Ik vind het zo per stad wisselen. In mijn eigen stad nog nooit gecontroleerd, ben afgelopen twee weken in 3 andere steden waaronder buitenland geweest en elke keer gecontroleerd. Wel zonder ID, soms met verificatie van geboortedatum (mijn vriend zei 31 ipv 13 (??? Hij had even een error) en daar werd niks van gezegd)
De effectiviteit van een regel wordt toch niet alleen maar bepaald door de manier van handhaven? Heel veel mensen houden zich gewoon aan de regel ondanks dat de controle misschien niet overal goed is. Daarnaast heb je nog allemaal andere mogelijke positieve effecten van de maatregel zoals bijvoorbeeld een hogere vaccinatiebereidheid. Misschien dat de maatregel nog beter nageleefd zou worden als de controle nog strenger zou zijn, maar voor heel veel andere regels is het effect van handhaving en sanctionering echt minimaal. Dat zal voor dit niet echt anders zijn. Dus ik snap eigenlijk echt niet waar je op baseert dat het een flop is.
Het staat er een beetje onhandig, maar ja:
“Hetzelfde geldt voor buurland Spanje, waar bijna 90 procent van de bevolking volledig is gevaccineerd. Ook daar behoren nieuwe besmettingen, vergelijkbaar met Portugal, tot de laagste van Europa.”
Ohja had niet met elkaar te maken maar voelde me al niet mega op mijn gemak en met deze hoge cijfers blijf ik toch maar weer even thuis
dit lijkt op kapitein iglo
Hahhaa dat zegt ze erbij
In de Ikea was het zondag ook zo. Voor het gevoel de helft zonder mondkapjes of hing op hun kin. Het personeel sprak er echt niemand op aan, wat ik ergens ook wel snap.
Oostenrijk heeft vanaf vandaag besloten dat alle 2-dosis-vaccinaties nog maar 270 dagen geldig zijn dus ik ben af
Hugo geef me die prik ik wil skiën
Hmmm er wordt op Jinek door een IC arts gezegd dat we 94-95% vaccinatiegraad moeten hebben ivm delta variant.
Je zou bij die priklocaties zonder afspraak toch eigenlijk ook moeten kunnenn binnenlopen voor een boosterprik als je die wilt. Zo beloon je ook een keer de bereidwillige mensen. In Amerika zijn trouwens best veel mensen boos, omdat al die anti-vaxers nu worden overgehaald met allemaal prijzen en tegoedbonnen. Snap wel dat je dan baalt als je juist lekker vroeg erbij was.
Desnoods krijgen ze allemaal een efteling weekend, als we daarna weer normaal leven, maakt het mij vrij weinig uit hoor haha.
Waar baseert hij/zij zich op? Want een ic arts is geen viroloog
Edit: never mind, heb het terug geluisterd
What if… De cijfers nu zo hoog zijn omdat wappies bewust elkaar besmetten om zo aan herstelbewijzen te komen… Oh boy wat een ellende is dit toch allemaal.
Wooow das best pittig voor het toerisme daar. Denk dat 90% van de toeristen voor komend seizoen nu af is…?
Edit: lees dat het alleen voor janssen geldt, dus juist alleen 1 dosis vaccinaties.
Nee helaas ook de 2-dosis sinds vandaag! Janssen accepteren ze vanaf 3 januari zelfs helemaal niet meer.
Wat een melodramatisch stuk zeg. Door die domme titel lijkt het net of dat kind om mysterieuze redenen niet door de coronacheck heen komt maar neeee hij heeft gewoon twee antivax-ouders die de zwemles het niet waard vinden om zich te laten testen Ik wou dat de media niet zoveel aandacht zou besteden aan dit soort mensen/situaties pfffff
Jezus wat een trut. Wel lopen miepen dat t oh zo erg is voor je autistische kind. En vervolgens zeggen nee ga mezelf echt niet elke week laten testen. Echt als je kind zo belangrijk is wat is dan even elke week een testje doen.
Ik droomde net dat ik in een ah was waar bijna niemand zn mondkapje op had. Ik geef @Zoeva de schuld van deze nachtmerrie.
Waauw wat een omgekeerde wereld zeg. In dat stuk staat dat de directrice (?) de opmerking “het is jouw schuld als mijn kind verdrinkt!” heeft gekregen van anti vax ouders. Hoe dom en aso kun je zijn.
Ik volg Amerikaanse roddeldingen zoals Just Jared en shit op insta. En er is dus een superbekende American footballer die een tijdje terug helemaal loos ging: “ik ben ‘immunized’ en mensen die dat niet zijn blabla”. Heeft nu corona. Blijkt die LUL niet gevaccineerd?! Maar hij blijft claimen dat hij ‘immunized’ is. Zoiets bestaat toch niet voor corona, zonder reeds doorgemaakte besmetting of vaccinatie? Echt een lul.
Ik heb over een week teamuitje, mits het van het bedrijf door mag gaan. Pubquiz in een kroeg. Maar heb voor mezelf nu toch een testen voor toegang afspraak gemaakt. Gewoon omdat we met 20 mensen samen komen en ik al een QR van vaccinatie heb en me echt al heel lang niet heb laten testen. Want er zitten ook zwangeren bij etc. En als ik toch corona zou hebben en het niet zou weten zou ik dat dan kut vinden om evt anderen te besmetten.
Ga vanavond om 19.00 ook naar de AH, misschien is het wel een voorspellende droom