Caronatopic #12

Ja dit is inderdaad ook een heel goed aandachtspunt. Ik merk dat hij liever zijn hoofd een beetje in het zand steekt (zoals wel meer mensen helaas) maar dit is geen periode die je ooit over kunt doen. Hopelijk dringt het door want ik wil me zo graag focussen op een fijne tijd met de kleine straks in plaats van gestress over wie langskomt en hoe.

1 like

Ik dacht even dat die interviewer Thierry Baudet was. Had zomaar gekund

2 likes

Ja wij kregen vandaag mail dat de beveiliging bij de cohort afdeling is opgehoogd ivm agressie naar personeel. Hoe bizar en surrealistisch.

1 like

Kan hij niet ook voorgelicht worden door de verloskundige of kraamhulp instantie tijdens de intake zodat hij ook van hun hoort wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn? Misschien dat het dan wel aankomt bij hem.

1 like

Het helpt hem niet als jij meegaat met zijn angst. Hij is bang en zoekt manieren om controle op de situatie te houden. Dat is heel logisch en begrijpelijk, maar zijn mentale gezondheid gaat er niet op vooruit door er in mee te gaan. Je bent voorzichtig en houdt je aan de regels, dat zal genoeg moeten zijn. En ik zeg dit met pijn in mijn hart, want ik heb zelf een angststoornis en ik begrijp je vriend heel goed. Dat enorme gevoel van opluchting als je iets engs uit de weg gaat is fantastisch, maar uiteindelijk is het vermijding en op de lange termijn helpt het niet. Misschien kan hij het eens bespreken met zijn therapeut of een andere professional?

8 likes

Pfoe ja dat snap ik echt heel goed, ik moet er ook niet aan denken alleen te moeten bevallen. En dat isolatiepak haha, wel heel lief dat je vader het ook zo serieus nam. Dat is nu ook deel van het probleem denk ik, mensen nemen het minder serieus.

@Ishq Toevallig heb ik vandaag een afspraak bij de verloskundige dus dat valt te proberen. Toch heb ik gemerkt dat zij ook niet heel uitgesproken zijn over corona, toen het zover was om te laten vaccineren heb ik hun om advies gevraagd en zij gaven aan dat het een eigen keuze was en spraken zich niet uit voor vaccinatie

3 likes

Ik snap oprecht niet dat in bepaalde steden het vieren van de 11.11e door gaat. Het is zo’n bitchslap in het gezicht van zorgmedewerkers? Al die jankerds die hun carnaval niet kunnen missen moeten eens een weekje meelopen op een covid afdeling, misschien schrikt ze dat af. Maar ik snap het niet vanuit de burgemeesters hoe ze dit kunnen toelaten?!

22 likes

Burgemeester Mikkers van Den Bosch over 11-11: ā€˜Ben ik er blij mee? Nee, ik ben er niet blij mee’

Ik vond dit artikel wel verhelderend. Alles dicht gooien kan niet (wettelijk) dus dan zo goed mogelijk beperken. Ik vind het daarnaast ook een verantwoordelijkheid van mensen zelf. Dat iets mag, betekent niet dat je het ook moet doen.

2 likes

Carnavalsvierders vragen om gezond verstand te gebruiken waar die wss om 11 uur al ladderzat zijn 🄲🄲🄲. Als corona ons iets heeft geleerd is dat de gemiddelde Nederlander een ontzettende egoïst is en verstoken van gezond verstand waar je het wel zou verwachten.
Ik vind het een slap excuus. Het afschaffen van het protocollaire voor een gereguleerd feest met alsnog 25! duizend mensen gaat ook voor ellende zorgen. Loze reisbewegingen met het OV en weet ik het.

Afgelopen week waren er ook slotfeesten van Rowwen Heze hier in de provincie. Dat vond ik ook schandalig om te zien. Now is not the time nor place voor fucking feesten?

12 likes

Ik ben het met je eens hoor. Kijk maar naar ADE met naar schatting meer dan 1000 besmettingen, duizenden besmettingen bij laatste fase EK etc. Alleen is een burgemeester wel gebonden aan wat wettelijk kan en mag. Maar daarnaast vind ik het ook onbegrijpelijk dat mensen uit gezond verstand niet hun feestje carnaval, voetbalwedstrijd etc kunnen opgeven.

Denk dat feesten/concerten wel weer geschrapt zullen worden. En ook wel iets voor de horeca. Maar dat is nu al tot 12 toch? Dan misschien weer de clubs dicht ofzo. Vind t lullig voor de branche maar er moet denk ik wel iets gebeuren.

Soms denk ik dat als de overheid in t begin iets serieuzer had genomen, niet honderd keer had geroepen dat mondkapjes niks doen en later wel invoeren, dat t qua draagvlak alles nu wel beter zou zijn. Zelfs ā€œnormaleā€ mensen zijn volgens mij ook gewoon wel klaar met dat wisselende beleid.

2 likes

En daar is het ziekenhuis waarin een radioloog met Corona toch kwam werken / moest komen werken vw inhalen en doorgaan van reguliere zorg. Heel frappant.

