Caronatopic #12

Word echt zo boos van dat ze dingen een lockdown noemen terwijl t een paar fuckin maatregelen zijn. Echt doe normaal.

8 likes

Zien jullie ook die ziekelijke mensen voorbij komen op tiktok die elkaar express willen/gaan besmetten zodat ze een na het herstel een bewijs hebben? :confounded:

Op t werk waren ze helemaal bang dat de winkels ook zullen moeten sluiten. Nou we zijn in nederland, dr moeten eerst nog 30 niet nuttige maatregelen komen voordat dat gebeurt.

5 likes

Ik snap dit dus ook echt niet. Ik ben momenteel heel verkouden maar ik testte negatief, dus een gewone verkoudheid. Maar hoe beroerd moet je je wel niet voelen als je Covid hebt en waarom wil je dit vrijwillig?

1 like

Doet mij denken aan die mazelenfeestjes. Al het grut krijgt tegelijk mazelen en dan ben je er weer vanaf

Maar zo werkt Corona niet, dus de logica ontbreekt

1 like

Heel raar misschien maar heel eerlijk, ergens snap ik het wel. Ik heb het vorig jaar ook meerdere keren gedacht hoor, zeker toen het even uitzichtloos leek en de vaccinaties nog niet in zicht waren. Ik had zo veel stress/onrust/paniek van de hele situatie en het ‘wachten’ op dat ik besmet zou worden dat ik af en toe echt dacht ‘laat het maar gebeuren, dan heb ik het gehad’.

Toen kreeg ik het en heb ik heb er 3 maanden last van gehad en baalde ik natuurlijk als een stekker. Maar de rust die ik daarna had was wel echt heel fijn, voelde me echt even onschendbaar.

Op dit moment lijkt de situatie weer uitzichtloos, en overal wordt gezegd ‘iedereen zal uiteindelijk eens besmet worden’. Als je nu gevaccineerd bent kan ik mij dus voorstellen dat je af en toe denkt ‘geef het me maar’.

Dom? Jazeker. Egoistisch? Ook. Maar ik begrijp het wel.

Druk, cohorten weer geopend en druk met overplaatsen. Tocilizumab ook hier krapte, dosering is al verlaagd. Veel ongevaccineerden, maar ook gevaccineerde ouderen (wel idee dat ze minder ziek zijn dan voor vaccinatie). Verder veel diensten, al maanden personeelstekort. Nu veel nieuwe collega’s maar duurt tijdje voordat ze dienst kunnen doen. Aniossen vertrekken vanwege werkdruk en enkele collega-aios staan op omvallen.

Vreselijk! :cold_sweat::cold_sweat::cold_sweat: en herkenbaar! Wij hebben net sollicitatierondes gehad. Per december/januari gaan er 6 arts-assistenten weg van de 16. Dat is echt niet leuk voor de rest.

1 like

Bij ons in onderwijs land was de spanning echt om te snijden vandaag. Iedereen is als de dood dat we weer dicht moeten

Ik had alles een beetje gemist en dacht: joh
 lieverds, waar maken we ons druk om?

Tot ik thuis om 18u ineens de cijfers zag đŸ„Č
 pfoe

—-

@Broodrooster weg? En dan als in helemaal uit de zorg? Of ander ziekenhuis :pleading_face:

Wat ik me net realiseer
 stel je bent niet gevaccineerd en denkt nu 2G er aan zit te komen laat ik dan toch maar overstag gaan en die vaccinatie halen, je gaat vervolgens volgende week voor je eerste prik, en zes weken daarna voor je tweede, dan is het al eind december. Voordat je een qr code krijgt ben je weer twee weken verder, dan is het halverwege januari. Als het klopt dat na de 2 weken ‘lockdown’ 2G gaat starten, kun je dus ‘nergens’ terecht van eind november tot half januari omdat je nog niet goed genoeg beschermd bent en het testen voor toegang niet meer mag
 of maak ik nu een grote denk- of rekenfout?

2 likes

Nee klopt volgens mij wat je schrijft!
Of je moet tussendoor nog Corona oplopen maar anders kan je idd niks.

2 likes

Mijn collega’s geloven er in dat het onderwijs niet meer dicht gaat, want dat doen ze de kinderen niet aan.
Heel eerlijk, ik geloof gerust dat alles weer dicht gegooid wordt als de volwassenen niet luisteren.

Verder zijn we vooral zeer solidair naar ouders. Geen vervangers meer, dus we lossen het intern op.
Gezien de achterstanden snap ik het wel, maar ik kan niet zeggen dat ik nu een effectieve lesdag heb gehad. Opvang zou ik het eerder noemen. Vrees dat dit nog heel vaak gaat gebeuren dit schooljaar, de vervangers blijven het hele griepseizoen (tot zeg eind april/mei) niet beschikbaar.

2 likes

Ja ze zijn hier op het VSO vooral angstig, die doelgroep kan je gewoon geen hybride of thuis onderwijs geven. Zijn allemaal verstandelijk beperkt,
Maaar ook een mondkapjes plicht is een beste impact voor deze doelgroep

& hier zitten klassen echt al regelmatig thuis. We komen al zoveel leerkrachten en onderwijs assistenten te kort, er zitten al een aantal klassen structureel een dag thuis. Er is niks meer intern op te lossen :sweat_smile:

En onze directeur zei dat de cijfers vooral ook onder 10-14jr fors stijgen, tja - en dan
?

Of dat ze beslisboom weer aanscherpen en daardoor weer veel en vaker kinderen thuis komen.

1 like

Ander ziekenhuis en sommige andere afdeling. Dus hebben niks aan voor onze rooster 

1 like

Met jullie doelgroep helemaal inderdaad! Hopelijk komt er in ieder geval een uitzondering voor het VSO.

Ik werk dan in het PO en dan ook nog op een gelukkig school die de formatie rond heeft. Dus ik mag eigenlijk niet klagen. Vooral gewoon heel moe na een pittige dag met mijn klas met redelijk wat zorgleerlingen die deze veranderingen helemaal niet goed handelen.

1 like

Ja kids reageren ook op al die onrust😅, liever vanavond een persconferentie- dan is de onrust/onzekerheid iig de lucht uit.

Zeker! En ik heb een kleutergroep, dus met de Sinterklaasspanning is het dubbelop :stuck_out_tongue:

Doe mij nu maar een persconferentie, dan weet ik waar ik aan toe ben en dan kan ik vanuit daar verder.

2 likes

Zeiden we dat vorig jaar niet ook? Rond deze tijd - 4 weken later geloof ik

6 likes

Soms voelt het wel echt uitzichtloos. Want heb het gevoel dat het een soort driehoek is die op geen van de drie punten opgelost lijkt te worden.
Covid blijft
Ongevaccineerden blijven
En zorgmedewerkers ( verpleegkundigen vooral) slecht betalen en matig tot slechte werkomstandigheden geven zal ook nooit veranderen. Ik word ook gek van mensen die zeggen: “ gewoon de IC capaciteit vergroten”. Ja gewoon hoe dan?! Ik wist niet dat je IC verpleegkundigen bij bol.com kon bestellen, vandaag besteld morgen in huis?!

15 likes

Ja
 is zo. Er kan alleen wel wat gedaan worden aan zorgpersoneel volgens mij. Maar daar hoor je zo weinig over in het nieuws. Helpt natuurlijk niet op de korte termijn maar hoe eerder we daar wat aan doen, hoe eerder we er effect van zien.

1 like