby’tje die eind volgende maand start op het KDV, sowieso al spannend maar al helemaal met een pandemie.

Einde Corona-geklaag :grin:

9 likes

Ja, het is echt een vicieuze cirkel. Minder mensen lieten zich testen omdat iedereen een zelftest deed, en nu mensen zich weer bij de ggd willen laten testen, kan het niet meer, waardoor je maar een zelftest doet.

Op zich een goed idee, maar de kraamverzorgster is er vaak max 5 dagen, zit je er daarna nog mee, met je pasgeboren kindje. Jeetje wat lastig.

1 like

en je kraamverzorgster zou ook nog net zo goed niet gevaccineerd kunnen zijn :flushed::flushed:

4 likes

Ik heb net de aflevering van NRC vandaag geluisterd over ‘Het zorginfarct: waarom de zorg volledig vastloopt’
Ik vond het heel interessant en ook erg voor de mensen in de zorg die structureel overbelast zijn. Dat wist ik wel maar dit geeft echt meer inzicht in hoe zwaar het is. Dat ic-verpleegkundigen en secretaresses uitgescholden en bedreigd worden door families die niet geloven in corona.
Daarnaast zijn er dus nog 2 miljoen volwassenen niet gevaccineerd in NL en dat is toch best nog een grote groep. Zeker omdat ze ook vaak dicht bij elkaar wonen, kijk naar dorpen in de bible belt. Als daar dan corona uitbreekt krijg je een enorme besmettingsgolf.
Naar mijn mening vaccineer je dus ook voor de groep gewoon, niet per se voor jezelf. Tuurlijk moeten zorgmedewerkers meer beloond worden en moeten er meer bedden komen maar dat kan ontwikkeld worden naast vaccineren. Dat is nu de oplossing die we zo voor de greep hebben om het aantal besmettingen te verminderen, denk ik. En ik vraag mij dan af hoe mensen die tegen vaccineren zijn reageren op verhalen van mensen uit de zorg die het zwaar hebben. Mij raakt dat als persoon dan wel

2 likes

Ja, ook dat nog :sob:

1 like

Ik vind het zo ontzettend rot voor je, en vind het ook echt onbegrijpelijk dat er relatief zo weinig aandacht voor long covid is.

5 likes

Iemand van mijn sportteam heeft een positieve zelftest en gaat nog naar de GGD, ze denkt zelf dat het is opgelopen na de wedstrijd van zaterdag toen ze uit ging. Gisteren kreeg ze klachten en dan is zaterdfag 2 dagen geleden. Maar argh ik vind dit irritant.
Officieel hoef ik niet in quarantine omdat ik gevaccineerd ben, maar vind het wel krom. Ik word hier direct hypochonder van.

1 like

16 likes

Ben benieuwd wat jullie zouden doen. Mijn vriend is sinds het recent weer enorm oploopt met de besmettingen behoorlijk angstig. Hij wil het liefst dat we weer helemaal thuiswerken (maar snapt dat dat in mijn functie niet haalbaar is, zolang het niet strikt moet). Maar dit weekend heb ik een nachtje weg met vrienden en familie, iedereen is gevaccineerd en houdt afstand maar hij wil het eigenlijk echt niet dat ik daarheen ga. Ik wil hem en zijn gevoelens graag serieus nemen, maar het contact met mijn vrienden en familie is ook heel belangrijk voor mij. Ik vraag me nu af of ik te naief ben in het denken dat het wel meevalt en ik best kan gaan, of dat mijn vriend het te angstig inziet? Wat zouden jullie in zo’n situatie doen?

1 like

Ik had dus net iemand aan de telefoon die me ging vragen of ik wist dat ik mee werk aan een genocide en of ik wel kan slapen s’nachts. En hij had alle ziekenhuizen gebeld en er ligt helemaal niemand, het is niet waar wat de msm schrijft. Stop met je werk en wordt wakker! en daarna ging hij schelden toen ik vroeg of hij nog een afspraak wilde maken, aangezien het druk is en hij de lijn bezet houdt zo.
Pfff
 :face_with_symbols_over_mouth:

12 likes

Weet je waar hij precies bang voor is?

Ik denk niet dat er een objectieve waarheid in deze situatie is en 1 van jullie beiden helemaal gelijk heeft of fout zit, het zijn persoonlijke afwegingen en gevoelens. Zolang het binnen de maatregelen van de overheid valt, iedereen gevaccineerd is en er afstand gehouden wordt zou ik zelf wel gaan, het risico lijkt me dan te overzien en zou voor mij, net als voor jou, in deze situatie niet opwegen tegen ook weer een beetje het leven oppakken na bijna 2 jaar. Maar goed, dat is natuurlijk erg situatie- en persoonsafhankelijk (heeft hij of iemand in zijn omgeving bijvoorbeeld een extra kwetsbare gezondheid oid). Zou er vooral goed over praten samen, maar lijkt me wel lastig als je niet op 1 lijn zit.

7 likes

Dat ik ziek word, dat ik hem besmet. We zijn aan het proberen dat ik zwanger wordt, dus die combinatie maakt hem extra zenuwachtig. En hij heeft ptss (in remissie), dat gaat eigenlijk heel erg goed maar als er iets gebeurt wat een beetje angstig is, is die angst bij hem vaak meteen wat groter daardoor. Daarom wil ik hem ook echt het gevoel geven dat zijn gevoelens er mogen zijn, maar wil ik ook mijn eigen pad wel blijven volgen.

@Lemongrab Ja dat vind ik dus ook heel lastig. Gisteren ook al een beetje een moeilijk gesprek gehad over het thuiswerken, waarbij ik ook wel merk dat hij vrij emotioneel reageert. Maar ik ga in ieder geval rustig proberen uit te leggen hoe ik erin sta, zoals jij dat hier samenvat inderdaad.

5 likes