Caronatopic #12

Ja maar na die 5 dagen als de kraamzorg weg is. Wat dan? Dan is de baby nog steeds piepjong en kwetsbaar.

1 like

Ja hier zit ik ook mee. Het liefst ontvoer ik straks de kleine en neem ik hem mee naar een hutje op de hei en kom ik er weer uit als alles over is😅. Word echt helemaal gek van deze dilemma’s.

1 like

Buuuh ja kan het me zo voorstellen! Dat je vriend het niet ziet maakt het veel lastiger natuurlijk. Anders had hij dat voor je af kunnen bakenen bij zijn familie.

1 like

Ik krijg net een berichtje van de mensen waar ik aan het oppassen ben, ze zijn lekker op vakantie, met de vraag of er weer een lockdown aankomt. Dus ik zeg ja, volgens mij denken ze daar wel over na, besmettingen lopen hard op.
Krijg ik terug ‘bangmakerij zodat mensen zich laten inenten’.

Heb maar terug gestuurd dat ziekenhuizen nu code zwart afgeven en dat ‘vriendinnen’ in het ziekenhuis het bijna niet meer aankunnen. :fu:

5 likes

Wat debiel. Wat willen ze dan, dat de NOS livebeelden gaat uitzenden van mensen die in ademnood op de IC liggen ? :roll_eyes:

5 likes

Nee, dat zijn acteurs.

8 likes

Gister dus iemand aan de telefoon die belde naar de afspraak lijn om te zeggen dat de verhalen nep zijn en hij zelf met de ziekenhuizen had gebeld en er NIEMAND lag. :exploding_head: Dan spoor je toch echt niet hoor hahaha.

Ik las net een wetenschappelijk artikel waaruit blijkt dat de werkzaamheid van de vaccinaties tegen infecties (niet tegen overlijden) sterk daalt na een aantal maanden. Voor Janssen is dat zelfs van 86% tot 13% in 6 maanden.

Ik schrok daar toch echt wel van. Dan moeten die boosterprikken toch echt heel snel worden gezet want anders is de coronapas toch niets meer waard.

Pff wat een ellende zeg.

2 likes

Ik merk dat ik zelf toch nu wel redelijk pessimistisch word. Kon het meestal nog wel goed ombuigen maar dit gaat nog een lange weg worden

4 likes

Dit heb ik ook. Ik zie mensen hier aan onderdoor gaan en ik word er verdrietig van dat de overheid nalaat om sneller actie te ondernemen naar mijn mening

2 likes

Ik las vanochtend dit draadje, wat zegt dat de methode van deze studie rammelt.

Ik snap de details niet, maar er is gemodelleeerd ipv echte cijfers weergegeven. En data komt niet overeen met andere studies (die wel een vermidering laten zien maar niet zĂł erg)

3 likes

En wat doen we dan? Extra maatregelen voor de horeca!

‘Andere beperkingen liggen wel op tafel, zoals de verplichte placering in cafĂ©s en restaurants en een vroegere sluitingstijd. Betrokkenen benadrukken dat hierover nog geen besluit is genomen.’ Ben ik nou zo slim of zij zo dom, om Louis van Gaal maar eens te quoten. Mensen op een vaste plek laten zitten in de horeca en eventueel eerder dicht? Daar redden we het toch niet mee
 Snap er niks van.

2 likes

Wel echt zó lastig om maatregelen te vinden waar nu nog voldoende draagvlak voor is
 Er komt hoe dan ook gezeik over. Ik hoop dat ze in ieder geval de testcapaciteit weer flink gaan uitbreiden en dat de boostercampagne snel op gang komt. Nu willen ze in januari pas beginnen met de 60 plussers, dat duurt nog 2 maanden!

8 likes

Is een korte volledige lockdown niet veel handiger? Gewoon 2 weken alles dicht ofzo.

1 like

En dan? Dat helpt echt niets denk ik

2 weken is misschien niet lang genoeg. Maar een fuckin qr code voor de dierentuin doet helemaal niks. Als mensen nergens meer komen behalve supermarkt en noodzakelijk werk helpt dat echt wel hoor.

1 like

Ja ik ben zelf ook voor meer maatregelen hoor, maar ben zo bang dat er niet voldoende mensen meer mee gaan doen

1 like

Evenementen worden ook niet eens genoemd? Alsof dat niet fout dreigt te gaan met alle Dansen met Janssen prikkers die straks nog maar 13% bescherming hebben

2 likes

Mijn man moest gister testen, was ook echt een rij van 20/30 minuten. Op gegeven moment raakten mensen met elkaar in gesprek over waarom ze gingen testen en heel veel mensen gingen preventief zonder klachten testen om daarna op bezoek te kunnen bij andere personen.
Vorig jaar was echt wel duidelijk dat de ggd teststraat niet bedoeld was voor preventief testen. Nu is testen voor toegang ook beschikbaar, vind eigk dat mensen daar maar preventief moeten testen (maarja is antigeen ipv pcr dus snap het wel).
(niet naar je vriend bedoeld trouwens, moest er aan denken door de rij)

2 likes

Ik zou echt never in gesprek gaan met mensen op zo’n locatie, veel te bang dat ik alsnog corona krijg :laughing: Ik hou ook altijd krampachtig 2 meter afstand als 't kan

27 likes