4 likes

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Fijn dat je dit vanuit jouw ervaring wilt delen, dat helpt enorm. Gisteravond hebben we gelukkig rustig kunnen praten, en afgesproken het er later deze week nog even over te hebben. Momenteel heeft hij geen vaste therapeut, omdat het eigenlijk dus heel goed gaat. Maar wellicht vindt hij het wel prettig om zijn gevoelens nu rondom corona wel te bespreken, dat ga ik hem vragen.

1 like

Mijn ziekenhuis houdt ernstig rekening met code zwart. De situatie is nu nijpender dan vorig jaar.

Als het goed is gaan er wel studenten aangenomen worden om de verpleegkundigen te ontlasten. Ik weet alleen niet hoe houdbaar dit is. Not happy.

2 likes

Kun je het niet op de kraamzorg schuiven? Dan ben jij niet de boeman maar volg je gewoon de regels. Bij de geboorte van mijn neefje moesten mijn gevaccineerde ouders van kraamzorg de eerste week bij bezoek mondkapje op, vasthouden mocht wel. Kraamzorg zal ook vast wel een advies hebben voor ongevaccineerd bezoek?

1 like

Ik ben het met je eens dat het goed is om nu extra voorzichtig te zijn en zeker niet raar is om weer bang voor besmetting te zijn. Ik plaatste het in de context van wat @Parfei verder vertelde over haar vriend. Dat hij ook wil dat ze volledig thuiswerken, terwijl ze dat niet kan, dat ze vaak discussies hierover hebben. Ik las er een bepaalde paniek in die ik erg herken van mezelf. En die paniek gaat niet helpen en neem je ook niet weg door je gedrag aan te passen. Ik heb tenminste binnen no time weer iets nieuws gevonden om me druk over te maken. En dan ga ik daar net zo lang over piekeren totdat ik er in mijn hoofd een onaanvaardbaar risico van heb gemaakt.

Toen we in lockdown zaten was het makkelijk: dat was het leven, voor iedereen. Maar inmiddels is het zo dat we een balans moeten vinden tussen zo voorzichtig mogelijk zijn en een beetje een normaal leven leiden. Dat we bij alles zelf moeten inschatten hoe groot het risico is en of we dat aanvaardbaar vinden. Dat is verdomde lastig en juist daarom is het goed om er gesprekken over te hebben.

3 likes

Misschien een domme vraag maar hoe komt dit dan? Zijn er minder verpleegkundigen dan vorig jaar? Omdat die zich gewoon al de tering hebben gewerkt? Of omdat de normale zorg zoveel mogelijk doorgaatm
Want op zich liggen er echt wel een stuk minder mensen in t ziekenhuis.

Maanden geleden heb ik allemaal kaarten gekocht voor leuke evenementen de komende periode. Ik dacht (blijkbaar heel naief) dat Covid nu wel op z’n retour zou zijn gezien we destijds zo actief aan het vaccineren waren. Had echt niet verwacht ooit weer boven de 10.000 besmettingen te komen en nu zijn we flink onderweg om records te behalen. Ik zou het eerlijk gezegd echt gek vinden als de concerten etc door zouden gaan. Heel leuk die QR in restaurants waar je nog enigzinds afstand hebt, maar met deze cijfers en fake QR’s, Janssen die nauwelijks meer beschermd na een halfjaar en mensen die alsnog binnen komen met de QR van een ander, lijken mij grote evenementen echt niet okĆ©?

1 like

Vraagje hierover. Ik ben zelf ook gevaccineerd en voorzichtig hoor dus niet om op de wappie toer te gaan. Maar gevaccineerden kunnen ook zonder klachten besmettelijk zijn, kleinere kans maar toch. Ik heb gevaccineerde vrienden die ieder weekend uitgaan, geen afstand houden etc. Of ze zitten naast collega’s op werk die dat doen bv. Die moeten ook gewoon testen als ze op kraambezoek willen komen. Heb jij echt een veiliger gevoel bij gevaccineerden?

2 likes

Oh sorry ik had je reactie even over het hoofd gezien! Fijn ook dat je even de andere kant belicht, zinvolle toevoeging denk ik. In het geval van mijn vriend wil ik hem daarom ook absoluut serieus nemen en het niet direct gooien op zijn angst, want dat zou ik niet eerlijk vinden. Maar ik merk wel dat hij deze week erg emotioneel reageerde, en ik vond het wel belangrijk voor mijzelf niet automatisch me te laten meeslepen (wat ik in het verleden wel eens te snel heb gedaan). Nou ja, ik vond het lastig in ieder geval. Maar zoals ik eerder zei hebben we inmiddels een stuk rustiger gesprek gehad waarin hij ook meer luisterde naar mij, en ik merkte dat dat al heel veel uitmaakte voor mij. Omdat het eerder vooral was van: ik wil niet dat je dit doet of dat doet, punt uit. Dat was gisteren wel echt anders, ook omdat hij aangaf dat ie het fijn vond dat ik zijn angst serieus nam.

4 likes