Haha, jammer he. Ik heb dit jaar aangevraagd om te werken met kerst, heerlijk excuus . En iedereen vindt het oh zo zielig voor me
.
Oh sorry, dat had ik niet goed gezien. My bad Dat is natuurlijk wel vreemd ja.
Vind dit wel een goede aflevering over het coronabeleid:
Ik heb eerlijk gezegd echt zo veel spijt van mijn vaccinatie
Als ik dan zie dat de ziekenhuizen nu weer vol stromen dan heb ik echt het idee dat het allemaal onzin is geweest.
Huh hoe kun je dat denken?
NOS legt hier uit waarom juist ongevaccineerden enorme druk op de zorg leggen (plaatje 6 en 7): Login • Instagram
Wat rot dat je dat zo voelt Want het is echt niet zo. Als jij en heel veel anderen het vaccin niet hadden genomen, dan was de situatie nog veel erger geweest dan dat het nu is. Zeker niet voor niks dus, maar snap wel dat het soms eindeloos (en daardoor misschien nutteloos?) kan voelen.
Edit: er belasten natuurlijk zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden de zorg, maar het % zieken van alle ongevaccineerden die in het zkh komen is veel groter dan het % zieken van de groep gevaccineerden.
Ik ervaar wel een beetje ook wat @Monster zegt. Wellicht een super onpopulaire mening hier maar ik vind het pushen op vaccineren wel heftig. Dat werkgevers straks naar je bewijs mogen vragen. Dat in duitsland ongevaccineerde niet betaald krijgen als ze het oplopen. Dat er busjes door nederland rijden die zeggen dat je moet vaccineren. Ik vind vooral het pushgedrag wat er is ondanks dat onze vaccinatiegraad hoog is intens. Er zou geen vaccinatieplicht komen en nu word hij er onbewust toch doorheen gedrukt en dat vind ik kwalijk. Ik ben blij dat ik mijn vaccin heb, en meedraag aan een ‘greater cause’ maar het voelt ook soms alsof het niet veel zin had. Het is een uitzichtloze ellende. En dat bezorgd me soms een onderbuikgevoel.
Vaccineren kan daarbij helpen. Dat het niet 100% een uitzichtloze ellende is.
Maar dat is gewoon niet zo dat het geen zin heeft (gehad). Het is een feit dat het aantal ziekenhuisopnames veel en veel en veel hoger zouden zijn geweest als er niet zo veel mensen waren gevaccineerd. Dit is niet een probleem waarbij je op je onderbuik gevoel moet afgaan. Kijk in plaats daarvan naar de feiten en dan is vaccineren gewoon een hele goede oplossing van het probleem en de uitwerking daarvan is precies nu al aan de gang. Als we die vaccinaties niet hadden gehad zouden de ziekenhuizen nu al overspoeld zijn.
En ook belangrijk om dingen uit elkaar te halen. De druk die je ervaart om een vaccin te nemen heeft niets te maken met de feiten over of het vaccin werkt of niet.
Ik zeg nergens dat het geen zin heeft. Ik zeg alleen dat het voor mijn gevoel soms geen zin heeft gehad. Alsnog leven we met strenge restricties, word de reguliere zorg afgeschaald. Het zou allemaal beter worden na vaccineren maar we zijn op het punt dat corona niet meer weggaat en dat daar nog geen goeie oplossing voor is. Moeten we straks elke winter met restricties gaan leven?
Dusja voor mij is het wel een uitzichtloze ellende. Het zijn vragen waar niemand het antwoord op heeft.
Moeten de ongevaccineerde maar eens de prik gaan nemen. Hoe hoger de graad hoe kleiner de kans is dat het virus rond dwarrelt. Dat is pas een goeie oplossing.
Maar in hoeverre is dat waar? De gevaccineerde lopen het nog steeds op. De IC ligt niet alleen maar vol met ongevaccineerde. Eerst waren 2 prikken genoeg en nu zijn er 3 nodig. Laten we eerlijk wezen, er word veel geroepen en eindstand blijkt het in praktijk toch anders. Ik begrijp dat dat kan in de medische wereld, niemand heeft een glazen bol. Maar dat betekend niet dat we er straks dan maar vanaf zijn of dat het een sluimerende ‘griep’ blijft zoals het griepseizoen.
Het gaat om de verspreiding van het virus. Die wordt echt wel lager als mensen daar immuniteit voor hebben. Dus of je maakt het door en behoudt genoeg antistoffen of je vaccineert en bouwt voldoende antistoffen op. Dan pas kun je het zoveel mogelijk onder controle houden (totdat dr weer een variant komt die nog pittiger is dan het dekte variant).
Edit: En nee op de IC liggen ook gevaccineerde. Maar dat zijn patiënten die wel de prik hebben gehaald maar onvoldoende antistoffen hebben opgebouwd omdat ze iets onderliggends hebben we ze afweerverlagende medicatie gebruiken. Daar kunnen ze niks aan doen. Want er heeft niemand gezegd dat het vaccin 100% bij iedereen werkt. Maar het overgrote groep dat op de IC ligt zijn toch de ongevaccineerde hoor.
Scroll even naar de eerste post in dit topic en lees dan alles (nog) een keer door. Alles wat je nu roept is al een keer gepost en daarna door anderen toegelicht, uitgelegd en weerlegd.
Maar het blijft dan toch muteren en zo kom je er nooit vanaf? Daarom zeg ik, voor mij voelt het als een uitzichtloze ellende omdat niemand weet hoe het in de toekomst gaat zijn. Dat in combinatie met het pushen op vaccineren in de heftigheid die het nu aanneemt zorgt ervoor dat ik er toch een nare bijsmaak aan houd. Terwijl ik verder helemaal pro vaccineren ben. Ik geloof niet in mensen onvruchtbaar willen maken, de bevolking uitroeien of dat we nu gechipt zijn.
98% gevaccineerd en amper besmettingen en ziekenhuisopnames.
Thanks voor je uitgebreide bericht. Heel erg fijn!
Nee het hoeft dus niet verder te muteren als de vaccinatie graad zo hoog mogelijk is want kans op verspreiding is dan stukken stukken kleiner. En muteren betekent niet automatisch dat je er geen afweer voor hebt. En nee exact weten we niet hoe de toekomst eruit ziet maar we hebben eerder te maken gehad met besmettelijke ziekten (zoals in het rijksvaccinatieprogramma) en daar is het wel gelukt om de nare ziektes onder controle te krijgen. Dat zijn gewoon feiten.