Caronatopic #12

Mijn ongevaccineerde zusje loopt nu ook de hele tijd te zeiken dat ze niet kan zwemmen met haar baby, dat ze haar vrijwilligerswerk niet mag doen terwijl “die doelgroep dat zo nodig heeft.” ‘Haar’ doelgroep zijn bejaarden, echt ga weg met je slachtofferhouding :rage: :triumph:

Edit: ik probeer echt tolerant te zijn tov vrienden en familie die zich om welke (voor mij onbegrijpelijke) reden dan ook niet laat vaccineren, maar dat gezeik over dat ingebeelde slachtofferschap haalt echt het bloed onder m’n nagels vandaan.

26 likes

Word echt zo doodmoe van mensen die lopen te zeiken dat ze van alles niet meer kunnen. Nee, jij wil je niet laten vaccineren of testen, dat is echt iets heel anders. Zo irritant dat allerlei mensen hierdoor ineens in kleuters veranderen en zichzelf zo ontzettend zielig vinden.

12 likes

Als het zo doorgaat hebben ze binnenkort niks meer aan een herstelbewijs, omdat alles weer op slot zit

2 likes

Ik ga zo voor een test bij de ggd, ben verkouden geworden.

Op mijn werk was net gisteren nieuw beleid gekomen, ze willen in overleg dat je een sneltest doet bij een particuliere instelling maar heb daar mooi voor bedankt. Bij klachten test je bij ggd en mijn werk kan prima vanuit huis.

2 likes

Waarom zouden ze dat willen? Zodat je sneller een uitslag hebt?

Ja, dan heb je na 15 min de uitslag en je kunt sneller terecht.

Ik heb gisterenmiddag m’n afspraak gemaakt en vandaag 9.45 was 1e optie.

1 like

Mijn bestie had mij uitgenodigd voor zijn verjaardag. Dacht dat een paar mensen bij hem thuis zouden komen. Blijkt het opeens plaats te vinden in ruimte bij ongevaccineerde familie van hem en heeft hij megaveel mensen uitgenodigd.

En nu snapt hij niet dat ik niet wil komen.

2 likes

Aaah nee wat rot! Zo frustrerend dat een vreemde iets bedenkt wat jij zou kunnen, terwijl je zelf aangeeft dat dat ècht niet kan. Alsof je dit voor je lol doet. Veel sterkte.

2 likes

Ik heb bevriende ambulance chauffeur op fb die zich blijkbaar niet heeft laten vaccineren (hoe bizar) en die dan nu ook zo’n klaagpost beeft geschreven dat ze niks meer kan doen met haar kind :flushed::flushed:

Want er is toch wel gebleken dat dat hele vaccineren geen zin heeft gehad zegt ze ook nog…

3 likes

Ik had net een beetje ruzie met mijn vriend. Ik kan elk moment bevallen en ik maak me zorgen over het feit dat zijn ouders en zusje+partner niet zijn ingeënt. Ze willen straks vanzelfsprekend wel langskomen. Mijn vriend vermijd het onderwerp vaccinatie in gesprekken met zijn familie want vindt het hun keuze en dat wij daar niks over te zeggen hebben. Ook vindt hij dat ik overdrijf; wij zijn immers beide ingeënt en hij zegt dat ik teveel gevaren zie. Toch kan ik het maar niet loslaten, ook met de stijgende cijfers van nu :pensive:

5 likes

Pff wat een ellende! Komt er nog een reïntegratie 2e spoor?

Ik sprak vorige week iemand die ook in een reïntegratie traject zit (niet corona gerelateerd) en bij het tweede spoor kwam er een nieuwe arbeidsdeskundige die haar goed geholpen had dus misschien kan jou dat ook nog helpen?

2 likes

Ik snap je heel goed hoor, het risico dat 1 van die 4 nu besmet is is gewoon best groot. Zou je het wel oké vinden als ze zich eerst laten testen?

2 likes

Ik probeerde online een testafspraak te maken, maar dat lukt niet, en nu al 2x gebeld maar ik kom er niet door omdat het te druk is. Vind dat echt bizar.

1 like

Ja daar hebben we t ook over gehad. Lijkt mij wel beter maar mijn vriend vindt dat overdreven en ik heb ook mijn twijfels of ze dat zouden doen. Maar het probleem is al dat hij het sowieso niet aan ze gaat vragen dus dan zal ik als bad guy/‘overbezorgde’ moeder moeten fungeren. Echt niet chill dit.

Ja ze vind zelf dat de overheid dat onmogelijk heeft gemaakt want dat is 15 minuten rijden!!!1 :roll_eyes:

Ja ik denk dat ze dat wilt :joy: wat dan ook weer heel raar is als je op de ambulance werkt.

Overbezorgde moeder? We leven in een pandemie en het gaat over je (straks) pasgeboren baby. Je staat gewoon in je recht hoor. Snap dat het heeel vervelend is, maar als jij je er anders niet prettig over voelt, kan je het op z’n minst aankaarten. Ze moeten zich maar aanpassen als ze hun kleinkind/neefje/nichtje willen zien.

16 likes

Misschien kun je aan je kraamverzorgster vragen of ze streng kan optreden? Of testen, of niet komen. Zij is er ook om voor jou op te komen. En misschien wordt dat sowieso wel het beleid in de kraamzorg. Vorig jaar rond deze tijd mocht je volgens mij de hele week maar 1 vaste bezoeker ontvangen.

2 likes

Wat een gezeik! Heb je nog geen WIA keuring bij het UWV gehad? Bij iemand die ik ken zat wezenlijk verschil tussen wat arbo arts en UWV arts zeiden. UWV arts oordeelde eigenlijk nog volledige arbeidsongeschiktheid voor de eigen werkzaamheden na een jaar ziekte.

Indien je rechtsbijstand hebt zou ik die inschakelen hoor. Dit is ook geen makkelijke materie. En een arbeidsdeskundige is geen arts en als die alleen een rapport van één bedrijfsarts heeft vind ik het vreemd dat die al allerlei conclusies gaat trekken en vooral dat je wel even fysiek werk zou kunnen doen als steksteker?!

Ik zou sowieso een second opinion aanvragen: Second opinion | Bedrijfsarts | Arboportaal

7 likes

Ja ik had overbezorgd al bewust even tussen aanhalingstekens gezet want ik vind mijn zorgen dus wel terecht. Maar ik baal gewoon zo dat mijn vriend het niet met me eens is en me wel wegzet als overbezorgd en het er ook niet met zijn ouders over wil hebben.
De suggestie van @Pininhetweb is ook wel een goeie. Ik zou het helemaal niet erg vinden als dat het beleid werd.

3 likes