Ook prima, en dan nog zou het nog beter werken als alle ongevaccineerden gevaccineerd zouden zijn
blergh ik heb hier echt geen zin in, echt laat je gewoon prikken
Alleen uiterst noodzakelijke operaties zoals transplantaties gaan in veel ziekenhuizen nog door. De moeder van een collega moet een open hart operatie die eigenlijk niet uitgesteld kan worden, maar die is ook al afgebeld dat het voorlopig niet gaat gebeuren. Hoe verdrietigā¦
Dan liever gevaccineerd en getest
Mijn moeder krijgt chemo, dat gaat gelukkig gewoon door in hun ziekenhuis.
Hier ben ik ook heel bang voor. Mijn moeder heeft begin van de week te horen gekregen dat ze uitzaaiingen heeft. Onderzoeken/weefsel afnemen ed. gaat echt heel snel, na iedere dag op en neer naar het ziekenhuis, wordt dat vandaag al afgerond. Maar ik ben ook zo bang dat het voorlopig daar bij blijft.
En ik snap ook wel dat de enorme spoed en snelheid die er nu achter zit niet is omdat ze overal zo lekker veel tijd over hebben, maar dat er serieus ellende bij haar gevonden is en er daarom direct actie ondernomen wordt. Ze zou namelijk over 2 weken pas de uitslag van de CT krijgen. Maar aan die actie heb je niet zoveel als ze daarna geen tijd/plaats/mensen hebben om te behandelen. De oncoloog gaf gister al aan dat hij nog geen idee heeft hoe ze dat (als er een vorm van behandeling mogelijk is) kunnen gaan aanpakken.
En wij zijn hierin natuurlijk lang niet alleen. Zoveel mensen wachten op een behandeling of operatie.
Mijn moeder is onder behandeling (ook immunotherapie) in het AvL, daar komen echt alleen kankerpatienten, dus daar gaat gelukkig alles doorā¦
Ja same here, heb echt 0 zin om daar te moeten staan. Vind het echt een onverantwoordelijke keuze en had het eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Mijn ervaring is dat alle kanker behandelingen wel zijn doorgegaan. Dus ook de diagnostiek ernaar. Je kunt chemo of immuno niet eindeloos uitstellen geeft je minder kans op goede respons.
Bedankt voor je reactie. Ik hoop het ook echt.
Ze zou vorig jaar een PET scan krijgen omdat ze toen al klachten had en deze is een dag van te voren afgezegd omdat het te druk was. Daar is vorige week, nadat we zelf contact met haar eerdere oncoloog opgenomen hadden, die ct voor in de plaats gekomen. Ze loopt dus al ruim een jaar met klachten. In Maart heeft ze daardoor 2 weken in het ziekenhuis gelegen en toen is er, op symptoombestrijding na, verder niets gedaan of onderzocht.
Voordat mijn moeder de diagnose kanker kreeg liep ze ook al een tijd rond met klachten. Hoewel alles nu steeds gewoon doorgaat (chemo, scans etc) is er in de periode voor de diagnose ook wel tijd verloren. Huisarts was terughoudend met afspraken en doorverwijzen, we hebben echt lang moeten doorzetten. En toen waren er uitzaaiingen. Je weet natuurlijk niet of die er voorheen ook al niet waren, maar corona heeft zeker wel voor vertraging in de diagnose gezorgd.
Ja dit hebben we zeker ook gezien! Echt heel jammer.
Denk dat de 1e lijn (huisartsen) zo overvallen zijn door de Corona pandemie dat daar vertraging in is gekomen. Maar ook trokken patiƫnten zelf niet aan de lijn, want bang om Corona ik de wachtkamer op te lopen of bagatelliseren van hun eigen klachten. Had zeker vanuit de overheid meer duidelijkheid hierin gegeven kunnen worden.
maar hoezo, dat is dan toch gewoon dubbel veilig en uiteindelijk help je er de zorg mee. ik heb er echt helemaal geen moeite mee om te laten testen ondanks dat ik ben gevaccineerd? Snap al die heftige reacties niet zo. Alsof de zorg er wat aan heeft dat ik mijn prik heb gehaald maar verder het niet uitmaakt of ik Corona heb en dit ook kan doorgeven > anderen die mogelijk in t ziekenhuis belanden. Het gedrag van mensen maakt het verschil.
Daarom ben ik zeker pro basisregels voor iedereen en pro (preventief) testen als je ergens komt. Ik zie daar zelf wel veel nut in eigenlijk.
Ja het is ook niet dat ik iemand iets kwalijk neem, dit speelde in voorjaar/zomer 2020 en toen wisten we nog zo weinig.
Ja dat is heel erg. Het is zo belangrijk dat ze er snel bij zijn. En ik snap het vanuit de huisartsen ook echt wel, maar dat maakt de ellende niet minder.
Hopelijk gaat het, naar omstandigheden, goed met je moeder en heeft ze baat bij de behandeling
Mijn moeder heeft de afgelopen 12 jaar zovaak kanker gehad (o.a. baarmoeder, darm, borst, schildklier, melanoom enz) allemaal verschillende tumoren en geen verband met elkaar. Dus het is nu vooral belangrijk of ze kunnen uitzoeken waarvan het uitzaaiingen zijn of dat er ergens weer een nieuwe tumor zit.
Maargoed, we wachten af en hopen maar op het beste. Ik vind het in ieder geval āfijnā om te lezen dat die behandelingen over het algemeen wel doorgaan.
Verwijderd, excuus.
Een wappievriend van mijn man heeft vandaag een makelaar uitgenodigd want ze willen emigreren vanwege de vaccinatiedwang. Ze willen (met hun 1jarige dochter) naar Texas verhuizen
Uuhhmmmm hoe is zij van plan Amerika binnen te komen dan?
Lekker doordacht plan
Ik heb heel lang niet gepost (hoi) maar om een of andere reden wil ik hier graag op reageren. Ik word echt verdrietig van uitspraken zoals deze. Ik heb twee siblings met wie het mentaal helemaal niet goed gaat, de een is psychotisch en zeer wantrouwig, de ander is depressief en negeert de wereld. Beiden zijn ongevaccineerd en zullen dat ook blijven. Allebei zijn het lieve en slimme mensen die de wereld geen vlieg kwaad doen. Het raakt me echt hard hoe mensen spreken over ongevaccineerden, veel harder dan alle maatregelen waar ik zelf mee te maken krijg. Er zijn mensen die nog steeds bescherming verdienen ook al maken ze niet de beste/moreel verantwoorde keuze.
Geen idee maar met deze huizenmarkt is het huis vast zo verkocht.