Ik denk oprecht het tweede, ik bedoel ja met een vaccinatie is de kans dat je Coroon krijgt en overdraagt veel kleiner maar absoluut niet onmogelijk. En ja een test is een momentopname, dus iemand kan al besmettelijk zijn etc etc. Maar ik denk niet dat een 2G pas hèt verschil gaat maken, ik denk eerder een gedrag/mentaliteitsverandering: dus terug naar 1,5, meer mondkapjes en dat ook actief handhaven. En überhaupt betere communicatie en voorlichting: je wil toch dat mensen zich laten vaccineren omdat ze erachter staan/ in geloven en niet omdat ze anders niet meer naar plekken kunnen (in geval van invoering van 2G systeem)
Ik mag toch wel hopen dat de cultuursector iig nog de kans krijgt om groepsgroottes te verkleinen en het coronaproof te doen. Snap dat er iets moet gebeuren hoor…
Kijk zo uit naar een concert zaterdag waar er eindelijk weer eens wat vrienden/familie zouden komen kijken.
1.5 m afstand en kleinere groepen lijkt me zoveel effectiever dan een korte lockdown voor 2 weken waar je alsnog van alles kan en daarna naar 2g waardoor niemand meer test
Waaaarom niet terug naar de basis ipv alles inzetten op alleen de vaccins?
Als je uiteindelijk straks echt niets leuks meer kan doen dan gaan die mensen* toch wel overstag om een vaccin te nemen. Ook al zijn ze het niet eens met 't beleid (en ze zullen het waarschijnlijk ook nooit toegeven)
*Nee tuurlijk niet alle mensen. Maar goed, ik denk dus dat de 2G-maatregel op de lange termijn wel gaat helpen (icm andere maatregelen). En ik zou mijzelf ook veiliger voelen in een restaurant met alleen gevaccineerden.
Waarom ook theaters en evenementen dicht en horeca open? Volgens mij wordt er juist goed gecontroleerd bij evenementen en theaters en hoor ik vooral dat er bij horeca gelegenheden geen QR gecontroleerd wordt.
Ja dit. Cultuur is altijd het zondebokje hoor pff zo klaar mee.
Ja ik werk in een theater en wij controleren gewoon altijd QR. Wat is het verschil met een paar uur in een theater zitten en een paar uur in een restaurant/kroeg oid?
Ja en terwijl juist in deze sector vaak de maatregelen heel serieus worden genomen en de bezoekers ook niet moeilijk doen. Herinner me nog dit nieuwsbericht van een tijdje geleden
https://www.nu.nl/binnenland/6166403/nauwelijks-strubbelingen-bij-musea-na-aangescherpt-coronabeleid.html
Ik ben bij verschillende horeca en een keer bij Pathe geweest en de enige die QR+ID vroeg was Pathé. Ik weet niet of het nog zo is, maar je had ondanks dat ook nog een stoel tussen jou en evt de gene naast je. Was echt top. Als alles dicht moet, oké, maar als alleen de bioscopen etc de lul zijn zal ik me als Pathé zijnde wel echt genaaid voelen :’)
Bij onze vereniging (muziek) al de eerste opzeggingen binnen omdat we ook als vereniging qr codes moeten scannen… echt top dit.
Ik snap ook echt niet hoe dit zich verhoudt tot de waarde die nu wordt gegeven aan het hele QR gebeuren, sluiting van juist deze instellingen lijkt de werking daarvan mi nogal te ondermijnen
Of gewoon thuis blijven
Het lijkt me zo heerlijk als er ineens iemand aankomt met ‘omg jongens eureka ik heb de oplossing’ en dat we dan allemaal eensgezind daar naar uit kunnen kijken en we volgend jaar zeggen ‘weet je nog, wat een gedoe was dat hè’.
Eigenlijk net zoals de vaccinaties vorig jaar 🥲
Ja toen hadden we allemaal iets om naar uit te kijken en echt zoiets van ‘nog even volhouden, het einde is in zicht’.
Nu is er alleen maar tegenstand en geen uitzicht en geen einde en daar word ik zo cynisch en recalcitrant van. Alsof het toch allemaal niet meer uitmaakt.
Ik ben echt toe aan een lichtpuntje
Ik heb het afgelopen 1.5 jaar zo veel te maken gehad met Corona, zowel zelf long covid, op de vaccinatie locatie gewerkt de hele campagne en mijn vader die toen nog op z’n transplantatie wachtte en kwetsbaar is. Heb het van veel kanten meegemaakt en merk dat ik echt op ben. Tot het gevoel van “het kan me allemaal even niet meer schelen” aan toe. Even een dipje op het moment… komt wel weer goed maar het doet me wel heel veel.
Zou dit dan al meteen vrijdag of zaterdag ingaan denken jullie? Hoe laat is die persco eigenlijk, 7 uur weer?
Hoe groot denken jullie dat de kans is dat het kabinet het OMT advies gaat opvolgen? Ik vind het zo’n rare maatregel (die ook de landen om ons heen niet doen). Ben er alweer de hele ochtend mee bezig met nieuws checken en alles, bah. Wordt er mega zenuwachtig van
Per maandagmiddag 12u. Corona zelf heeft nog wat Carnavals feestjes op de planning staan dit weekend en wil nog beetje uitpakken voor ze weer actief binnen moet blijven.
hahaha :’)
Super begrijpelijk. Het is voor iedereen op een andere manier kut. Ik snap heel erg dat je het hele Corona gebeuren niet wil linken aan zo’n bijzondere periode als je baby.
Misschien is het een goed idee om het Corona nieuws wat meer buiten te houden en in een soort van baby bubbel te gaan zitten? Het nieuws bereikt je vanzelf wel als het belangrijk is, en dan kun je misschien iets meer genieten van deze ook voor jou speciale tijd.