Maar daar is een super makkelijke gratis oplossing voor
Ik vraag me af of veel ongevaccineerden wel uit wĂllen gaan. Leuk dat de horeca zich zo voor ze uitslooft, maar de ongevaccineerden nemen wel een risico en ik moet nog maar zien of ze dat wel echt gaan doen.
En dat zo organiseren is drang.
Hoe bedoel je dit precies? Want de ongevaccineerden die ik ken, zien de risicoâs van corona krijgen juist niet dus die gaan 100% juist wel naar horeca waar ze niet voor hoeven te testen. Of bedoel je het anders?
Nee hoor, want anders moet je dus betalen (indien de test niet gratis zou zijn). Of je dat wel of niet kunt is een tweede. Maar er staat niemand die een geweer op je hoofd houdt en zegt; en nu die prik nemen! Daâs dwang
Juist de meest kwetsbare groepen zijn de minst digitaal vaardige ook he.
Ik vind dat wat je mist is dat het geen âdwangâ is, dwang tussen haakjes bestaat niet, het is een consequentie van een genomen keuze. Als die mensen zich gewoon zouden laten vaccineren, zouden deze maatregelen ĂŒberhaupt niet meer nodig zijn. Dus Ă©n ze roepen het over zichzelf af, maar nu is het dus zo dat de consequentie is dat de maatregelen waar ze al zo lang tegen ageren nu juist aangehouden moeten worden door deze zelfde mensen.
O ja das waar, er is inmiddels ook een schifting gekomen in waarom mensen geen vaccin willen. Mijn vriendinnen die niet gevaccineerd zijn, deden dar vooral omdat ze bang waren dat het vaccin nog niet voldoende was onderzocht of omdat ze zwanger zijn. Zij waren vooral erg voorzichtig juist omdat ze niet gevaccineerd zijn en gingen liever alleen afspreken in de buitenlucht met afstand. Inmiddels heb je inderdaad ook een groep die alles onzin vindt en overal doorheen walst. Daar had ik niet aan gedacht
Precies. Elke keuze heeft altijd een consequentie toch. Als je te laat van huis gaat, mis je ook de trein. Stom voorbeeld, I know. Maar ja keuze = altijd een consequentie
Ja doei als je per se van je VriJheiD wilt genieten door expres geen vaccin te nemen dan moet je maar zelf extra moeite doen als je vrije dingen zoals uit eten wilt gaan doen. Lekker omgekeerde wereld om mensen die verantwoordelijk met de pandemie om willen gaan eerst uitgebreid onderzoek te laten doen of het ergens pandemietechnisch veilig genoeg is.
Drang, geen dwang. Tests betaald maken, is drang. Een groep die kan dat niet betalen. Optie: vaccineren.
Dus dat is wel drang. Veel mensen vinden drang in dit geval niet verkeerd overigens. Maar het is wel drang.
Goed punt.
Maar de tests blijven gratis, dus dit is een loze discussie toch. En als je het niet kan betalen, is de consequentie dus dat je niet kunt. Anders kun je de gratis prik nemen. Of je dat wel of niet doet is een keuze. Geen dwang. Maar dan deal je met de gevolgen van jouw keuze. Uit eten gaan is dan een luxe die aan je voorbij gaat, want de Jumbo mag je gewoon in zonder testen hoor (eerste levensbehoefte)
Voorlopig, werd er gezegd. Dus komt denk ik wel een moment waarop dat niet meer zo is. En een groep die zich wel wil laten testen voor het ondernemen van dingen, maar er geen geld voor heeft om daar steeds voor te betalen voor het hele gezin, kan dan of niks leuks meer doen, of moet vaccineren. Dat is gewoon drang. Of je het nou logische en goede drang vindt of niet, het is wel drang.
Maar dat is geen dwang of drang want je HOEFT niet naar horeca.
Ah ja voorlopig, goeie. Inderdaad. Dat is dan afwachten hoe dat verloopt! Toch vind ik het persoonlijk nog steeds geen dwang, maar dealen met de gevolgen van de keuze die je (weloverwogen!) maakt
Maar het gaat er toch om dat ze gezegd hebben dat er geen vaccinatie-dWang zou komen, dRang is niet een woord dat door de overheid genoemd wordt toch? Drang lijkt me top.
Dwang en drang zijn vormen van beĂŻnvloeding die beogen om iemand iets te laten ondergaan of iemand aan te zetten tot bepaald handelen, hetzij bepaald handelen juist na te laten. Daarmee wordt iemands keuzevrijheid beperkt of zelfs, bij toepassing van dwang , geheel weggenomen.
Het is geen dwang. Wel drang; je keuzevrijheid wordt beperkt wanneer je geen geld hebt om te testen.
@anon18050057 in de tweede kamer werd er heel uiteenlopend gedacht over toegangstesten betaald maken, juist vanwege die drang.
Maar je vaccineren blijft een keuze, dingen zeggen als âals ze zich gewoon laten vaccinerenâ vind ik echt vreemd, mensen mogen kiezen om het niet te doen. Als die keuzevrijheid er is vind ik het raar om mensen vervolgens te beperken, dan wil je toch 100% een bepaalde kant op.
Maar stel er is geen drang maar we kunnen alles doen zoals aangekondigd maar dan zonder QR codes â virus blijft zich verder verspreiden inclusief herfst effect â groei in besmettingen â stijging ziekenhuis opnames â druk op de zorg (en nog belangrijker: andere zorg weer gepauzeerd met toch wel heftige gevolgen) â noodzaak tot lockdown â we kunnen helemaal niks.
Door dit hele tvt is alles wel mogelijk voor iedereen (maaar ja sommige moeten iets meer plannen en zich telkens laten testen). Welke andere oplossingen hebben we op dit moment met zoveel onbeschermde mensen?