Caronatopic #12

Hoe gaat het met de zorgmedewerkers hier? Wij hadden vanochtend al 40 Corona pt. Zowel de oudere categorie >75 jaar op verpleegafdeling als de jongere <45 jaar op de IC.

Ondertussen raakt tociluzimab op. We gaan een periode tegemoet van op = op. Dat betekent minder kans op goede afloop. Mag toch echt wel meer aandacht voor zijn.

14 likes

Jeetje wat heftig zeg dit. Arm kleintje. Dit maakt wel nog vasthoudender. Was zijn zus ook ongevaccineerd?

1 like

Geen zorgmedewerker hier maar wat moet dit ontzettend moeilijk zijn om te zien gebeuren. Ik vind het al moeilijk om te lezen. Hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je het een beetje red.

Ja gaat prima! Ik doe geen covid zorg want zit nu in m’n laatste trimester van zwangerschap maar krijg natuurlijk alles mee en wordt wel door iedereen en nog wat gebeld over hun covid patiënten. Je merkt echt dat de zorgzwaarte enorm is toegenomen bij ons.

4 likes

Samengevat in 1 woord? DRAMA :sob: laten we het daar maar op houden…

En een virtuele knuffel voor iedereen :heart:

1 like

Bij ons ziekenhuis ook. Het personeel is op, er zijn amper mensen te vinden die kunnen werken. Het soort mensen dat er nu ligt is ook anders, bozer vaak. Er moet nu iets veranderen, zo komt het niet goed. Ik maak me best wel zorgen om m’n collega’s.

2 likes

Waarom zijn het soort mensen bozer? Boos dat ze ondanks vaccinatie toch corona kregen?

1 like

Ja vind het echt zorgwekkend allemaal! Drukte maar ook schaarste aan bedden, aan goed apparatuur en aan personeel. Had het eigenlijk niet zo vervelend verwacht.

De kans dat ongevaccineerde op de IC komen is vele malen groter dan ongevaccineerde. Dus dan heb je al lastige patiënten die behoorlijk heftige zorg nodig hebben. Ongevaccineerde COVID-19 patiënten in het ziekenhuis bijna 20 jaar jonger dan gevaccineerde | RIVM

Verder zijn er nog steeds beperkingen van bezoekuren. Daar worden mensen ook heel boos van. Er is op dit moment veel agressie tegen zorgmedewerkers. Het is behoorlijk zorgwekkend.

Precies wat je zegt, allemaal heel herkenbaar helaas. In de vorige golf was het nog een soort overleef stand ofzo. Het was zwaar, maar ergens had je ook weer de hoop dat het tijdelijk was, wat dan weer moed gaf. Nu maak ik me oprecht zorgen hoe dit verder gaat, want het loopt aan allerlei kanten gewoon echt vast.

Ja je 1e alinea wist ik :relaxed:

En wat heftig zeg. Agressie tegen zorgpersoneel :cry:

2 likes

Uh code zwart al in Limburg? Hoor ik net bij Jinek.

1 like

Was al op de NOS vanmiddag :frowning:

Ja door werk mis ik alles :rofl:

1 like

Ja dit is inderdaad ook een heel goed aandachtspunt. Ik merk dat hij liever zijn hoofd een beetje in het zand steekt (zoals wel meer mensen helaas) maar dit is geen periode die je ooit over kunt doen. Hopelijk dringt het door want ik wil me zo graag focussen op een fijne tijd met de kleine straks in plaats van gestress over wie langskomt en hoe.

1 like

Ik dacht even dat die interviewer Thierry Baudet was. Had zomaar gekund

2 likes

Ja wij kregen vandaag mail dat de beveiliging bij de cohort afdeling is opgehoogd ivm agressie naar personeel. Hoe bizar en surrealistisch.

1 like

Kan hij niet ook voorgelicht worden door de verloskundige of kraamhulp instantie tijdens de intake zodat hij ook van hun hoort wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn? Misschien dat het dan wel aankomt bij hem.

1 like

Het helpt hem niet als jij meegaat met zijn angst. Hij is bang en zoekt manieren om controle op de situatie te houden. Dat is heel logisch en begrijpelijk, maar zijn mentale gezondheid gaat er niet op vooruit door er in mee te gaan. Je bent voorzichtig en houdt je aan de regels, dat zal genoeg moeten zijn. En ik zeg dit met pijn in mijn hart, want ik heb zelf een angststoornis en ik begrijp je vriend heel goed. Dat enorme gevoel van opluchting als je iets engs uit de weg gaat is fantastisch, maar uiteindelijk is het vermijding en op de lange termijn helpt het niet. Misschien kan hij het eens bespreken met zijn therapeut of een andere professional?

8 likes

Pfoe ja dat snap ik echt heel goed, ik moet er ook niet aan denken alleen te moeten bevallen. En dat isolatiepak haha, wel heel lief dat je vader het ook zo serieus nam. Dat is nu ook deel van het probleem denk ik, mensen nemen het minder serieus.

@Ishq Toevallig heb ik vandaag een afspraak bij de verloskundige dus dat valt te proberen. Toch heb ik gemerkt dat zij ook niet heel uitgesproken zijn over corona, toen het zover was om te laten vaccineren heb ik hun om advies gevraagd en zij gaven aan dat het een eigen keuze was en spraken zich niet uit voor vaccinatie

3 likes