Nou inderdaad.
Net weer wat mensen van insta verwijdert die echt de meest debiele teksten reposten. Vergelijking over ongezond, dik en onsportief omdat je bij de gele M eet, maar met prik en dus wel welkom zijn in bv. horeca, maar gezond en sportief en fit zonder prik, ānergens welkom zijnā. Opgeruimd staat netjes, wtf
Ik heb ook echt een paar mensen in mān omgeving die zeggen dat het niet genoeg getest is of āje weet niet wat het met je doet over 10 jaar!!ā Ze meent serieus dat iedereen misschien wel kanker krijgt door het vaccin⦠dan heb je toch ook alleen maar research gedaan ernaar op Facebook of iets, echt om te janken.
Zouden die QR-loze superspreadrestaurants kunnen worden verzameld op (Isa) KrIENS?
Even serieus: in mijn hoofd houd ik wel bij welke restaurants en winkels in de lockdown zoān forumposter in de ramen hadden hangen, om die te blijven mijden. Helaas zag ik wel een van de betere restaurants in de regio ook een wappie-statement maken. Benieuwd hoe lang ik het vol houd.
Jammer dat ze zelf de slechte woordgrap niet maakt
Ik kwam een lijst tegen, het is de helft daarvan:
Ik sprak vandaag een niet gevaccineerde collega ( ik citeer; āik ben gezond dus ik zal niet op de IC belanden dus hoef ik geen vaccinā), die zei dat ze inmiddels wel in de stress raakt want nu kan ze niet meer straks zomaar een koffietje halen als ze de stad in gaat of zomaar spontaan uit eten gaan. Want dan moet ze eerst wel 8 km rijden voor een testlocatie.
En ze is ook bang dat ze straks haar werk niet meer mag/ kan doen ( werk in een ziekenhuis).
Dus ik zeg: ā Nouja. Dan zit er maar 1 ding op.ā
Zegt ze: āIk ga eerst even een gesprek met de huisarts aanvragen, ik wil graag op persoonlijk vlak geadviseerd worden.ā
Toen dacht ik echt Jezus alsof huisartsen het nog niet druk genoeg hebben. Ga jij daar lekker met je vraagstuk zitten of jij je wel of niet moet laten vaccineren voor je fucking koffietje?! Pff
Aan de andere kant, als die huisarts haar kan overtuigen, waarom niet? Weer iemand die een vaccin neemt is dan een win!
Snap dat huisartsen het druk hebben hoor.
Dat is toch alleen maar goed. Blijkbaar heeft ze er dan echt geen vertrouwen in maar wil ze wel afgaan op de expertise van haar huisarts. Dit is toch juist precies wat je hoopt dat mensen doen die twijfelen.
Ik stoor mij hier aan omdat in de eerste instantie, zoals @Bill zegt, al duizenden experts hun hoofd over hebben gebroken, zij aldoor super overtuigd is van haar standpunt ( fine by me), maar omdat ze nu stress krijgt dat ze haar koffietje niet kan halen, ze nu wel ineens concreet actie gaat ondernemen door er met haar huisarts over te praten.
Daarnaast werkt ze dus net als ik in het ziekenhuis met direct ( en kwetsbaar) patiƫnten contact, dat was niet voldoende motivatie om het eventueel ook maar te overwegen maar dat koffietje wel.
Stoor ik mij gewoon aan.
Begrijpelijk. Ze kan toch ook gewoon in het ziekenhuis advies vragen. Scheelt de huisarts een hoop. Ook al doen ze het graag om 1 iemand over te halen.
Haha zijn niet zoān moeilijke consulten hoor.
Patient: ja ik twijfel
Huisarts: gewoon doen ja
Patient: ja maar
Huisarts: doe nou naar gewoon, haiie
Edit: had laatst wel iemand aan het huilen omdat ze zei: ja maar ik kies nooit voor mezef en NU wil ik voor mezelf kiezen (en het dus niet doen). Ik zei: ⦠Lijkt me niet echt het moment om voor jezelf te kiezen, is toch niet zo lastig te begrijpen?!? Ging ze dus huilen. Mijn reactie was precies waarom ze het zo lastig vond!!1!1!1!! Ja chick, nie huilen dan.
Jezus hoe egoĆÆstisch zijn mensen dat ze denken dat dit ook maar iets in de buurt komt van alles wat er zich tijdens WWII heeft afgespeeld
Ik heb hier echt geen woorden voor
Omg het is een teken!!! Precies 80 jaar na die datum, mogen wij nu ook niets meer, dit is een vooropgezet plan van de regering, ze willen ons kapot maken!
Hahahah love it
Haha, mān collegaās vonden het toen ik het vertelde een beetje zielig voor die chick, maar ik denk echt: come on, je komt een fucking arts, die echt heel veel covid-ellende heeft gezien en zich direct heeft laten vaccineren toen we mochten, vragen wat ik er van vind?! Alsof ik zou zeggen: nou meid, er gaan genoeg anderen, doe jij maar lekker niet.
Ja echt tenenkrommend. En ook die zin āik kies nooit voor mezelf en nu wil ik wel voor mezelf kiezenā zijn meestal de mensen die altijd aan zichzelf denken
Hoop dat je haar over de streep hebt getrokken
Man man man, echt petje af voor je reactie.
Ik ben trouwens heel benieuwd waarom dit soort mensen dan geen vaccin willen ( dus niet de mensen die denken dat je een chip krijgt of prikangst hebben, maar gewoon mensen die om principiƫle redenen dit niet willen) .
OkĆ© je bent gezond dus de kans dat je op de IC beland is klein, long COVID vond ze ā ook allemaal wel meevallen en dat is ook wel een bepaald type wat dit krijgtā.
Maar wat is dan de moeite om een vaccin te nemen? Ik bedoel wat ben ik er nou minder van geworden? Ik snap dat gewoon echt niet. Omdat je als gezond persoon je laat vaccineren voor een ziekte waar je waarschijnlijk dit aan dood gaat?
Dan hoef je ook je gordel niet om, kan je wel eens door rood licht rijden.
Een bepaald type??? Echt wtf ik word hier zo boos van. Ze mag mijn long covid klachten waar ik al mee loop sinds december wel hebben, kan ze zien dat dat echt niet meevalt. En ik was het ātypeā dat 3x in de week naar de sportschool ging voordat ik corona kreeg, dus ben benieuwd wat voor punt ze daar mee wil maken.
Ik heb een vriendin die niet gevaccineerd is die ik nog wel zie. Zij wil op korte termijn zwanger worden en vertrouwd t echt niet. Terwijl ik alleen maar denk joe als je dan eenmaal zwanger bent is t risico vet groot dat t niet goed gaat als je t krijgt. En ik weet dat t nergens op slaat om t nu niet te nemen. Maar krijg dat maar eens uitgelegd als dat bij iemand echt erin zit. Haar vader is overigens ernstig ziek dus snap niet dat ze hem bloot wil stellen aan dat risico. Het is niet alsof zij thuis kan werken, ze loopt veel risico in haar beroep.
Ik sprak gister een collega en die zei van al haar vriendinnen de enige te zijn die gevaccineerd is. Vond dat best gek om te horen. Ben zo gewend aan deze forum bubbel.