Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met deze maatregelen enige waar ik echt bang voor ben is het maximale aantal bezoekers met de kerst. Ga dat zo jammer vinden als dat beperkt blijft tot 4.
Hij is al geĂŒpdatet nav de persco dus ik denk dat het er anders wel had gestaan hoor! Morgen zal er wel meer duidelijkheid zijn
Nah je overschat me. Dat was ik niet 
(Volgens mij althans haha)
Wat ik echt raar vind: als alles zo ernstig is, waarom mocht er in Brabant dan doodleuk carnaval gevierd worden? Ik zag gisteren fotoâs en dat was gewoon hutje mutje potentieel super spread event.
Ben zo benieuwd naar over 2 weken.
Ik dacht dat er iets mee te maken had, dat dat aan de burgemeesters ligt en niet aan Rutte e.d.
Omdat Breda vond dat het kon. Nou die burgemeester mag echt eens langs het lokale ziekenhuis gaan âŠ
Hahaha ik heb ZO hard gelachen hierom. Kan er ook aan liggen dat ik in quarantaine zit en mijn brein langzaam afsterft, maar toch.
@Nysmn ik denk dat ik het toch wel goed gehoord heb, tenzij dit verkeerd is van Nu.nl
Dus lees niets over 2g op scholen, lijkt me ook echt een hele ongewenste situatie.
Daarnaast werkt het kabinet aan de mogelijkheid voor ondernemers om te kiezen tussen 2G en 3G. Daar zal het parlement eerst mee moeten instemmen voordat het beleid in werking kan treden. Het 2G-beleid zou betekenen dat een negatieve coronatest geen toegang meer geeft tot bijvoorbeeld horeca, theaters en evenementen.
Het aantal plekken waar je een coronatoegangsbewijs moet tonen, wordt uitgebreid ânaar andere sectorenâ. Daarvoor worden juridische voorbereidingen getroffen. In de tussentijd gaat het demissionaire kabinet bekijken of de coronapas ook verplicht kan worden op de werkvloer. Het kabinet wil ook kijken naar de inzet van een coronatoegangsbewijs in het hoger onderwijs, aldus De Jonge.
Het coronatoegangsbewijs wordt ook verplicht in niet-essentiële winkels en bij niet-essentiële dienstverlening. In de supermarkt is het coronatoegangsbewijs dus niet verplicht.
Op zich heb je gelijk natuurlijk maar dachten wij niet allemaal dat het najaar 2021 zo goed als voorbij zou zijn? Kan me wel voorstellen dat je dat anderhalf jaar geleden (
) als datum kiest
Edit: o ik lees niet goed, ze hadden eerder in actie kunnen komen ja
Nou ja, ik snap wel dat je je leven niet voor onbepaalde tijd op pauze zet. De afgelopen maanden (tot een maand geleden ongeveer) ging het qua coronacijfers best goed, was het leven zo goed als normaal en had een bruiloft met 150 man prima gekund met toegangsbewijs.
Ik ben zelf ook een bruiloft aan het plannen, wel veel kleiner (~30 man) en in de zomer maar zou er ook heel erg van balen als dat niet door kan gaan. Wij hebben wel leveranciers vastgelegd die flexibel zijn als we toch de datum moeten verschuiven door corona én wij geven geen feest. Wel op een horeca locatie. Maar ik vind dat ieder bruidspaar mag klagen dat hun bruiloft weer niet door kan gaan, ook al zitten we in een pandemie.
Ik snap wel dat je baalt als je ergens in 2020 had willen trouwen en het kan steeds maar niet doorgaan. Valt in het niet natuurlijk bij ander coronaleed, maar ja eigenlijk hetzelfde als wat @Qwerty123 hierboven zegt
Offtopic: jullie plannen klinken leuk, kun je missch in een PB wat meer vertellen over jullie dag? Ben benieuwd hoe jullie het verder invullen.
Zijn hier videoâs van? 
Ik blijf er stuk om gaan 
Heb je een PB gestuurd, hoop dat je het hebt ontvangen want kan het zelf niet meer teruglezen
Onze huis Diederik 
Er mag geen rijles meer gegeven na 6 uur savonds :â). Mijn man is net weer begonnen met lessen, zân instructeur lest niet in het weekend en mân man is pas om 6 uur thuis uit zân werk. (hij vertrekt sochtends rond half 6, dus in de ochtend lessen kan ook niet).
Zân examen staat ook al ingepland voor over 4 weken.
Nouja nu wil die instructeur wel lessen van 4 uur in het weekend geven maar nu moeten we dus alle weekendjes weg afzeggen đ„Č.
(also ik kan hier niks over op internet vinden en het lijkt me ook helemaal niet recreatie dus ik vind het maar raar).
Denk de regel over contactberoepen zoals kappers die ook de deuren dicht moeten doen na 6?
Ik heb echt ook zoveel aan je reacties gehad haha
Ik vind die demonstratie zo treurig. Prima om gebruik te maken van je demonstratierecht, maar laat de openbare ruimte, agenten en de ME heel. Verplicht een vaccinatie als straf mag zeker niet hé