Caronatopic #12

Je kan dat willen (en het moet ook!), maar niet nu. Verpleegkunde/IC-verpleegkunde is een vak dat je in de praktijk leert, iedereen die zegt ‘Leid meer IC-verpleegkundigen op!’ zegt dus eigenlijk ‘Hee overbelaste IC-verpleegkundige die 2x zoveel patiënten als normaal moet verzorgen, begeleid bovenop al dat werk nog even de hele dag 2 kuikens die je elke stap moet uitleggen en elke taak moet nakijken, dat lukt er wel even naast toch? Succes!’

18 likes

Mijn Zus heeft zich vorige week laten vaccineren, en ze kreeg jansen. Dus één prik. En twee dagen erna had ze al een qr code…

1 like

Ik geloof ook niet dat het volledige onderwijs op slot gaat. Zeker als je deze berichten leest:

Nog meer achterstanden en psychologische problemen kunnen het onderwijs en de geestelijke gezondheidszorg zich ook niet permitteren en daar heb je ook niet het personeel om de ‘schade’ echt op te vangen.

Denk dat cultuursector en de retail eerder het haasje zullen zijn.

2 likes

Heeft ze die code ook al gebruikt dan? Je kan wel meteen een code aanmaken maar die werkt pas na 14 of 28 dagen na je laatste prik, als het goed is

3 likes

Ow echt? Geen idee of ze 'm al heeft gebruikt

Ja. Ik kon hem ook meteen aanmaken, maar aan je digid is gewoon gekoppeld wanneer je laatste prik was en welke en op basis daarvan werkt hij dan pas een paar weken later

1 like

Het zou goed kunnen dat de de internationale code heeft, die verschijnt gelijk. Bij de Nederlandse staat zoiets als ‘Geldig over xx dagen’. Misschien ondertussen anders, in augustus was dat zo.

Maar idd Janssen kan ook, dat gaat natuurlijk sneller. De handigste optie, maar er zijn landen die ‘m niet meer accepteren binnenkort geloof ik, Oostenrijk ofzo? Maar als je daar niks om geeft is dat niet erg natuurlijk.

1 like

Ik zit Nieuwsuur terug te kijken en daar hebben ze heel groot de corona-check-app in beeld. En nu heb ik eindelijk door waar het me al die tijd aan doet denken.

31 likes

Krijg net de push van dit bericht

Nou nou, wat een daadkracht. Ik weet het, draagvlak, moeilijke keuzes, kutbaan in de politiek etc. etc. Maar dit voelt zo suf…

Edit: Ik heb vandaag of gisteren iets vergelijkbaars gepost bedenk ik me nu :joy: ‘t zit me hoog blijkbaar.

3 likes

Ik snap dit niet? Sluiten om 19:00 is toch geen lockdown? En welke detailhandel winkel is er na 19:00 nog open?

11 likes

De winkels in hoog Catherine tot 20.00 in Utrecht. Om maar een voorbeeldige noemen. Wat een aanpak Catshuisheren, poeper.

3 likes

Nou wiehoe een uurtje eerder dicht! Denk juist eerder; laat ze een uurtje langer open (bij wijze) om de drukte te verspreiden? Vooral met de Feestdagen drukte. Heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt morgen.

9 likes

Het is én én toch, of lees ik het verkeerd? Voor mij zou lockdown zijn: verplicht thuiswerken en geen grote evenementen (iig niet 30+ mensen)… lijkt me dat dat er ook bijhoort?

2 likes

Geeeen idee. Ik snap er niks van haha. Maargoed, zullen het morgen wel horen en dan wat duidelijker neem ik aan :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd of we nog mogen sporten / wedstrijden mogen spelen.
Ik verwacht het eigenlijk niet als het een echte lockdown zal worden.

1 like

Ben vooral benieuwd per wanneer deze maatregelen in zullen gaan, echt al vanaf morgen of maandag?

Zou morgen naar de bios en uit eten met mijn man omdat de kids voor het eerst sinds een jaar uit logeren gingen, dus er zit redelijk eigenbelang bij maandag :grimacing::disappointed:

Oh ik zie het. Zaterdag vanaf 19.00 waarschijnlijk.
Ja even die persco afwachten maar meestal klopt dit wel. Nouja. :disappointed_relieved:

1 like

Dat is echt focking kinderachtig en eigenbelang maar ik hoop zoooo dat mn pretecho doorgaat :zipper_mouth_face::zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:

7 likes

Ik vind winkels om 19.00 dicht wel zo achterlijk. Dan moeten mensen die normaal savonds zouden gaan of eerder gaan of in t weekend. En wordt t dan dus drukker. Avonden zijn hier vaak juist niet druk. Zorg er eerder voor dat we weer een max aan klanten in de winkel krijgen en dat mensen niet gezellig met t hele fuckin gezin en oma komen shoppen.

26 likes

Huh vanwaar het woord lockdown er gaat letterlijk niks dicht?

Houden jullie ook al je hart vast voor Black Friday? Remember in 2020 …

18 likes