Caronatopic #12

Ik snap je volledig! Ik zou het wel oké vinden als ze zich bij de GGD laten testen. Maar anders absoluut niet.

2 likes

Je hebt er inderdaad niets over te zeggen of zij zich inenten of niet. Je hebt er wel alles over te zeggen of zij jullie baby mogen zien/vast houden, met masker en/of zelftest. Of gewoon niet. Wel lastig dat je vriend er anders over denkt en jij dan de boodschapper moet zijn.

6 likes

Ik zou gaan en proberen niet in een overvolle club te belanden, om maar een voorbeeld te geven. Tot op die hoogte zou ik wel bereid zijn rekening te houden met zijn zorgen. En bijv een zelftest te doen na terugkomst ofzo (als je geen klachten hebt, logischerwijs). Maar je lost zijn angst niet op door niet te gaan, dat lukt wrs ook niet met helemaal binnen blijven.

3 likes

Ja dat laatste vind ik zo ontzettend lastig. Hij ziet er dus geen extra gevaar in dat ze langskomen als de baby er is en vind ook dat het gewoon moet kunnen. Als ik er over begin reageert hij ook geïrriteerd, snap het wel een beetje want het gaat over zijn eigen ouders en zusje. Maar ik sta er dus heel anders in. Echt geen zin om me hier nu druk om te moeten maken maar helaas is het nu wel realiteit.

En als jij uitlegt waarom jij je wel zorgen maakt, wat doet hij dan met die argumenten? Geeft hij aan waarom hij zich er geen zorgen om maakt?

Als ik uitleg waarom ik me zorgen maakt zegt hij dat ik er te veel gevaar in zie. Dat ze heus niet zullen komen als ze klachten hebben en dat er met een kleintje zoveel gevaren en zorgen zijn waar je mee moet leven. Maarja het hebben van geen klachten zegt ook niks. Merk dat hij het er ook niet over wil hebben maar ga er toch weer over beginnen want dit werkt ook niet

1 like

Hoe gaat het met de zorgmedewerkers hier? Wij hadden vanochtend al 40 Corona pt. Zowel de oudere categorie >75 jaar op verpleegafdeling als de jongere <45 jaar op de IC.

Ondertussen raakt tociluzimab op. We gaan een periode tegemoet van op = op. Dat betekent minder kans op goede afloop. Mag toch echt wel meer aandacht voor zijn.

14 likes

Jeetje wat heftig zeg dit. Arm kleintje. Dit maakt wel nog vasthoudender. Was zijn zus ook ongevaccineerd?

1 like

Geen zorgmedewerker hier maar wat moet dit ontzettend moeilijk zijn om te zien gebeuren. Ik vind het al moeilijk om te lezen. Hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je het een beetje red.

Ja gaat prima! Ik doe geen covid zorg want zit nu in m’n laatste trimester van zwangerschap maar krijg natuurlijk alles mee en wordt wel door iedereen en nog wat gebeld over hun covid patiënten. Je merkt echt dat de zorgzwaarte enorm is toegenomen bij ons.

4 likes

Samengevat in 1 woord? DRAMA :sob: laten we het daar maar op houden…

En een virtuele knuffel voor iedereen :heart:

1 like

Bij ons ziekenhuis ook. Het personeel is op, er zijn amper mensen te vinden die kunnen werken. Het soort mensen dat er nu ligt is ook anders, bozer vaak. Er moet nu iets veranderen, zo komt het niet goed. Ik maak me best wel zorgen om m’n collega’s.

2 likes

Waarom zijn het soort mensen bozer? Boos dat ze ondanks vaccinatie toch corona kregen?

1 like

Ja vind het echt zorgwekkend allemaal! Drukte maar ook schaarste aan bedden, aan goed apparatuur en aan personeel. Had het eigenlijk niet zo vervelend verwacht.

De kans dat ongevaccineerde op de IC komen is vele malen groter dan ongevaccineerde. Dus dan heb je al lastige patiënten die behoorlijk heftige zorg nodig hebben. Ongevaccineerde COVID-19 patiënten in het ziekenhuis bijna 20 jaar jonger dan gevaccineerde | RIVM

Verder zijn er nog steeds beperkingen van bezoekuren. Daar worden mensen ook heel boos van. Er is op dit moment veel agressie tegen zorgmedewerkers. Het is behoorlijk zorgwekkend.

Precies wat je zegt, allemaal heel herkenbaar helaas. In de vorige golf was het nog een soort overleef stand ofzo. Het was zwaar, maar ergens had je ook weer de hoop dat het tijdelijk was, wat dan weer moed gaf. Nu maak ik me oprecht zorgen hoe dit verder gaat, want het loopt aan allerlei kanten gewoon echt vast.

Ja je 1e alinea wist ik :relaxed:

En wat heftig zeg. Agressie tegen zorgpersoneel :cry:

2 likes

Uh code zwart al in Limburg? Hoor ik net bij Jinek.

1 like

Was al op de NOS vanmiddag :frowning:

Ja door werk mis ik alles :rofl:

1 like