Caronatopic #12

Een collega van mij heeft als reden dat ze nog nooit een vaccin heeft genomen. Gisteren sprak ze deze idiote woorden: “als ik corona krijg en ik ga niet dood was het vaccin dus niet nodig. Als ik wel dood ga heb ik pech gehad.” Ik ben maar weggelopen omdat ik het niet aankon met haar in discussie te gaan. Fijn dat het jou niet boeit als je doodgaat. Helaas kun je een hoop mensen besmetten die wel graag willen leven.

Sowieso is dat jong & gezond ook geen garantie op iets. Ik zag van de week op social media dat de partner van een kennis is overleden op de ic aan jawel covid. Begin 40, geen onderliggende klachten, heel sportief. Toen hij in het ziekenhuis kwam zeiden artsen dat blijkbaar ook van nee hoor u bent sterk geen zorgen. Binnen een week was hij overleden.
Dit is nu natuurlijk n=1 maar voor mij zijn zulke verhaal nu nog meer momenten waarop ik blij ben dat ik het vaccin heb.

3 likes

OMG :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Maar wat jij ook zegt: hoeveel moeite is het nou om je even te laten vaccineren? En je doet het niet alleen voor jezelf GRRR

Edit: en wat @Foefjeisthuis zegt natuurlijk, jong en gezond is bepaald geen garantie. Maar nee, ga lekker door met jezelf onschendbaar wanen

2 likes

Van de mensen die ik spreek die geen vaccin willen zijn het vaak mensen die “ook niet zo voor antibiotica/hormoonzalf/prednisolon zijn”, het liever “zelf oplossen”, dus een beetje de alternatief-denkende mens.

Bij sommigen niet-gevaccineerden weet ik bijna zeker dat het overheids-wantrouwers zijn, maar die gaan over het algemeen ook niet met mij in gesprek (want die denken vast dat ik onderdeel ben van Big Pharma).

2 likes

Ik blijf het trouwens het “gemakkelijkst” vinden door direct aan te geven dat ik best kan begrijpen dat iemand het vanuit individueel oogpunt niet wil, omdat ze het niet nodig vinden, maar dat je dit vaccin ook niet voor jezelf hoeft te halen, maar voor je medemens en dat dit de manier is hoe jij je steentje bij kan dragen bij het beteugelen van deze wereldwijde pandemie en dat het een zeer klein offer is naar mijn idee. Dan vallen de meeste mensen gelijk een beetje stil, want daar is gewoon niet zo veel tegenin te brengen (ja een enkeling zegt nog: maar ik heb het gehad, dus heb even goed antistoffen).

10 likes

Ik vind dit een mooi duidelijk draadje.

7 likes

Dit had ook een serieuze krantenkop kunnen zijn. :neutral_face:

41 likes

Haha, door je berichtje moest ik aan dit artikel van gisteren van ze denken:

Hoe staan jullie hier in dan?
Ik vind het zelf zo lastig dit (en mezelf?) te begrijpen.

Ben zelf gevaccineerd, lees me redelijk in, houd me in de basis aan bijna alle regels. Maar dit vind ik wel tekenend voor het rare beleid ofzo? En snap dat dit lastig te verkroppen is voor niet gevaccineerde (ook al is dat hun eigen keuze en dus de gevolgen ook).

1 like

Ik wil met een vriendin wat gaan doen binnenkort maar ze heeft geen vaccinatie en testen voor toegang is flink stuk fietsen dus heeft ze geen zin in :upside_down_face:

Wat een gezeik, dat wordt gezellig thuis afspreken met haar vanaf nu…

1 like

Haha stel je voor dat je baby-zoon vruchtbaar geboren werd en direct andere baby’s ging bezwangeren met z’n baby-piemel…! :scream:

Ohhh sorry, ik dacht dat je dezelfde gedachtegang als ik volgde. :kissing_heart:

1 like

Ik zag net dat een restaurantje waar ik vaak heen ga, op instagram posten dat ze niet mee doen. Bluh en dan in de comments allemaal mensen die zeggen yes wat goed. Covid is niet echt en de eigenaar maar de comments liken. Nou daar ga ik dan dus ook niet meer heen.

Lastig want ik kan mij ook voorstellen dat ze dit nu proberen als vorm van protest ofzo? Dat ze hopen dat het dan niet doorgaat?

1 like

Oke Theo Maassen lapt het hele overheidsbeleid aan zijn laars en 10472617 luisteraars van een radiozender bieden aan om de boete te betalen. Wtf is er aan de hand mensen?!

En ik denk dat mensen die bang zijn (wel of niet gevaccineerd) nu juist helemaal worden uitgesloten van een heleboel dingen, terwijl de horeca juist doet alsof dit het meest open optie is voor iedereen

Ik ben nog steeds zwanger en er lijkt geen einde te komen aan dit derde trimester ( :joy:). Is dat ook een bijwerking?

4 likes

Ik ben zelf gevaccineerd maar vind dit toch wel aan de heftige kant.

Veel goede kritische vragen komen naar boven in het debat over de coronapas nu. Vind het een heel interessant gesprek.

1 like

Ik zag net op de NOS insta een filmpje van die 2 Franse ziekenhuismedewerkers in hongerstaking. Geen vaccin willen, maar wel vapen 🥲. I cannot met dit soort idioten…

1 like

Pijnlijk spot on :joy:

26 likes

Carona slaat volgens mij weer behoorlijk toe in het onderwijs, iig waar ik werk.

Ik las vanochtend ook een jongen in de Volkskrant die zei dat hij zich nu dan tóch maar ging laten vaccineren, want hij voelde zich intussen gedwongen. En daarna “Ik wil gewoon een normaal leven leiden”. Bij dat soort mensen bekruipt mij het gevoel dat ze van dat vaccineren een HEEL groot ding maken in hun hoofd. Want het is letterlijk: 15 minuten in totaal en dan kan je gewoon weer verder met je fantastische groots en meeslepende leven?

13 likes