Maar, in deze drukke wereld, zie ik mijzelf daar helemaal geen tijd voor hebben? Lijkt mij dus echt verschrikkelijke tijdverspilling. (edit: ik moet minimaal 30min autorijden op dit moment)
Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg vind om dit te horen over je siblings, dat lijkt me een hele verdrietige situatie. Er zijn meerdere belangen in deze pandemie, die worden alleen maar meer zichtbaar nu. Feit blijft wel dat doordat ongevaccineerden deze keuze maken, anderen die zichzelf niet kunnen beschermen daar de dupe van zijn. Dus die bescherming is tweeledig: zoals jij spreekt over bescherming van mensen die vanwege hun psychische gesteldheid geen overwogen keuze kunnen maken, hebben gevaccineerden die om wat voor een reden dan ook nog steeds kwetsbaar zijn ook het recht om beschermd te worden. Grote verschil is wel dat deze laatste groep direct de gevolgen ervaart van de keuze van de eerste groep om zich niet te laten vaccineren: ernstig ziek worden al dan niet met de dood tot gevolg. Ook mij raakt dit persoonlijk, ik kan gewoon geen begrip meer opbrengen voor ongevaccineerden als ik de gevolgen ervan nu in de maatschappij zie: uitgestelde zorg, mensen die hun 3e prik hebben gehad maar nog geĂŻsoleerd moeten leven vanwege de besmettingscijfers, de giga druk op zorgmedewerkers, de psychische gevolgen voor jonge mensen. Dit gaat gewoon niet zomaar over zijn, zolang die vaccinatiegraad niet omhoog gaat.
He in het artikel staat dat valse qr-codes relatief snel worden geblokt. Maar hoe zit dat dan?
Het was toch zo dat de qr-codes vanwege privacy redenen niet te herleiden zijn. Dat is toch ook de reden dat als je toch besmet raakt je groene vinkje niet verliest
Of kunnen ze het misschien zien als een bepaalde qr-code te vaak wordt gebruikt. Hele domme vraag misschien maar echt geen idee hoe dit werkt . Maar iig goed dat ze hier actie op ondernemen
De digitale codes werken (edit: dacht ik; hieronder staat de goede uitleg) zo dat er iedere keer dat jij de app opent, een nieuwe code gegenereerd wordt. De app checkt die code, die overeen moet komen met de tijd waarop hij gemaakt is, als dat niet overeen komt krijg je een foutmelding. Kwam hierachter doordat ik ging proberen of je een QR code foto kan scannen (kon dus niet). Ik weet alleen niet hoe dat met geprinte codes zit eigenlijkâŠ
De codes zijn voor een bepaalde tijd geldig en worden daarna ververst (dus niet elke keer als je de app opent). Een geprinte QR code moet je dus ook eens in de zoveel tijd opnieuw printen.
Ohh, dat is logischer inderdaad. Dan was het precies dat moment dat ik dit probeerde denk ik haha.(uiteraard ook niet voor illegale doeleinden, maar omdat ik me dus afvroeg of het dusdanig fraudegevoelig was)
Ik heb al een enquĂȘte van de vakbond gekregen wat de leden vinden van een QR-code op het werk.
Ongevaccineerden moeten thuisblijven en mogen alleen nog voor werk en boodschappen de deur uit, of om de benen even te strekken. Heftige maatregel. Komt vast in NL ook want ziet er naar uit dat we altijd de rest van EU wel opvolgen.
Denk het niet, Oostenrijk heeft de laagste vaccinatiegraad van west-Europa, maar 63% volgens mij. Ik denk niet dat zij anders kunnen dan op allerlei manieren die vaccinatiegraad omhoog krikken.
Hoe wil je dit handhaven dan?
Ik heb trouwens nog niks gelezen over contactberoepen na morgen, jullie wel?
Dat staat in het artikel. Politie.
Mag je op iedere straathoek wel een agent neerzetten om iedereen te checken. Maar goed, hoop dat het effectief blijkt en de vaccinatiegraad dan ook stijgt. Ben benieuwd hoelang het zal duren.
Ik woon 5 minuten fietsen van een grote testlocatie af, dat heeft zeker invloed op mijn testbereidheid inderdaad.
Ik had ook iemand aan de lijn afgelopen week die teleurgesteld was met zân negatieve uitslag. 
En wat hebben deze kids tegen die vaccinatie dan?
Sta in de AH en het is bloedverziekend druk , dus ik vraag aan de cassiere van âHeb ik iets gemist ofzo? Speciale dag, vrijdagmiddag?â zegt ze, âNee het is al de hele week zo druk want mensen zijn weer aan het HAMSTERENâ Het is echt niet normaal hoe triest een deel van onze bevolking is, omg.
Wat is dĂĄĂĄr nu weer mis mee? Het lijkt wel of je het in dit topic nooit goed kunt doen?
Nou ja het is vrij onnodig lijkt me
Ik heb de indruk dat we ons toch wel om grotere zaken druk zouden kunnen maken als die hamsters in de winkel? Als je je er niet veilig voelt ga je om 7.30 uur in de ochtend of om 19.30 uur in de avondđ€·đŒââïž