Caronatopic #12

Thanks voor je antwoorden! :heart:

1 like

Nee want als genoeg mensen zich laten vaccineren kan het virus niet meer rondgaan en muteert het dus ook minder snel/niet meer.

Kijk ik snap echt goed dat je het uitzichtloos vind en dat vind ik ook, maar dat vinden we allemaal! Ik snap alleen niet welke andere oplossing je voor je ziet dan proberen te zorgen dat iedereen zich laat vaccineren? Dát is uiteindelijk gewoon ons redmiddel (zie ook alle andere (kinder)ziektes die uitgeroeid zijn door vaccinatieprogramma’s)

9 likes

Een andere oplossing is survival of the fittest. Niemand meer vaccineren. Geen maatregelen meer. Gaan vast miljoenen mensen wereldwijd dood totdat de volgende besmettelijke ziekte weer langskomt.

De bal ligt nu voornamelijk bij de ongevaccineerde mensen die niet buiten zichzelf kunnen denken. De groep die echt niet gevaccineerd kan worden om welk medisch reden dan ook is belachelijk klein. Zelf mensen die terminaal zijn adviseren we wel de prik te nemen in de hoop dat ze een waardig afscheid kunnen nemen zonder dood te gaan aan Corona. We zijn al bijna 2 jaar verder na de eerste Corona uitbraak in China en nog steeds zitten we in deze shit.

26 likes

Dan nog 1 vraag want dit weet ik niet. Gister werd gesproken over 1,5 miljoen ‘ongevaccineerde’ word dan enkel gekeken naar of zij een vaccin hebben gehad. Of zijn de ongevaccineerde die wel corona hebben gehad daar al vanaf gehaald aangezien die wel immuniteit dragen.

2 likes

Wel lekker voor de overbevolking en vergrijzing :upside_down_face:

Nou zeg. Ik hoop dat je je realiseert dat dit soort cynische (en misschien grappig bedoelde) opmerkingen net als die hierboven over het spijt hebben van je vaccinatie, vooral lijken te wijzen op een enorm geprivilegieerde positie die je hebt binnen deze pandemie. Of dat daadwerkelijk het geval is, weet ik natuurlijk niet, maar misschien wel iets om bij stil te staan.

30 likes

Wtf

2 likes

Maar waarom zou je ook spijt hebben? Je merkt er in negatieve zin helemaal niks meer van en je bent toch gewoon beschermd tegen ernstig ziek worden. Kan helemaal geen reden bedenken waarom je spijt zou hebben.

43 likes

Idd! @Monster ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat je zo’n uitspraak de ruimte in mietert en dan doodleuk (pun intended) de reacties daarop (verschillende soorten reacties, met en zonder begrip, met uitleg etc. dus er moet vast iets tussen zitten wat je aanspreekt) negeert. En dan zo’n opmerking maakt :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ok huilen
Die opmerking was een grap, er staat letterlijk een omgekeerde smiley bij

1 like

En ik denk dat @JustinBieber mijn gevoel ook goed heeft verwoord.
Weinig vertrouwen in het vaccin.
Ik heb AstraZeneca gekregen en ik ben er 1,5 week mega ziek van geweest plus 3 maanden niet ongesteld, paar weken later werd het vaccin uit het vaccinatieprogramma gehaald. Voelt heel erg alsof er iets in mijn lichaam is gespoten wat er niet hoort. Misschien was mijn ervaring anders geweest als ik een ander vaccin had gehad maar dit in combinatie met boosterprikken die nu alleen voor ouderen maar later vast ook voor iedereen moeten komen, dat de ziekenhuizen nu weer vol stromen ook met mensen die gevaccineerd zijn en de druk die er nu word gelegd op mensen die niet willen vaccineren maakt dat ik spijt heb.

1 like

Oke is goed :sob:

Ik maak mij nu toch wel zorgen. Mijn vader 65+ heeft 2 vaccinaties gehad en 2 weken terug ook griepprik. Nu is hij 2x positief getest met een zelftest en vandaag dus een test gedaan bij de GGD, wachten nog op de uitslag maar die zal waarschijnlijk ook positief zijn. Sinds gisteren heeft hij neusverkoudheid en lichte griepklachten maar ben dan toch bang dat het erger wordt.

Ik durfde het bijna niet te denken en vroeg mij al af of mensen hier echt toe in staat zouden zijn, maar wappies stellen nooit teleur:

Als je dan zo fucking idioot wil gedragen krijg dan ook maar direct lang covid. Echt, ben zo klaar hiermee. Deze mensen voelen het gewoon niet goed. Laat het ze doormaken. Geen IC maar maandenlange ellende omdat je met je botte hoofd slimmer denkt te zijn dan duizenden wetenschappers en artsen wereldwijd.

Preview laadde niet, betreft dit screenshot:

4 likes

Het ergste vind ik dat ze een “oplossing” zien in vrijwilligerswerk. :triumph:

4 likes

Wat is er mis met deze mensen!?

Wtf? Wow echt geen woorden voor. Die mensen zouden ze wat mij betreft echt sancties mogen opleggen! Helemaal idioot dit

3 likes

:sob::sob::sob: I can’t.

17 likes

Wow wat is er mis met deze mensen. Ik vraag me dan altijd af: wat moeten de covid pt dan met hen doen? Hard in hun gezicht hoesten voor 15 min. Of tongzoenen zodat de virus heen en weer gaat? Of potje sputum ophoesten zodat de ander dat kan opeten ofzo?

3 likes

:nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face:

1 like