Caronatopic #12

Volgens Hugo de jonge is dat niet zo.
Want je kan aan het groene vinkje niet zien of ie groen wordt door vaccinatie of herstel.
Sorry, meest zwakke antwoord van de avond. Mijn God. Zeg gewoon dat je je vergist hebt, voortschrijdend inzicht whatever. Maar dit is bullshit natuurlijk

2 likes

Ja maar dit is voor vanaf morgen.
Het ging over na de wetswijziging dacht ik?

2 likes

Waarom niet?

Ik vind de nieuwe maatregelen wel meevallen (voor mezelf in ieder geval), had het op de één of andere manier strenger verwacht.

4 likes

Vraag me ook heel erg af hoe dat in de werkelijkheid eruit gaat zien? Ik heb in mijn omgeving best wel wat ongevaccineerde mensen (o.a ook in de zorg en in het onderwijs). Een aantal gaan wel de wappie kant uit en willen biv ook niet testen, ook niet als dat voor werk moet. :woman_shrugging:. Misschien zijn er dan minder besmettingen, maar ook minder personeel.

Nee, want een werkgever weet het echt niet als je je ivm corona een weekje ziek hebt gemeld en kan uit de weigering een qr code te laten zien echt niet afleiden dat je niet bent gevaccineerd :joy:

2 likes

Maar die wetswijziging moet nog geschreven en goedgekeurd worden door de Kamers, dus die regels kunnen ze nu nog niet online zetten.

Ja precies.

O ja ik kijk niet ik kijk alleen maar naar die samenvattingen want het gaat me ook allemaal te sloom en te verpakt

Ik hoor het op rtl 4 nu weer, gaat over 2G en dan wordt er gezegd: gaat mogelijk ook gelden voor het hoger onderwijs

Omdat je een werkgever ook niet hoeft te vertellen meteen als je zwanger bent, of als je iets anders mankeert. Ik ben zelf gevaccineerd maar ik vind wel dat vaccinatie een keuze moet blijven. En op deze manier is het nooit meer een keuze.

Wat is dat de laatste tijd met filosofen uitnodigen bij talkshows :sweat_smile:

1 like

Precies en het ging er om dat Hugo had gezegd “we zullen nooit mensen zich verplicht voelen te laten zien dat je gevaccineerd bent”, maar als je geen Corona hebt gehad, en je laat je vinkje zien
? Ja echt zwak antwoord :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Dat zou een grove schending zijn van het recht op onderwijs. Denk dat dat niet echt kan, wel?

@Fishing met dat tijdstip kan je niet eens een voorprogramma meepakken :unamused:

8 likes

Ik hoop het.

Ik denk dat Markie verder ook nog in de Goedheiligman gelooft.

4 likes

Zouden die docenten dan ook doorbetaald thuis mogen zitten? Of andere werknemers als hun werkgever een 2G bewijs vraagt? Of hebben werkgevers dan ook meteen het recht niet meer uit te betalen en rollen ze de WW in? Of nee want ze worden niet ontslagen lijkt me. Benieuwd hoe ze dit voor zich zien :sweat_smile:

1 like

In andere landen is het onbetaald verlof.

2 likes

Echt?! Dan zit je dus ineens zonder inkomen thuis? Zelfs als je je laat vaccineren heb je dan sowieso een maand lang geen inkomen? Oké. :face_with_raised_eyebrow:

Ze hadden na dat besluit nog zo en zo lang de tijd om de eerste prik te nemen, en anders is het met onbetaald verlof thuis ja.

1 like