Caronatopic #12

Dat was ik, bedankt! Toen wij weggingen stond er op die pagina nog geen informatie over Belgie, zie dat ze het nu net op tijd toegevoegd hebben.

Wij zijn zaterdag al vertrokken om de test te ontlopen, maar zag net dat ze pas vanaf vandaag controleren :sweat_smile:

Overigens heb ik die testlocatie op Antwerpen centraal wel gezien, maar PCR is nogal onhandig voor maar een weekendje weg. Bij een apotheek in de stad deden ze wel sneltesten, maar moest je een Belgisch ID hebben.

1 like

‘Heel erg’ klinkt alsof ik weken ziek was haha, maar ik was 1 dag echt ziek (hele dag in bed gelegen) en 1 dag nog niet echt fit. De dag erna kon ik weer sporten en ging het weer prima

1 like

Wat denken jullie trouwens dat er deze week tijdens de persconferentie bekend wordt gemaakt over de clubs/horeca?

  • Clubs blijven dicht
  • Clubs mogen beperkt weer open (tot 02.00 bijvoorbeeld of met met beperkt aantal mensen)
  • Clubs gaan weer helemaal open (met QR-code uiteraard)

0 stemmers

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie op dit moment vinden van de maatregelen die er nog zijn, gezien de ‘nieuwe’ coronasituatie waar we nu in zitten. Op het begin was ik echt héél erg pro alle regels en klakkeloos alles volgen, maar ik merk toch dat ik langzaam begin te denken: oké, we zijn nu in een situatie waar het besmettingsaantal niet meer het belangrijkste getal is, de ziekenhuisopnames zijn flink lager, het kan niet zo heel lang meer duren voor iedereen ingeent is en dan is het toch wel echt tijd om alles weer open te gooien. Vooral het hoger onderwijs, ik vind het onbegrijpelijk dat er nu over gesproken wordt om dat nog steeds dicht te houden en de introducties niet door te laten gaan. Omdat de situatie nu zo anders is dan een jaar geleden. Maar ja, corona is er natuurlijk nog wel. Vind het echt lastig, maar neig nu toch meer naar ‘weer openen’.

11 likes

Ik was een nacht en dag goed ziek, daarna enkel wat moe. Maar ik had enorm veel pijn aan mijn niet prik arm+schouder en kon het nauwelijks bewegen. Vond het wel een gekke bijwerking.

Universiteiten hebben wel aangekondigd weer live les te geven toch?

2 likes

Ik vind dat het hoger onderwijs echt sowieso open moet inderdaad! Maar waar ik dus een beetje bang voor ben, is dat het openen van bijvoorbeeld de clubs dat in gevaar gaat brengen. Aangezien de clubs dan 2 weken voor het nieuwe schooljaar open zouden gaan en de besmettingen dan misschien weer gaan stijgen en ze dan toch het hoger onderwijs niet helemaal willen/kunnen openen.

2 likes

Nee, volgens mij is dat weer gedoe omdat dat niet op 1,5 meter kan, dus willen ze dat de overheid zegt dat ze die anderhalvemeter mogen los laten. Maar daar zijn ze nog niet helemaal over uit.

@lisaanna Ja, dat zou toch echt de omgekeerde wereld zijn he?

3 likes

Ik zou het als docent belachelijk vinden als het onderwijs nog niet volledig open wordt gesteld, vooral omdat iedereen de kans heeft gehad zich in te laten inenten. En je mag wel een terrasje pikken. Anders maar Nederlands geven op het terras. Ik wil echt niet terug naar volledig online onderwijs, of nog erger duaal onderwijs: deels in het klaslokaal en deels online.

4 likes

Oh echt? Ik weet dat UU heeft aangekondigd dat ze weer open gaan. Zonder 1.5m. Zou wel gek zijn idd als de club weer open kan en hoger onderwijs niet.
Aan de andere kant: hebben alle 17-18 jarigen 1 september de kans gehad op 2weken na 2e vaccinatie te zijn?

van de UU site

Het onderwijs in blok 1 van het nieuwe academisch jaar wordt op locatie geroosterd zonder 1,5 meter-maatregel en met een voorlopige maximale groepsgrootte van 100 personen. UU

1 like

Ik denk dat bij minder maatregelen de besmettingen weer stijgen en dat ze dan alles weer dichtgooien en dat nog 3x.

4 likes

Nu de clubs weer opengooien is toch echt vragen om nog een keer dezelfde problemen. Kan het me bijna niet voorstellen.

6 likes

Ik denk dat het met het openen van de clubs niet direct meer dezelfde problemen zijn als de eerste keer. Er zijn nu veel meer jongeren/jeugd gevaccineerd.

Neemt niet weg dat ik vind dat het volledig openen van scholen hoogste prioriteit heeft ten opzichte van openen van het nachtleven.

6 likes

In september heeft iedereen (die dat wil) 2 prikken gehad, dus ik voorzie dan eigenlijk geen grote problemen meer. Ze kunnen Nederland niet blijven dichtgooien

7 likes

Ja ik ben er ook bang voor. Maar je zou toch denken dat je op een punt komt (waar de Engelsen nu volgens mij zijn) dat je moet zeggen: oké, het is niet meer zo erg als er veel mensen besmet zijn, want we zijn allemaal gevaccineerd.

Tot de Echo-variant komt waarschijnlijk.

1 like

Bij ons is de eerste periode nog steeds hybride (max aantal mensen op locatie, de rest online). Eerste tentamens ook nog allemaal online 🥲

1 like

Volgens mij roepen de uni’s dit als een soort pressiemiddel om de politiek te beïnvloeden. De vereniging van universiteiten wil dat alles opengaat zonder die afstand, maar dat is nog helemaal niet zeker. Uiteindelijk hangt alles van die persconferentie af… (Ik werk zelf in het hoger onderwijs)

4 likes

Wat suf. Want ze mailen het echt rond ook naar studenten (ik studeer zelf aan de UvA).
Had dan neer gezet: we wachten de persconferentie af oid. Nu staat het er echt als een feit.

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat de universiteiten het op deze manier spelen m.b.t. het coronagebeuren. Ze hebben nog enigszins wat macht. Het is met name de overheid die het knullig aanpakt.

1 like

Ah super fijn, goed om te horen! En dan nu lekker van je vakantie genieten :smiley::sunny: