Caronatopic #12

De GGD testlijn is onbereikbaar, teveel mensen die bellen. Ik hoorde laatst Rouvoet bij Jinek iets zeggen over de beste tijden wanneer je kan bellen, weet iemand dit nog toevallig? Heb het al 6x geprobeerd

Pff lijkt me heel heftig :hugs:

Ja eens hoor! Bedoel alleen dat ik het ook dikke prima vind als ik als gevaccineerde de komende tijd óók zou moeten testen voor toegang want dat lijkt me gewoon extra zekerheid bieden in de cijfers tov gevaccineerden vrij laten.

Elk jaar een vaccinatie, regelmatig testen, ik vind ‘t allemaal best zolang het maar helpt

1 like

kunnen we niet gewoon preventief gaan testen?! :bulb: iedereen 1x per week verplicht testen

2 likes

Meer dan 16.000 besmettingen. Holy shit :scream:

16.000 besmettingen wtf

noooo wat

En 330 op de IC :sob:

Gebed zonder eind lijkt het. Maar ooh negatief doen over ongevaccineerden is polariserend!!1! 🥲

4 likes

Nog niet eens een storing bekend? Jeetje wat veel. Stijging ic/ziekenhuis valt mij dan nog “mee”

1 like

Ik vraag me dan ook af hoeveel van de >16.000 straks long covid heeft, of een jaar lang hun reuk of smaak kwijt is bijv. Dat het leeuwendeel van dit aantal niet in het ziekenhuis terechtkomt is super natuurlijk, maar geruststellend nieuws vind ik het ook weer niet.

8 likes

Ja maar gister was het ook al veel.

1 like

Goeie uitleg, thanks.
Ja bizar hé. En dat terwijl vorig jaar mensen nog zeiden/dschten dat we dit over 20 jaar ofzo echt niet meer gaan herinneren :rofl:

2 likes

Maar zijn er echt zoveel meer mensen besmet dan eerst of zijn er meer positieve tests omdat je nu moet testen voor terras/sportschool/musea etc?

1 like

Zo raar die beelden van feestende carnavalvierders. Dat je daar überhaupt zin in hebt. En nee niet omdat ik carnaval haat.

1 like

4 likes

Net na de lunch, maar dat is morgen pas weer.

2 likes

haha het is 11/11, soort precarnaval, de officiele opening van het ‘carnavalsseizoen’

1 like

Heb vorige week gewerkt met twee mensen die positief waren getest, dus maandagochtend op mijn vrije dag gelijk laten testen. Vriend voelde zich ook al niet lekker, ik voelde me prima. Gelukkig beiden negatief getest.

Vannacht nauwelijks geslapen door hoesten, rillen, hoofdpijn en last van maag en darmen.

Ik belde vanochtend leidinggevende op en leg het uit, zegt hij: Oh joh, dan kom je naar werk en bel je tijdens je dienst de Corona-lijn op en als je eventueel eerder weg moet voor een test mag je gewoon gaan. Je bent waarschijnlijk toch negatief :woman_shrugging:

Echt een goed idee idd, lekker iedereen om me heen besmetten met wat ik ook heb. Ben uiteraard niet naar werk gegaan, alleen naar de testafspraak. Nu wachten op de uitslag. Maar de bergen die ik had moeten verzetten aan de telefoon om uit te leggen dat het niet verstandig is…

3 likes

Misschien dat ik het niet begrijp omdat ik geen kinderen heb, maar wat maakt het uit wat andere mensen ervan vinden? Het is toch jullie kind

39 likes

Maar daarmee bedoelen mensen echt niet per se dat je kind er is door de lockdown / corona (dat las ik hierboven tenminste). Het kan ook een soort medeleven zijn dat het een extra spannende tijd moet zijn geweest voor aanstaande / kersverse ouders waarin misschien ook niet alles kon.

Edit: Ik zag dat anderen de discussie wilden staken dus zal niet taggen, maar ik vind het strenger zijn dan de overheid juist wel een wezenlijk punt. Onze vrijheid en autonomie hangen bij uitstek samen met ons vermogen om zelf ook verantwoordelijkheid te kunnen dragen doordat we onszelf beperkingen op kunnen leggen. Je ontkent je eigen autonomie als je zegt dat de overheid dat maar moet doen. Bovendien doen we dat de hele dag door. Ik snap daarom niet zo goed waarom je dan op dit punt wel een betuttelende overheid zou willen. Al ontkomen we er met deze cijfers niet aan.

2 likes