Caronatopic #12

Omdat mensen in de zomerperiode met vakantie zijn? En omdat dingen redelijk ver van te voren gepland moeten worden? En omdat eerder gepland uitje meer richting zomer OOK door nieuwe maatregelen ineens niet door kon gaan? En in de zomer kon je echt nog niet chill met een groep van 20 ergens heen want 1,5 meter.

8 likes

Ja het gaat zeker goed, thanks! Volgende week alweer eindgesprek van mn stage!

4 likes

Heb je een link? Ik kan ‘t niet vinden (behalve het advies van het OMT)

Ik denk dat het naast elkaar bestaat, gevaccineerden moeten dit doen, maar ongevaccineerden moeten zich gewoon laten vaccineren.

Dat gepoes de hele tijd dat ze een zondebok gemaakt worden: dat komt omdat ze dit ook voor een groot deel veroorzaken. Als ze gewoon gevaccineerd zouden zijn, zou dit hele probleem een stuk kleiner zijn.

Er zijn een hoop mensen die de gezondheid van anderen gewoon niet belangrijk vinden en zich verschuilen achter principes, daar ben ik gewoon echt helemaal klaar mee.

21 likes

Het lukt me niet om een linkje te delen maar in dit artikel staat het

1 like

Ik merk ook dat deze mini-lockdown nu veel harder bij me aankomt dan de vorigen. Zoals anderen hier al zeiden, vind ik de sfeer dit keer ook veel grimmiger. Denk dat er weer heel veel protest gaat komen. Het voelt nu echt alsof er nooit een einde aan gaat komen. En zat de laatste maanden supergoed in m’n vel qua sociale contacten en werk, en voelt alsof we nu weer teruggaan naar donkere, eenzame tijden ofzo. Naja lekker onsamenhangende klaagzang dit. Snap dat nieuwe maatregelen hard nodig zijn en dat mijn ‘problemen’ niks voorstellen in het gehele plaatje, maar wilde t ff kwijt.

19 likes

Ja deze zag ik, maar is dus het advies van het OMT gister, maar volgens mij pakt ‘t demissionair kabinet dit niet op en houden ze het enkel bij het sluiten van horeca om 19:00 uur

1 like

Snap ik, maar ik denk dat de kloof groter maken tussen de twee ‘groepen’ niet helpt.

Niet gevaccineerde zouden nog beter geĂŻnformeerd moeten worden en hun bezwaren moeten worden weggenomen. Dat bereik je denk ik niet door ze de schuld te geven van de pandemie.

Daarnaast moeten gevaccineerde niet denken dat het alleen aan de ongevaccineerde ligt. Ook zij hebben zich aan de maatregelen te houden. Maar door te doen alsof alles de schuld is van iemand anders schuif je je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk makkelijk weg. dan is het makkelijk om te zeggen: ‘ja ik ga toch met een snotneus naar het werk want gevaccineerd, maar die ongevaccineerde die zijn pas erg hù’

4 likes

Die kloof is alleen maar zo groot omdat de ongevaccineerden zich blijven afsluiten. De gevaccineerden willen juist geen kloof?

Als je op dit moment nog ongevaccineerd bent wil je gewoon niet luisteren, daar gaat geen informatie meer tegen helpen. Dus dan maar gedwongen, vind ik. Op den duur zwichten ze wel.

15 likes

Jaa dat zou kunnen maar ik bedoel vele artikelen bevatten info die allemaal uitgesproken pro vaccin zijn, wat uiteindelijk ook niet perse objectief is. Ik mis soms wel info waarin ĂĄlles uitgelicht wordt, voor en tegens en dat dat onderbouwd wordt.

2 likes

Enige reden die ik kan bedenken dat evenementen wél door mogen gaan is omdat daar echt veel strakker gecontroleerd wordt. Ik hoop dat ze doorgaan maar het zou nog steeds wel krom voelen.

En publiek bij voetbalwedstrijden mag ook niet meer, dus denk eigenlijk dat ze alsnog wel afgeladt worden.

Als ik kijk naar de ongevaccineerden in mijn omgeving, is het echt niet dat zij bewust niet geven om andermans gezondheid en zich ‘verschuilen’ achter andere principes. Zij geloven Ă©cht dat het vaccin schadelijk is en willen juist ook anderen daarvan beschermen. Het is echt niet alsof ze denken ‘haha dat vaccin werkt, maar ik geef geen fuck om andermans gezondheid dus ik neem hem lekker niet’. Althans, de mensen die ik ken niet dan. Voor zover ik zie willen beide groepen het beste voor de samenleving, maar heeft de ene groep verkeerde ideeĂ«n over wat het beste dan is.

9 likes

Ik woon in Zweden. Niks mee gekregen over dit ‘onderzoek’. Lijkt me ook wel noemenswaardig dat het hele artikel gebaseerd is op een blogpost van 1 Zweedse arts (als deze persoon al echt arts is) die het onderzoek anders interpreteert. De website waar je naar linkt is ook nogal uitgesproken anti maatregelen

Totaal ongerelateerd maar nu ik toch bezig ben: ik heb echt zoveel boosheid jegens Nederlandse wappies die naar Zweden verhuizen nu omdat ze ‘vrij’ willen zijn. Echt flikker op en blijf met je ongevaccineerde zelf in NL. Het gaat ze overigens vies tegenvallen hier want het is hier lang niet zo vrij en vrijblijvend als de NLse media doen voorspiegelen. rant over :laughing:

22 likes

Ik vraag me af of jij en anderen die dit typen ongevaccineerden kennen? Mijn MBO klas zit vol met voor 80 % ongevaccineerden en in mijn familie lopen er ook genoeg rond. Dat zijn voor het grootste deel mensen die écht bang zijn, prooi zijn gevallen aan complot denkers of gewoon niet de tools hebben om zich te informeren. Het zijn ook juist mensen die al moeite hebben met meekomen in de samenleving. Als die coronapas straks wordt ingevoerd op het MBO dan zit in met een lege klas, want die kinderen gaan zich echt niet laten testen voor school, terwijl het juist zo belangrijk is om ze op school de juiste info te geven

11 likes

Werk zelf in het hoger onderwijs en ontvang zojuist bericht dat de open dagen gewoon door gaan want dat is een onderwijsactiviteit. Vind dat zo onverantwoordelijk als je kijkt naar de huidige getallen

Yes ik!! Sta wel op het punt te bevallen dus er komt een baby bij. En mochten mensen proberen de gracht over te steken kunnen we altijd kanonnen inzetten.

2 likes

Mijn sociale batterij was weer aan het leegraken door alle sociale verplichtingen die weer doorgingen en gepland waren in november en december, dus ergens ben ik wel weer opgelucht dat ik met goed fatsoen grote dingen kan afzeggen

12 likes

Ik merk dat ik er echt moeite mee heb deze keer & ook wat opstandig van word pff. Ik snap heel goed de dilemma’s tav sluiten van sommige dingen maar vind het ook oneerlijk en maak me ook zorgen om sectoren. Zo dubbel allemaal.

7 likes

Vooropgesteld, ik ben voor vaccinatie. Maar wat jij hier zegt is totaal niet wat ik in mijn omgeving zie, ik zie in ieder geval op mijn werk vooral dat er tegen ongevaccineerden aangekeken wordt alsof ze zware criminelen zijn, een collega had het er zelfs over dat we ze maar in gevangenissen of kampen op moesten sluiten omdat ze hem beperkten in zijn doen en laten.

4 likes

Pff. Nou weer alle optredens gecanceld. Wat een sh*tzooi. Moest echt ben huilen, het zat er aan te komen
 maar had toch nog hoop.

1 like