Caronatopic #12

M’n nichtje kreeg naar d’r hoofd toen ze iemand vroeg of diegene een mondkapje op wilde zetten of dat ze klappen wilde. Gelukkig door beveiliging niet binnen gelaten verder. Maar dan zou ik ook snel denken ik vraag wel niks meer.

3 likes

De supermarkt gaat toch nooit een qr krijgen? Mogen ongevaccineerden ook al geen eten meer kopen en laten we ze zo langzaam uithongeren tot we vanzelf een 100% vaccinatiegraad hebben?

17 likes

Ja lijkt me ook niet. Ik zeg ook: mocht het er ooit komen. .

1 like

Er hoeft nu maar minimaal 21 dagen tussen mRNA prikken te zitten, dus na 5 weken ben je klaar.

2 likes

Weet je aan welke mensen ik wel een intense hekel heb? Dat je met een nep QR-code alsnog probeert binnen te komen ergens. Wees dan ook zo stoer en blijf dan ook weg als je de keuze maakt om je niet te laten prikken.
Gisteren probeerde iemand dat notabene bij onze vereniging (geen lid overigens). Wat een droeftoeter ben je dan.

27 likes

Zo’n naar toeval dat alle feestdagen standaard in de meest besmettelijke periode vallen. Lockdown met kerst en Nieuwjaar is zo’n domper. Economisch ook voor alle horeca. Kan niemand wat aan doen maar het is echt een rot tijd voor een lockdown. Dat helpt mentaal niemand.

Ik ga denk ik volgend jaar maar preventief met kerst een hutje in Lapland boeken of zo. Als we Lapland dan nog in mogen.

2 likes

Mijn tante heeft vandaag al haar booster vaccin gekregen, ze is hoogrisico dus erg fijn :slight_smile: Alleen haar dochter is helaas anti-vaccinatie, wat we allemaal echt onbegrijpelijk vinden vooral tegenover de gezondheid van je moeder.

11 likes

Zijn daar aanwijzingen voor? Toen met de avondklok was het wel duidelijk dat ze kwamen, maar nu toch niet.

2 likes

Mmm mijn concert van morgen is gecanceld, ben benieuwd wat nou echt de maatregelen zijn dan…

Ik zie dus allemaal feestjes die nu verplaatst worden naar de middag tot 19.00, snap er niks van dat dat blijkbaar wel kan? Benieuwd of ze daar nog iets over gaan zeggen zo

3 likes

Nee hoor sowieso zou FF gewoon de verkiezingsoverwinning moeten claimen. We kunnen nog beter kijken in een glazen bol.

2 likes

Ja ik vroeg me ook af of dit voorkomen had kunnen worden als je eerder in september/oktober andere maatregelen had ingezet.

Maar then again, toen waren de cijfers niet zo hoog en de bereidheid om naar maatregelen te luisteren sowieso nóg lager.

Dus vraag me af of er in deze fase nog iets aan gedaan had kunnen worden.

1 like

38 likes

Draait de horeca niet veel beter in de gehele zomerperiode dan de winterperiode? Dus dat kerst eigk compenseert voor een matige omzet de rest vd koude periode.

Heeft iemand cijfers in hoeverre de horeca daadwerkelijk bijdraagt aan de besmettingen? Weet niet zo goed hoe ik over deze maatregelen moet denken.

Schijnbaar is het inmiddels “De horeca moet vanaf morgen om 20.00 uur dicht, niet-essentiële winkels om 18.00 uur.”

4 likes

Ik las deze titel op nu en ik dacht ah dus vanaf morgen een lockdown, maar ze moeten enkel eerder dicht, niet volledig dicht.

2 likes

en heeft iemand cijfers van de hoeveelheid tests die afgenomen worden vergeleken met vorig jaar bijv? Wordt er bijv meer getest door testen voor toegang waardoor er meer besmettingen boven water komen of ? Ik ben nog steeds in shock van die huidige aantallen man vandaag weer🥴, dat we dit sinds het begin nog nooit zo hoog gehad hebben.

2 likes

Ik vind de besmettingen ook hoog, maar als ik her en der lees is bij 4 op de 10 onbekend waar ze de besmetting hebben opgelopen. Van diegene waarvan wel bekend is, zijn de laatste besmettingscijfers rond de 4 A 5 %. Maar dat is Telegraaf :sweat_smile:. Vind dat best weinig itt heftige maatregelen voor de horeca.

Ik heb iets gevonden over de aantallen, dit jaar weekgemiddelde rond deze tijd aan testen is 68.000 en vorig jaar rond deze tijd was dat 33.000

Ik zie ook de aantallen per leeftijd. Meeste besmettingen in de leeftijd 10-19. Dacht dat de leeftijd hoger zou zitten. Even kijken of je ook kunt zien waar de besmettingsbronnen zitten.

1 like