Pff ik post hier even mijn frustratie na aanleiding van comments op de insta van Alwin. Maar zoveel van die: “bij jonge mensen kan het immuunsysteem het gewoon aan!!!” echt zoveel jonge mensen, ook al zie je het niet aan ze, hebben helaas chronische aandoeningen. ): En ook al is het voor sommige mensen een “griepje” nou een echte griep is echt niet chill, ik weet niet wanneer jullie voor het laatst een echte griep hebben gehad, maar ik was dan ook nog weken daarna beroerd.
Goede vraag. Maar kwamen er nou zoveel besmettingen in de bioscoop bijvoorbeeld of op terrassen tijdens het aanhouden van die 1.5 meter afstand?
Neemt niet weg dat ik betalen voor testen slechte drang vindt. Sowieso geen voorstander van de coronapas, maar er is nog de optie om te testen. Als ze het betaald maken nemen ze voor veel mensen die optie weg. Dat vind ik slechte drang.
Dat je niet naar de horeca hoeft betekent niet dat er geen drang kan zijn. Ik zeg niet dat deze maatregel wel drang is, maar het feit dat je niet naar de horeca hoeft te gaan heeft daar niet echt iets mee te maken.
Niet voor uit eten maar ik heb het wel meerdere keren gedaan voor evenementen enzo. Als ik dat zou moeten doen om uit eten te gaan zou ik dat ook gewoon doen, het is zo’n kleine moeite?
LOL ja, ik heb 1x griep gehad en toen dacht ik dat ik dood ging. Besefte me toen ook inderdaad dat ik in de 23 jaar daarvoor enkel flink verkouden was geweest. 🥲
Oke daar heb je wel gelijk in, dan moet ik het anders verwoorden: ik vind dus dat drang voor niet-noodzakelijke dingen niet zo erg is. Maar ik ga het hier niet over eens worden met @Nysmn
Maar dat willen “we” toch ook? We willen toch ook een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad? Dus we willen dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Wat de motivatie is interesseert mij (en de overheid) geen zier.
Uiteindelijk is dat IC-bed bezet, of diegene zich nu niet liet vaccineren vanwege VaLiDe redenen of niet.
Het komt gewoon echt in de kern neer op “even” je eigen belang ondergeschikt maken aan maatschappelijk belang.
Dat de regels nu toch zo worden (wat toch al lang te verwachten was?!) dat het complexer wordt voor niet-gevaccineerden is nu ineens munitie voor die groep, maar ik kan er nul begrip voor opbrengen. Keuzes = consequenties. Jij wil egocentrisch zijn en het maatschappelijk belang niet dienen = nu wat meer moeite om de dingen te doen die je wilt doen. Corona is geen keuze, deze pandemie is geen keuze. Grow up, doe niet zo pathetisch en draag je steentje bij.
(Ik weet dat jij wel gevaccineerd bent, dus dit is niet tegen jou, haha.)
Oh, dan moet ik dit ook nog even voor mijn vader gaan regelen. Gelukkig is de papierenversie een jaar geldig, want hij heeft niet eens een smartphone
Nee precies, was wel een goede optie geweest. Gelukkig is mijn vader verder gewoon flexibel, dus het komt wel goed. En mijn oma is helemaal tech savvy met haar ipad
Amen.
Al dat gezeik over vrijheid beperking. Het is pas vrijheid beperking als je als kwetsbaar persoon binnen moet zitten omdat ze niet controleren op qr code en schijt hebben. Je kiest er bewust voor om je niet te laten vaccineren in 90% van de gevallen. Prima, maar niet zeiken als je dan moet laten testen. Ik heb mezelf dagelijks moeten laten testen omdat ik werk met extreem kwetsbare long patiënten die 1.5 jaar op zolder verstopt zaten tot ze eindelijk gevaccineerd konden worden. Dol gelukkig waren ze toen ze langs konden komen voor een vaccin.
Er is een kleine groep die om medische redenen niet gevaccineerd kan worden en ik vind het super vervelend voor deze mensen dat zij nu de dupe worden van de wappies en anti vaxxies.
Haha ik ging nog even teruglezen, 3 augustus ging het over de Corona pas en dat dat toch niet zou gebeuren. Want Nederland is wel heel anders dan bijv Frankrijk/Duitsland. Oeps
Ben wel benieuwd naar jullie “idee”. En als je denkt dat het afhangt van percentage vaccinaties dan: wanneer is dat dan?
Wanneer stopt de Coronapas weer?
- November
- December
- Januari
- Daarna
- Nooit
0 stemmers
Keuzevrijheid in een pandemie betekent ook niet dat het helemaal om het even is hoor! of je het wel of niet doet!, prik of geen prik, maakt geen verschil! Doe het als je wilt, dankjewel, maar als je niet wilt, even goede vrienden! Zelf weten!!
Nee man, als je het niet doet vorm je gewoon een probleem voor de samenleving en de volksgezondheid, dat is gewoon grond om je “VriJhEdeN” te beperken he, als je testen voor toegang zo’n megabeperking vindt. Wat het niet is, want het is nog steeds MOGELIJK.
Ze zeiden in de persconferentie wel dat het een tijdelijke maatrefel zou zijn.
De pas gaat het over he, niet corona zelf
Precies, je werkt een beteugeling van een pandemie gewoon tegen, ik vind dat de maatschappij nog wel wat onaardiger zou mogen zijn tegen je, wanneer je dat welbewust doet.
Van mij mogen ze ongevaccineerden laten tekenen dat ziekenhuizen ze niet hoeven op te nemen, mochten ze covid krijgen en mocht een opname nodig blijken. De IC hoeven ze al helemaal niet op.
Maar joke is on me, want dan mag ik ze waarschijnlijk thuis gaan “verzorgen”.
Haha ja dat dacht ik al, heb het even aan elkaar geplakt
Even een domme vraag. Maar is zon corona pas anders dan een qr code?
Zoja waar vraag ik die aan?
Nee is hetzelfde
Hey pssst wil je mijn QR-code zien?
Mijn kantoor laat de 1,5 meterregel vallen🤦♀️ maar we mogen nog steeds thuis blijven werken. Denk dat ik dat dan toch maar weer ga doen.