Caronatopic #12

Ja ik zie het ook een beetje als de benaming babyboomer. Er werden in de tijd na de oorlog nou eenmaal veel kinderen geboren. Ik heb ook nog nooit iemand Coronababy op een negatieve manier horen zeggen

2 likes

Voor de bühne denk ik…

1 like

Ik heb echt medelijden met ons allemaal, onwetende schepsels die dachten dat het deze zomer allemaal voorbij zou zijn :cry: Soms is het maar goed dat je niet in de toekomst kunt kijken he

20 likes

Ik snap je wel hoor. Ik ben gescheiden tijdens corona. Daar kreeg ik ook weleens opmerkingen over, “teveel op elkaars lip gezeten zeker!” vind ik super irritant.

3 likes

Wij hadden voor aankomende zaterdag een uitje gepland met de vriendengroep. Ik stuurde vanmiddag dat ik het niet zo’n fijn idee vind om dat door te laten gaan, gezien het hoge aantal besmettingen enzo.
Het kwam er op neer dat ik mij aanstelde en niet zo moest zeuren :thumbsup:
Heb nu maar gezegd dat ze dan maar zonder ons moeten gaan… Mijn vriend is het gelukkig wel met mij eens.

12 likes

Ja precies mijn punt haha.

3 likes

Ik zou morgen met 5 vriendinnen uit eten gaan maar we hebben net toch besloten om het definitief te annuleren. Voelt nu toch een soort van dubbel om in een druk restaurant te gaan zitten.

4 likes

Vandaag 11 zieke kinderen in mijn klas. Twee zijn getest en positief. De rest wordt niet getest door ouders. Vier weken terug ook een positieve leerling gehad maar nu dus echt een uitbraak in 4 dagen tijd. Eigenlijk zit ik nu maar gewoon af te wachten tot ik het krijg. Kan niet lang duren :sweat_smile:

En de kleine lockdown klinkt maar slapjes vind ik. Er is veel minder draagvlak dus ik had echt heftigere maatregelen verwacht. Ik denk niet dat we met dit gaan zakken in de aantallen.

1 like

Ze kunnen wel maatregelen invoeren maar als we de basismaatregelen niet naleven is het alsnog gewoon dweilen met de kraan open.

2 likes

Ik ben negatief!

Kun je nu eigenlijk al een test voor zondag inplannen? Of is dat onmogelijk?

35 likes

Ik ben na mijn werk in huilen uitgebarsten in de auto. Ik voel me lamgeslagen en ik sta niet eens aan het bed in de zorg. Ik zie wel de zorgmedewerkers meer en meer kapot gaan. De zorgmedewerkers waar wij met zn allen zo op leunen. Het is bizar hoeveel zorg er nu NIET geleverd kan worden.

9 likes

‘Kwil niet :sob:

1 like

Ongelofelijk wat er allemaal gebeurd. Het frappante is dat ons ziekenhuis vol is, maar door de landelijke coördinator wordt gezegd dat we weinig Corona patiënten hebben dus moeten we verplicht anderen overmorgen. Echt wtf hoe druk is het daar dan. Hoop maar op een snelle en korte lockdown en zsm massale booster.

2 likes

Voor alle mensen die kritisch zijn op het 2G-beleid: ik vond de illustratie bij dit artikel heel verhelderend!

17 likes

Ik werk als buurtwerker in een wijk waar met begin van corona iedereen elkaar opzettelijk knuffelde en er niet in geloofde, toen met de vaccins is toch bijna iedereen (van mijn bezoekers dus hé) die prikken gaan halen. En nu waren ze vandaag aan het pleiten voor het 2G beleid en dat ze niet konden wachten op de boosterprik.
Ik ben echt zo blij dat het zo gekeerd is, mijn wijk bevat veel zorgmijders.
Ironische is dat in de andere wijk waar ik soms sta de bezoekers veelal niet gevaccineerd zijn en ze allemaal zo’n mondkapjes briefje gedownload hebben van internet en dat ze die echt niet op willen (waardoor we waarschijnlijk dicht gaan want vrijwilligers willen geen bezoekers zonder kapje ontvangen) en dat is dus een wijk waarin men verwacht dat iedereen gevaccineerd is en helemaal pro is.
(en tuurlijk het is geen volledige afspiegeling van die wijken, zoveel mensen bereik ik helemaal niet. Maar tis wel typisch)

12 likes

snap het nog steeds niet exact.

“ Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.”

Waarom dan ook niet gevaccineerden laten testen voor (grote) evenementen?

1 like

Even doorlezen, dat scenario staat ook beschreven!

De modelleurs hebben daarom ook gekeken naar een alternatief model: 1G, waarbij iedereen zich moet laten testen om toegang te krijgen tot horeca en andere uitgaangelegenheden. Het aantal besmettingen als gevolg van een evenement zou daardoor veel meer afnemen dan bij 2G, namelijk met 74 procent. Maar het effect op ziekenhuisopnames is volgens hen minder groot dan bij 2G. Zij rekenen bij 1G op een afname van 74 procent van de ziekenhuisopnames.

Overigens hebben ze hierbij niet gekeken naar hoeveel ziekenhuisopnames dit op de lange termijn voorkomt. Doordat het systeem meer besmettingen voorkomt dan 2G, zou het op de lange termijn ook meer effect kunnen hebben op de ziekenhuisopnames.

Rosendaal is hier toch geen voorstander van. “Dat is heel veel werk, dat krijg je niet voor elkaar. En daar zouden ook de gevaccineerden onder lijden, die al heel lang solidair zijn. Maar dat er íets moet gebeuren, is duidelijk.”

1 like

Interessant en helder ja, kun je eigenlijk geen speld tussen krijgen.

Alleen… Hoe ga je dat inderdaad doen voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden. Krijg je dan een speciale uitzonderingspas?

1 like

Ja ik zou daar wel voor zijn, maar staat me bij dat iemand hier aangaf dat dat echt om een heeeel klein deel van de mensen gaat die de prik écht niet mogen. De mensen met een reactie op de 1e prik zou ik gewoon goed begeleiden bij het zetten van de 2e prik…

1 like