Dan is het eigenlijk alleen een regel voor de grotere hoorcolleges, verder zit je volgens mij niet met zoveel studenten in een ruimte. Bijzonder effectief weer
Zie net op instagram stories voorbij komen van een dj die ik best hoog had zitten maar besloten heb om te ontvolgen. Snap dat ie boos is dat veel boekingen van hem nu zn neus voorbij gaan, maar om dan expres te gaan draaien op underground feestjes die georganiseerd worden door wappies en ongevaccineerden gaat me te ver. Maar aan de andere kant: besmet elkaar maar lekker, wordt maar goed ziek, piep je daarna wel anders.
Mn kutklasgenoten die donderdag 11-11 gevierd hebben en nu op stap waren en dan maandag heus niet allemaal fit naar school komen
Bij evenementen wordt qr gebruikt of testen voor toegang nog⦠En studie nog niet. Toch?
Ik vind dit zo kut he. Niemand kan bepalen wat jij in je vrije tijd doet maar ik vind dat als je in een lockdown naar school of werk mag je echt wel wat verantwoordelijkheid moet nemen voor de mensen om je heen.
@Sproetjes
Mijn opleiding wordt in een conferentiecentrum gegeven en dat is horeca, dus daar wordt wel de qr code gebruikt. Best een aparte situatie want vriendinnen die op de uni les hebben moeten zich aan allerlei regels houden en wij niet. (Behalve die sluitingstijd dan, maar de opleiding duurt maar tot 18:00.)
Sorry hoor maar waar zijn we mee bezig. Nu al zeggen dat kerst met meer mensen mag. Ja kerst is leuk en aardig maar als je zooooooveel waarde hecht aan een feestdag met familie kan je dat ook op een ander moment organiseren. Al is een lockdown in januari wel beter voor de ondernemers. Ben er zo klaar mee, heeft echt invloed op mn humeur. Had gister een klant aan mn kassa die in t ziekenhuis werkt en die zei ook van t is echt niet leuk meer. En vind dat zo erg voor die mensen.
Wat een onzin? Voor sommige mensen is familie belangrijk of een van de weinige sociale activiteiten die ze hebben. Nogal logisch dat daar waarde aan wordt gehecht want het kan helpen je mentaal beter te voelen. Eens dat die regels totaal onlogisch zijn want het virus houdt geen rekening met kerst, maar het lijkt me niet dat mensen die graag kerst vieren daar iets aan kunnen doen. Ik denk dat het eerder de vraag is of die beperking van het aantal mensen thuis ontvangen überhaupt ergens op slaat als je wel in een bioscoop mag zitten met zān allen.
Ik zeg toch nergens dat familie niet belangrijk is? Maar familie is op 10 december net zo belangrijk als op 25 december. En vind t dan heel gek om voor die dagen een uitzondering te maken. Corona denkt niet oh jongens tis kerst, even niet verspreiden. En ja kerst is leuk en aardig en voor een klein deel belangrijk vanwege de christelijke gedachte erachter. Maar voor t overgrote deel is t gewoon eten en samenzijn. Dus als je dat mist op kerst, plan lekker een weekend in februari om dat te doen.
Bioscoop heeft nog QR codes. Je kan moeilijk ongevacvineerde ome henk niet toelaten zonder een familieruzie te ontketenen.
Daarnaast denk ik dat t super dom is om nu al dit soort beloftes te doen. Wie weet wat er gebeurt de komende maand. Misschien zitten we dan wel op 25.000 besmettingen en de ziekenhuizen echt bijna vol. Dan is t toch te stom om voor feestdagen een uitzondering te maken?
Als men eens begon met checken op de plekken waar het al een tijd moet. Day lijkt me stap 1.
Vind het zo zo zo vervelend om naast snotterende hoestende mensen te zitten op 5 cm afstand waarvan je 100% weet dat ze niet een zelftest gebruiken de hoorcollege bankjes zijn zo smal je zit echt heup aan heup
Zit je op regulier onderwijs (dus geen privƩopleiding zeg maar)? Want dan denk ik dat je best een klacht zou kunnen indienen vanwege de veiligheid.
Nou, op deze manier halen we de geschiedenis boeken idd nietā¦
Dus ⦠Influencer Willemijn biedt zich bij deze aan te gaan werken in een verpleeghuis? Oké. Oké. Kom maar door
Heb je een screenshot van haar reactie? Staat bij mij niet bovenaan.
Ja dat is precies wat ik zeg dat het een onzin regel is omdat het virus geen rekening houdt met kerst. Ik vind alleen je focus op mensen die kerst willen vieren onlogisch. Focus je op degene die de onzin regel verzint? Het is niet alsof we massaal hebben staan protesteren om kerst door te laten gaan. Vind het gewoon onaardig en een kromme redenering.
Hmm hij benoemt nog wel dat hij pro-vaccineren is toch?
Heb het al vaak benoemd maar de school kan mensen niet dwingen te testen
En vorig jaar was er dus een extra herkansing voor mensen die 1 van de 2 reguliere kansen hebben gemist, die is dit jaar afgeschaft.
Oichi
Bij die eerste vraag heb ik geantwoord āmeerā omdat het er 4 mogen zijn per dag.