Caronatopic #12

Wat was er toen? Toen had je max aantal klanten toch. Nu niet (wat ik dom vind maar scheelt een hoop werk wel).
Wij hebben dit weekend sintkorting. Was gister al druk maar vandaag en morgen zal t helemaal druk zijn.

1 like

27 november was dat, ondanks de oproep om niet meer naar steden te komen bleven de mensen maar naar de steden gaan, in Rotterdam werden de winkels toen eerder gesloten door de burgemeester, in veel grote steden was de straat niet meer te zien zoveel volk liep er en

14 december, 2,5 week later, moest alles dicht

3 likes

Als het van za t/m za drie weken wordt, gaan ook veel mensen nog die zondag daarna Sinterklaas vieren. Dus dan zal het wel druk in de winkels blijven. Had een maximum aantal bezoekers ook veel logischer gevonden. Maar we gaan zien wat het wordt.

Oh ja. Gister hadden we t er nog over of er vorig jaar nou een lokale sint intocht was geweest en niemand wist t meer. Toch fijn dat je dingen van deze periode vergeet.

Ik sluit een totale sluiting met kerst ook nog niet uit met dit zeikbeleid. Maar dat gaan veel kleine ondernemers echt niet redden denk. Binnenkort maar op kerstcadeautjesjacht sochtends vroeg voor als t nog erger word.

2 likes

Totaal egoïstisch maar ik ga over 2 weken een weekendje weg, moet ik dan vanaf 19u op de hotelkamer zitten of wat kan ik nog doen :weary:

1 like

Maar concerten vallen niet onder horeca toch, dat is gewoon een evenement

1 like

Lekker roomservice bestellen en eten in bad

2 likes

Zou wel echt lullig zijn als de horeca straks om 19.00 dicht moet en nachtclubs wellicht helemaal terwijl evenementen gewoon door kunnen gaan.

1 like

Hoezo lullig? Voor wie?

Voor de horeca

6 likes

Dit is toch bij elke maatregel? Dat de een net buiten de boot valt, tja. Juist fijn voor de cultuursector dat zij nog open mogen blijven

Ik denk dat ze het niet meer durven maken :grimacing:

Ik merk dat ik overnacht geradicaliseerd ben. Had eerst niet echt een mening over vaccinatiedwang, maar merk dat ik toch echt vóór ben. En vooral voor 2G. Het kan gewoon niet zo zijn dat mensen die zich wél inspannen voor een oplossing (door vaccinatie) doodgaan doordat er een groepje is dat zich niet willen laten vaccineren.

En als er nog 1 iemand zegt dat dit tweedeling veroorzaakt…. Dat is gewoon eigen keus van de ongevaccineerden! De gevaccineerden staan juist super open voor de ongevaccineerden, kom erbij! De deur staat wagenwijd open. Echt gooi alles maar dicht voor ongevaccineerden. Zo, rant over. Nu even mentaal voorbereiden op lockdown.

44 likes

Ik las net ook dat in Oostenrijk toch meer mensen zich hebben laten vaccineren door het 2G gebeuren. Hoop dat dat hier ook werkt.

2 likes

Ik twijfelde enorm over een vaccinatie, heb een enorme wappie als moeder (echt super verdrietig vind ik dat) maar eerlijk hoe alles nu gaat… ik ga juist de andere kant op ipv wat @Iniemaxi zegt.

Volgens mij moet er vooral ook meer focus komen op het feit dat gevaccineerden bij klachten óók thuis moeten blijven en moeten testen. Maar die focus is er totaaaal niet. En ik snap het wel want daardoor wordt het voor de niet gevaccineerden nou niet echt gestimuleerd om alsnog te vaccineren want dat suggereert dat het vaccin niet goed werkt.

Toevallig voor vanavond een etentje staan met mn vriend, daar heb ik zo godsgruwelijk veel zin in nu met deze klote vooruitzichten. Vorig jaar nota bene op mn verjaardag na een fucking zwaar jaar kwam er een totale lockdown. Ik ben daar wonder boven wonder best wel oke mee omgegaan maar ik merk nu dat de emmer wel volloopt. En ik denk bij meer mensen. Noem me negatief maar die lockdown zal wel weer opnieuw verlengd worden.

Edit: iemand uit mijn omgeving plaatste dit. Ik heb er niet echt een mening over maar sluit wel aan op wat ik hierboven zei. Wat vinden jullie van dit artikel? Die een totaal andere kant laat zien

3 likes

Dit (opinie)artikel is wel een eye-opener voor mij geweest met betrekking tot de (negatieve) kijk op ongevaccineerde en hoe dat juist slecht is voor het oplossen van deze pandemie.

Edit: tl;dr: door de ongevaccineerde als zondebok weg te zetten, lijkt het voor gevaccineerde of hun taak volbracht is en dat de basisregels daarom voor hun niet meer gelden.

15 likes

Ik zou dinsdag na 19 maanden in het team te werken EINDELIJK mijn resterende teamgenoten in het echt zien. Maar dat gaat nu, als dit doorgaat, niet door.

Het wordt straks voorjaar en dan heb ik 2 jaar hier gewerkt zonder het gros van m’n teamgenoten te hebben gezien?!?! Ik ben er nu even zo klaar mee dat de samenloop van allerlei gekut ER WEER voor zorgt dat er vrijwel niks meer kan zo. Kan het na het weekend wel weer beter relativeren maar kom maar op met die 2G en flikker de ongevaccineerden maar op een hoop en weg ermee. Echt zo klaar mee even nu.

9 likes

Als ik in juni mn diploma haal heb ik maar een jaar jaar les gehad op school :sob: tragisch

Ik lees op het AD dat evenementen ook geschrapt zullen worden. lijkt me ook het meest logisch als ook de maximale groepsgrootte thuis wordt aangepast.

Dat is toch echt fucked up he?! (Maar gaat wel goed met je studie toch, bijna weer afgestudeerd al???)

1 like

Had volgende week een groot event wat ik organiseer en waar ik al een halfjaar naar toe werk. Ughhh zo’n kut timing

3 likes