Caronatopic #12

Echt bizar hoor dit. Lockdown aangekondigd, meeaanwhiiiileeee in den bosch: DPG Media Privacy Gate

Niet om verder inhoudelijk je argument te willen verzwakken hoor, ik snap je verdriet echt, maar om even op één specifiek dingetje in te gaan; elke baby geboren tussen maart 2020 en nu is op een bepaalde manier een ‘Coronababy’…

Waarmee ik bedoel dat dat ook zonder deze nieuwe maatregelen aan de orde zou zijn en iedere kraamvrouw/ouders de afgelopen 1,5 jaar hier op een bepaalde manier mee dealde. Ik zou dat stempel vanwege deze nieuwe piek dus niet te zwaar laten wegen en vooral hopen dat je er in je bubbel niet zoveel van merkt/last van gaat hebben.

En als ik uit ervaring mag spreken, de komst van je kind overschaduwt waarschijnlijk echt de meeste zorgen en je komt vast in je kraambubbel, probeer niet teveel te panikeren

6 likes

ik vind het best vreemd dat de gemeente dit nu door laat gaan ja
niet heel verstandig denk ik

15 likes

Ook niet nadat het zorgpersoneel er min of meer om gesmeekt heeft om het te cancellen?

Voor mijn gevoel komen de maatregelen altijd net te laat…

7 likes

Haha neejoh dat denken mensen echt niet.
Ik denk dat alleen bij de zoveelste nieuwe pup die ik tegenkom tijdens m’n uitlaatrondjes (voor de goede orde mijn hond is al 4).

Maar verder snap ik je gedoel goed. Mijn baby is geboren tijdens de lockdown in februari en zijn 1e verjaardag zal straks vast ook geen knalfeest zijn.
Maar idd, zo’n baby maakt heel veel goed en leert je geweldig relativeren.

1 like

Op individueel vlak ben ik dat met je eens, zoals laatst de discussie over kinderen wel of niet naar de opvang brengen met een positieve test (al zou ik dat zelf niet doen). Maar zo’n evenement op het randje toch nog even door laten gaan, is toch gewoon vragen om problemen? Je weet met de cijfers nu bijna 100% zeker dat daar besmette mensen rond zullen lopen.

3 likes

Die dwang zou er voor mijn beroep sowieso al zijn bij een 2G systeem. Aan mijn functie zit een opleiding verbonden en het opleidingsinstituut voert die opleiding uit in locaties die verplicht de qr code moeten checken. Ook aan mijn vervolgfunctie zitten jaarlijkse opleidingseisen verbonden en ook die cursussen worden gegeven op locaties die op qr code moeten checken. Ik mag toch hopen dat 2G niet ingevoerd wordt…

Ik kan nog steeds nergens lezen waarom het omt zo tegen het 3g en dan het testen voor toegang is en ze willen naar het 2g systeem.
Bewijst een momentopname niet meer dan een gevaccineerde die alsnog het virus kan hebben?
Of zou het ook met de kijk op (toekomstige) kosten te maken hebben? Dat elke keer testen voor toegang een te grote wissel trekt op de GGD ofzo?

5 likes

Ik veroordeel de feestvierders ook niet hoor, snap best dat je een feestje gaat vieren als het wordt georganiseerd en het mag. Ik vind het gewoon een beetje krom van de gemeente dat ze het niet afblazen in deze situatie. Andere gemeenten hebben dat wel gedaan.

3 likes

Ik wil het ze horen zeggen. Geef gewoon toe.
Ik hoop dat een journalist het morgen vraagt.

4 likes

Ik vind vaccinatiedwang lang zo’n slecht plan niet. Er is wel meer verplicht in het leven :woman_shrugging:

24 likes

Misschien kunnen ze die twee grote carnavalstenten in Den Bosch morgen ombouwen naar een vaccinatietent en een testtent aangezien er ook maar 1 testlocatie is (buiten het centrum) en vaccinatielocatie is nu ook om te janken 🥲 überhaupt vind ik het zo stom hoe slecht dat hier in de stad is gegereld nadat ze weg moesten bij de Brabanthallen. Zet het gewoon op de parade neer en klaar.

5 likes

Ik vind het bizar dat we normaal autonomie zo belangrijk vinden, maar dan gaat het om een pandemie en is het opeens normaal dat de overheid je wat oplegt.
Ik vind het nu prima zoals het is. Mensen worden niet gedwongen want kunnen altijd nog kiezen om zich elke dag te laten testen. Ik snap niet waarom dat moet verdwijnen.
Zeker dus als testen meer gevallen voorkomt dan een gevaccineerde met corona.

(Met die QR codes scannen moet ik trouwens ook steeds aan Black Mirror denken. Wie had dit gedacht 2 jaar terug).

Ik wilde me vorige week trouwens laten testen en kon terecht drie kwartier fietsen verder. En ik woon in een grote stad. Ik hoorde pas later dat je veel locaties hebt waar je zonder afspraak langs kan gaan. Mag ook wel bekender worden!

13 likes

Ik vind autonomie ook weer niet zóóó belangrijk :stuck_out_tongue: ja als het echt “auto” is als in alleen om jouw eigen lichaam gaat (abortus, euthanasie), niet als het de volksgezondheid betreft. Als je deel wilt nemen aan de maatschappij moet je de plichten evengoed nemen als je rechten.

17 likes

Mij gaat het om het principe. Ook al is iets bewezen goed voor je, alsnog mag jij zelf kiezen dat niet te doen. (Behalve als je handelingsonbekwaam bent dan maar dat laat ik nu buiten beschouwing).

Edit: en mijn punt was vooral; waarom moet dat testen voor toegang weg? De overheid gaat nooit toegeven dat het is om vaccineren aan te moedigen/af te dwingen. Ik ben benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring erachter.

3 likes

Inderdaad, je autonomie eindigt waar je dat van een ander aantast. En overigens, als je long covid krijgt is er van je autonomie ook weinig meer over. :woman_shrugging:

13 likes

Ik hoor nu op de radio dat het demissionair kabinet het NIET EENS IS met het advies van het OMT want de maatregelen zijn te heftig

Dus ze komen er niet uit met elkaar

:thumbsup:

9 likes

maar het is toch duidelijk wel om vaccinatie af te dwingen? en ik vind daar ook niet zo veel mis mee in deze situatie
wat moet je anders? anders blijven we steeds van lockdown naar lockdown gaan vanwege een minderheid die zich niet laat vaccineren

3 likes

Ja ik snap ook wel dat je mensen helaas niet aan hun haren naar de GGD kunt slepen om een naald in hun arm te steken. Alleen tja dankzij al die principes zit de zorg met de gebakken peren en raken nog steeds mensen hun familieleden kwijt. De taak van de overheid is óók de volksgezondheid te beschermen…

Maar ben het volledig met je eens dat gevaccineerden zonder test nu ook een risico kunnen vormen en ongevaccineerd met verse negatieve test veiliger voelt :frowning:

2 likes

maar het risico dat je in het ziekenhuis terechtkomt en dus de zorg belast is veel groter als je niet gevaccineerd bent

1 like