Waar haal je deze zekerheid nu vandaan? Uit dat artikel van het artsencollectief (verschrikkelijke naam trouwens, wat ze verspreiden heeft weinig te maken met hun arts-zijn, die titel misbruiken ze alleen om hun prietpraat vertrouwen mee te geven)?
Het artikel dat zij aanhalen is pre-print, dat betekent dat het nog niet gepubliceerd is en dus ook nog niet door onafhankelijke andere wetenschappers is bekeken/beoordeeld op betrouwbaarheid. Ik ben ook ‘maar’ dokter en echt geen goede wetenschapper, dus ik kan dat zelf ook niet helemaal beoordelen, maar wat mij onder andere al opvalt is dat ze grote conclusies verbinden aan hele kleine getallen (er zijn iets van 30-40 zieken in de periode 210 dagen na vaccinatie, op een totale studiegroep van 16 miljoen mensen, en dan concluderen ze dat het vaccin helemaal niet werkt, ik denk dat je daarvoor een veel te klein groepje zieken hebt om zoiets zo hard te kunnen zeggen). Ik denk dat een echte wetenschapper met verstand van statistiek hier nog wel meer op af te dingen heeft en dus is het maar de vraag of het artikel ooit gepubliceerd gaat worden, of dat het nog aangepast moet worden, of dat de conclusie toch anders wordt.
Hier nu jouw conclusie uit trekken (zoals in die blog gebeurt) is dus enorm voorbarig.
. Weet even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik ben volledig gevaccineerd, we hebben plastic schermen tussen de bureau’s staan etc. Maar toch, HOE DAN?!
haha).