Haha sorry maar dat zegt meer over jouw collega dan over het overgrote deel van de gevaccineerden
Ja dit merk ik ook wel in mijn omgeving. Niet dat âzeâ opgesloten moeten worden, maar wel boosheid. Vriendin van me is IC-verpleegkundige en is ook boos op ongevaccineerden omdat ze zoveel op de bedden drukken binnen hun afdeling & er al groot personeelstekort is. Ik merk bij mezelf ook steeds meer boosheid tav ongevaccineerde mensen, in de zin dat ik het egoistisch vind ed. Dat maakt mijn gevoelens tav de nu aangekondigde âlockdownâ ook zo dubbel.
Dit hoor ik (gelukkig!) nooit, maar het lijkt verdacht veel op de ideeën die sommige anti-vaxxers hebben over kwetsbaren in de samenleving. Die moesten toch ook maar ergens afgesloten gaan wonen zodat wij verder gewoon door konden leven?
Ik heb drie anti-vax in mijn omgeving, en die zijn alledrie totaal niet bang voor corona. Het is namelijk allemaal één groot complot en er ligt niemand in het ziekenhuis. Ze doen hun eigen onderzoek en ik ga ooit de waarheid nog wel eens kennen blabla
Oke oke ik ben heel blij met jullie argumenten daarover. Maar feit blijft toch dat wetenschappelijk bewezen is dat het vaccin niet voor langere tijd werkt. Dus ja het vaccin werkt, maar niet voor langere tijd dus is 1 tot 2x per jaar opnieuw prikken dan de enige optie?
Is dat zo erg? Doen we toch al jaren met de griepprik?
Ja ik vind dat nogal een stap. En de griepprik is alleen voor de mensen met een zwakker immuunsysteem
Nou ja, in dit geval kan je dan concluderen dat die mensen het zo fout hebben dat ze tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
@anon55799045 Nee, ik ken deze mensen niet, dat is zo. Maar wat mij betreft is het ook niet van belang. Deze mensen zijn dus blijkbaar met informatie niet te overtuigen (omdat ze inderdaad bang zijn, complot denken of wat dan ook), dus die kun je alleen door dwang zover krijgen om een prik te halen. Dat moet dan maar.
@PrincessPeach Ik bedoel het ook meer in de vorm van: vaccineerden staan âopenâ voor ongevaccineerden in de zin dat die juist willen dat deze mensen zich ook laten vaccineren. Ze hĂłeven zich dus niet buitengesloten te voelen, daar kiezen ze zelf voor.
Alle ongevaccineerde mensen een pilot laten draaien om te kijken of immuniteit idd werkt. Hoeveel % er overlijdt, hoeveel % beter wordt, hoeveel % het uberhaubt niet krijgt. Of het uiteindelijk onder controle te krijgen valt.
Dit is een grapje he. En als iemand daar nu het precieze antwoord op wist dan was alles een stuk makkelijker idd. Maar twijfel aan dit beleid is toch niet heel wereldvreemd?
In heel veel landen is het vrij normaal om ieder jaar een griepprik te halen, ook zonder verzwakt immuunsysteem. Ik weet ook niet zo goed hoe we het anders op kunnen lossen, helemaal niets doen is ook geen optie. Deze druk op de zorg kunnen we toch geen jaren volhouden?
Joh volgens mij kan alles.
Nee gelukkig niet zeg
What about kettingrokers die in het ziekenhuis komen te liggen, etc
Ja eens. Ik was eerst (vooral vanuit theoretisch perspectief) helemaal tegen vaccinatieâdwangâ en uitsluiting e.d. maar eigenlijk vind ik dat het recht dat anderen op zorg hebben (die nu al maanden wachten op een operatie bijv.) of mijn recht om op kantoor niet meer gezondheidsrisico te lopen dan nodig zwaarder tellen. Gaat er voor mij niet per se over dat mensen die zich niet willen vaccineren maar de mond gesnoerd moet worden, want zelfbeschikkingsrecht is een groot goed, maar de veiligheid van andere mensen ook. Je kunt mensen niet dwingen zich te vaccineren maar ik zou er op dit moment geen probleem mee hebben als mensen die niet gevaccineerd zijn niet meer naar hun werk mogen komen, indien ze met andere mensen werken. Recht is gewoon altijd een belangenafweging.
