Jammer zeg.
Awww sterkte!
Echt bizar om dit soort situaties te misbruiken om je standpunt te kunnen verdedigen, terwijl het gebaseerd is op niks. Mensen zijn echt fucked up
Aah kak hoop dat het meevalt en je er snel helemaal bovenop bent!
Ik zie net pas dat er ook adviezen zijn hoe met je huisdier om te gaan als je besmet bent, ah shit dat wist ik dus echt niet. Lees dat 15% van de honden waar covid in huis is ook besmet raakt, maar gelukkig niet erg ziek worden.
Voor de mensen die graag een afspraak willen maken voor een test, maar er niet door komen: verschillende regioâs hebben inloop locaties voor testen. De Testlijn mag hier niets over adviseren, maar met een rondje Google of regio GGD bellen kom je denk ik een aardig eind.
Zelf ben ik gister in Amersfoort getest, en daar bleek het ook gewoon mogelijk om zonder afspraak te gaan.
Ik vind dit wel creepy hoor, lijkt wel zon dystopische film haast
Even een vraag:
Voor mijn werk is het niet noodzakelijk op kantoor te werken, alles werkt thuis ook.
Zojuist vroeg ik aan mijn leidinggevende of we naar aanleiding van de laatste persco thuis werken. Het enige antwoord wat ik kreeg was: âNee we werken op kantoorâ. Weet iemand wat ik kan doen? Dit gaat echt tegen mân principes in namelijk maar dat is wettelijke grond natuurlijk.
Ik zou reageren met; ânaar aanleiding van de laatste persconferentie en de huidige maatregelen werk ik de komende tijd ook het liefst (weer) thuis, hoop dat je dat begrijpt. Ik sluit uiteraard digitaal aan bij overleggenâ
En eigenlijk is dit al te veel uitleg, succes!
Ik ben nog geen drie maanden geleden gevaccineerd met het Janssen vaccin. Ik vond het echt een nare prik en heb er ook een aantal dagen ziek op bed mee gelegen, met weinig gevoel in mân arm. Ik zie er echt heel erg tegenop een booster te moeten nemen, omdat ik weet hoe ellendig ik me de eerste keer heb gevoeld.
Ik hoorde dat Pfizer veel minder vervelend is, maar mag je zoiets met elkaar gaan mengen? Ik heb best wel prikangst en heb juist voor Janssen gekozen omdat het maar een prik zou zijn, dus ik baal echt zo erg dat er nu gesproken wordt over boosters (en dat Oostenrijk de deur dichtgooit voor mensen met Janssen). Iemand die hier meer verstand van heeft?
Thanks voor je reactie. Ik ga de tekst van de site van overheid ook echt gewoon kopiëren en plakken. Mocht hij echt lastig doen, dan schakel ik morgen HR in.
Ik wil niet heel vervelend zijn. Maar op een forum vragen of verschillende vaccins gemixt mogen worden terwijl daar vanuit de wetenschap het bericht komt dat het gewoon mag snap ik niet helemaalâŠ
Ik vraag het omdat ik het dus niet weet? Dus ik wil zelf niet heel vervelend zijn maar het was gewoon een vraag of dat ĂŒberhaupt mogelijk is. Maar aan je antwoord leid ik af dat dat niet het geval is⊠Het spijt me dat ik niet bovenop de wetenschap zit zoals jij blijkbaar.
Ik snap niet wat je bedoelt? Ze vraagt het toch omdat ze het niet weet neem ik aan?
EDIT: zie nu de post van RupiKaur, ja dus haha.
Jazeker! Word in Nederland ook gesproken om mensen met janssen nog een prik te geven met bijvoorbeeld Pfizer.
Succes met je prinkangst! Bijwerkingen hoeven helemaal niet zo erg te zijn als bij je eerste prik.
Kijk dank je wel. Hier heb ik wat aan!
Dat de tweede prik minder is hoor ik ook om me heen, maar dan natuurlijk niet van mensen met Janssen omdat die geen tweede prik gehad hebben. Ik voelde tijdens het prikken gewoon echt mân hele armspier verkrampen tot aan mân vingers en heb heel zielig liggen huilen daar (schaamde me dood haha). Dus alles om dat een tweede keer een beetje te kunnen voorkomen zou mooi zijn.
Ik vond het ook een verschil per âprikkerâ. Eerste keer deed best pijn en de keer erop voelde ik niks. En denk dat het ook wel wat scheelt als je er al gespannen zit en je daardoor je arm aangespannen houdt. Niet dat je dat express doet natuurlijk! Mijn man heeft ook ongelofelijk prikangst en hij vond het de tweede keer al minder spannend, juist omdat hij wist wat er ging gebeuren en dat het heel even naar was maar daarna weer over. Makkelijker te relatieveren op die manier. Al ging hij er nog steefs bibberend heen.
Deze is alleen nog niet bijgewerkt, want als huisgenoot met corona hoeft je niet in quarantaine volgens deze check.
Een gespannen arm maakt veel uit. Ik had de eerste keer ook veel last van mijn arm (Pfizer), maar bij de tweede had ik een prikker die extra aandacht besteedde aan het ontspannen van mijn arm en dat scheelde echt.
Ik las trouwens ook (hier volgens mij) dat ze voor mensen met prikangst VR-brillen willen inzetten. Dan krijg je een spelletje te zien dat je afleidt.
Een vriend van me heeft Janssen en 2 x Pfizer, hij was van de 1e x Pfizer wel ziek maar niet superlang of heel heftig! 2e x Pfizer had die niets van.