Caronatopic #12

Keuzevrijheid in een pandemie betekent ook niet dat het helemaal om het even is hoor! of je het wel of niet doet!, prik of geen prik, maakt geen verschil! Doe het als je wilt, dankjewel, maar als je niet wilt, even goede vrienden! Zelf weten!!

Nee man, als je het niet doet vorm je gewoon een probleem voor de samenleving en de volksgezondheid, dat is gewoon grond om je “VriJhEdeN” te beperken he, als je testen voor toegang zo’n megabeperking vindt. Wat het niet is, want het is nog steeds MOGELIJK.

9 likes

Ze zeiden in de persconferentie wel dat het een tijdelijke maatrefel zou zijn.

1 like

De pas gaat het over he, niet corona zelf

2 likes

Precies, je werkt een beteugeling van een pandemie gewoon tegen, ik vind dat de maatschappij nog wel wat onaardiger zou mogen zijn tegen je, wanneer je dat welbewust doet.

Van mij mogen ze ongevaccineerden laten tekenen dat ziekenhuizen ze niet hoeven op te nemen, mochten ze covid krijgen en mocht een opname nodig blijken. De IC hoeven ze al helemaal niet op.

Maar joke is on me, want dan mag ik ze waarschijnlijk thuis gaan “verzorgen”. :crazy_face:

8 likes

Haha ja dat dacht ik al, heb het even aan elkaar geplakt :stuck_out_tongue:

Even een domme vraag. Maar is zon corona pas anders dan een qr code?
Zoja waar vraag ik die aan?

Nee is hetzelfde

1 like

Hey pssst wil je mijn QR-code zien? :smirk:

6 likes

Mijn kantoor laat de 1,5 meterregel vallen🤦‍♀️ maar we mogen nog steeds thuis blijven werken. Denk dat ik dat dan toch maar weer ga doen.

3 likes

Bedankt voor je reactie!

1 like

De mensen die tegen de coronapas zijn, zijn de mensen die het hardste schreeuwen op dit moment. Ik denk dat de vriendengroep van mij en mijn vriend bij elkaar bestaat uit ongeveer 30 mensen (tussen de 22 en 32) en iedereen is gevaccineerd en pro-coronapas. Daarnaast in mijn familie en familie van vriendinnen geldt dezelfde tendens. Deze mensen voelen echt niet de behoefte om zich hierover uit te spreken op sociale media en zijn ongetwijfeld de stille meerderheid. Daar probeer ik me maar gewoon aan vast te houden.

6 likes

Dat is ook zo, dat zie je ook aan de vaccinatiegraad.

1 like

Bij de GGD testen is gratis. Maar als je daar negatief test, kan je dat niet gebruiken voor je coronacheck app.

Niet? Je logt toch gewoon in met je digID? Ik dacht dat je dan gewoon je GGD test in kon laden?

Nee, dat kan niet. Nu ook niet. Wel voor een herstelbewijs als je positief test, maar niet als negatief test bewijs.

Dus je moet dan bij zo’n particulier bedrijf testen? Dan is het dus nooit gratis? Maar dat zeiden ze gister wel toch? Dat testen gratis blijft zodat het voor iedereen toegankelijk is enz.

Maar als je dan dus positief test bij de GGD, kan je alsnog wel met je QR code overal heen? Want zolang je die test niet inlaadt, veranderd je code niet?
Ik dacht kennelijk echt te simpel haha (dat het gewoon aan digiD gekoppeld was en dat alles zo inlaadde).

Testen voor toegang wordt betaald door overheid, maar de test wordt wel afgenomen bij een commerciele teststraat. Dus dat is nu (nog) gratis.

Je kan nu ook gewoon je negatieve test van de GGD in de app laden hoor, bij bewijs toevoegen is dat gewoon een optie.

Als dat zo is, dan is dat veranderd. Dan heb ik niks gezegd.

Het gaat mij niet eens per se om het risico, ik vind je gewoon fucking egoïstisch als je je niet laat vaccineren en daar mag men best de consequenties van dragen. Maar goed, ik ben misschien heeeeel erg bevooroordeeld doordat ik zelf long-covid heb gehad en mijn vader transplantatie patiënt is. Ik kan echt 0 begrip opbrengen voor dat soort mensen en ja, dan trek ik het me zeker aan dat ongevaccineerde mensen wel van de vrijheden mogen genieten die kwetsbare mensen door hen niet hebben. Daarnaast is naar horeca/theater/bioscoop gaan geen grondrecht hè, het is niet alsof het een eerste levensbehoefte is en ik vind dat ongevaccineerde mensen best wel eens mogen ervaren dat er consequenties aan hun keuze zitten. Ze kunnen gewoon gratis testen dus volgens mij wordt hen niks ontzegt.

33 likes