Overigens geldt dit net zo goed voor wel gevaccineerde mensen die met klachten niet testen.
Ik vind dit echt zoân vvd maatregel.
Je zelfbeschikkingsrecht wordt letterlijk afgenomen omdat je het je niet kan veroorloven om ziek te worden. Pfft, nog stommer dan het eigen risico (een boete op ziek zijn ).
Ik hoop dat er effectieve kleinschalige campagnes opgezet gaan worden om jongeren te bereiken, en om meer mensen in bv grote steden te bereiken.
Er is meer kennis nodig onder die groep, van mensen die ze al vertrouwen gecombineerd met professionals. Daar gaat de zoveelste tv commercial niks op uithalen.
(verder hoop ik vooral dat iedereen heel snel gevaccineerd is want ik sta iedere werkdag naast een ongevaccineerde stagiaire en afstand houden is echt best lastig in een kleine ruimte)
Ik vraag me echt oprecht af waarom mensen dat zo erg vinden? Kan zijn omdat ik gewoon niet beter weet, gezien ik mijn hele leven al een griepprik krijg, maar ik zie daar dus echt geen probleem in?
Lees ook geregeld; âja zie je wel met die boosterprik! Elk jaar vaccin! We hadden gelijk!â. Maar wat ik heb meegekregen is dat ook nooit ontkent? Persoonlijk ben ik ontzettend blij dat er een vaccin is en als dat betekend dat ik om de X tijd geprikt moet worden, dan is dat maar zo? Ben al lang blij dat er nu iets is wat toch grotendeels werkt.
Dat hoeft niet per definitie erg te zijn. Iemand die bijvoorbeeld de pil neemt als anticonceptie moet deze ook elke dag nemen om effectief te zijn. Dat betekent niet dat de pil zelf niks waard is en niet werkt.
Maar meerdere infusen die in je geprikt moeten worden omdat je bv. wĂ©l op de IC terecht komt of een beademingsbuis in je keel is echt veel erger dan misschien 1x per jaar zoân prikje halen wat 3 minuten duurt als het goed wordt ingericht. Want waar hebben we het eenmaal over. Het is niet alsof ze vragen een voetreis naar Mekka ervoor af te leggen. Ik zou het wel weten. Risicoâs nemen in het leven is soms best leuk, maar voor mij toch niet als het om gezondheid gaat
Eerlijk gezegd vind ik het wel aardig wereldvreemd. Dat je bedenkingen/twijfels hebt over de manier waarop het kabinet in het begin van de pandemie heeft gehandeld kan ik begrijpen. Of dat je kritiek hebt over de manier van communiceren vanuit de overheid. Maar bedenkingen hebben bij het beleid (een vaccin nemen waarvan aangetoond is dat het werkt en dat veilig is) vind ik niets anders dan arrogantie. Toegang tot het vaccin zondere ENIGE moeite daarvoor te hoeven doen is zoân enorm privilege. Het enige wat van je wordt gevraagd is om een aantal keer een prik te nemen waar je hooguit een paar dagen koorts van krijgt. Ik vind het echt niet kunnen dat de enige oplossing die er is (vaccineren icm testen en zelfisolatie) om echt uit de pandemie te geraken wordt weggezet als niet werkend omdat je de prik vaker dan een keer moet halen. Dat is nu eenmaal hoe het werkt, deal with it.
Omg ik ook. Zo huilie huilie doen over dat je een sociaal leven hebt en je het lastig vindt alles af te zeggen. Grow some balls please. Je bent volwassen, het wordt tijd.
Klopt hoor, en ik ben het ook totaal niet met ze eens!
In Duitsland wordt er nu in bepaalde deelstaten gekeken naar 1g iedereen testen. Omdat 2g toch niet zo goed blijkt te werken. Om alle redenen die hier al eerder zijn benoemd.