Caronatopic #12

Hmm ik dacht dat Hugo het zei, maar ik kan het nu online niets over vinden :woman_shrugging:t3:

Ik heb sinds deze pandemie het idee dat ik niet meer weet wat ‘immuniteit’ betekent.

Die stem, dat is toch Lamyae Arahouay? Ik denk haar stem te herkennen van Haagse Zaken, de podcast.

Goede vraag ook! Die domme leaks zijn echt oud aan het worden. Als ze niet willen dat iets lekt, hadden ze allang een manier gevonden om dat te voorkomen.

1 like

Huh maar kan dat niet nog gewoon dan?

1 like

Zou dat echt onder niet-essentiële dienstverlening verstaan worden? Lees het nergens expliciet

Volgens mij blijft de sportschool gewoon open s’avonds.

Ik denk het niet hoor. Lees er zowel hier Corona en sport (waaronder zwemmen, groepslessen en sportevenementen) | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl als bij noc nsf niks over in de berichtgeving. Bioscoop etc mag ook gewoon nog open zijn na 20u, alleen geen horeca dus dan sporten ook lijkt me

2 likes

Je bent een gezegend mens als sport onder recreatie valt :grin:

Haha toch bizar dat er na een persconferentie nog zoooveel vragen zijn.

2 likes

Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met deze maatregelen enige waar ik echt bang voor ben is het maximale aantal bezoekers met de kerst. Ga dat zo jammer vinden als dat beperkt blijft tot 4.

1 like

Hij is al geüpdatet nav de persco dus ik denk dat het er anders wel had gestaan hoor! Morgen zal er wel meer duidelijkheid zijn

3 likes

Nah je overschat me. Dat was ik niet :raised_hands:t3:
(Volgens mij althans haha)

1 like

Wat ik echt raar vind: als alles zo ernstig is, waarom mocht er in Brabant dan doodleuk carnaval gevierd worden? Ik zag gisteren foto’s en dat was gewoon hutje mutje potentieel super spread event.

Ben zo benieuwd naar over 2 weken.

4 likes

Ik dacht dat er iets mee te maken had, dat dat aan de burgemeesters ligt en niet aan Rutte e.d.

Omdat Breda vond dat het kon. Nou die burgemeester mag echt eens langs het lokale ziekenhuis gaan …

Hahaha ik heb ZO hard gelachen hierom. Kan er ook aan liggen dat ik in quarantaine zit en mijn brein langzaam afsterft, maar toch.

1 like

@Nysmn ik denk dat ik het toch wel goed gehoord heb, tenzij dit verkeerd is van Nu.nl
Dus lees niets over 2g op scholen, lijkt me ook echt een hele ongewenste situatie.

Daarnaast werkt het kabinet aan de mogelijkheid voor ondernemers om te kiezen tussen 2G en 3G. Daar zal het parlement eerst mee moeten instemmen voordat het beleid in werking kan treden. Het 2G-beleid zou betekenen dat een negatieve coronatest geen toegang meer geeft tot bijvoorbeeld horeca, theaters en evenementen.

Het aantal plekken waar je een coronatoegangsbewijs moet tonen, wordt uitgebreid “naar andere sectoren”. Daarvoor worden juridische voorbereidingen getroffen. In de tussentijd gaat het demissionaire kabinet bekijken of de coronapas ook verplicht kan worden op de werkvloer. Het kabinet wil ook kijken naar de inzet van een coronatoegangsbewijs in het hoger onderwijs, aldus De Jonge.
Het coronatoegangsbewijs wordt ook verplicht in niet-essentiële winkels en bij niet-essentiële dienstverlening. In de supermarkt is het coronatoegangsbewijs dus niet verplicht.

1 like

Op zich heb je gelijk natuurlijk maar dachten wij niet allemaal dat het najaar 2021 zo goed als voorbij zou zijn? Kan me wel voorstellen dat je dat anderhalf jaar geleden ( :cry:) als datum kiest

Edit: o ik lees niet goed, ze hadden eerder in actie kunnen komen ja

1 like

Nou ja, ik snap wel dat je je leven niet voor onbepaalde tijd op pauze zet. De afgelopen maanden (tot een maand geleden ongeveer) ging het qua coronacijfers best goed, was het leven zo goed als normaal en had een bruiloft met 150 man prima gekund met toegangsbewijs.

Ik ben zelf ook een bruiloft aan het plannen, wel veel kleiner (~30 man) en in de zomer maar zou er ook heel erg van balen als dat niet door kan gaan. Wij hebben wel leveranciers vastgelegd die flexibel zijn als we toch de datum moeten verschuiven door corona én wij geven geen feest. Wel op een horeca locatie. Maar ik vind dat ieder bruidspaar mag klagen dat hun bruiloft weer niet door kan gaan, ook al zitten we in een pandemie.

6 likes

Ik snap wel dat je baalt als je ergens in 2020 had willen trouwen en het kan steeds maar niet doorgaan. Valt in het niet natuurlijk bij ander coronaleed, maar ja eigenlijk hetzelfde als wat @Qwerty123 hierboven zegt

Offtopic: jullie plannen klinken leuk, kun je missch in een PB wat meer vertellen over jullie dag? Ben benieuwd hoe jullie het verder invullen.

Zijn hier video’s van? :joy:

1 like