Caronatopic #12

Ik ben 3 dagen voor mijn eerste schooldag volledig ingeënt (mijn 2e prik is 12 aug cant waaait!)

3 likes

Klopt wat je zegt hoor! Ik hoop in ieder geval dat ze voor een middenweg gaan i.p.v. alles in een keer weer open te gooien. Ik was ook al verder aan het nadenken over de periode die misschien gaat komen waarin er geen nieuwe gevaccineerde personen meer bij komen en wat er dan voor maatregelen gaan komen. Alsin gaat alles open of blijft alles dan ook gedeeltelijk dicht.

1 like

Ik zou ze adviseren om op de GGD websites in hun regio te kijken. Heel veel vaccinatielocaties hebben vrije inloop voor de 1e prik. Als je al een afspraak hebt staan voor de 2e is er geen vrije inloop.

1 like

Ja, ik heb nu ook zoiets van: het moet toch óóit weer naar ‘normaal’, we kunnen niet voor eeuwig alles dichthouden. Corona is er nu eenmaal en zal ook blijven.

1 like

Gevoelsmatig zou ik gewoon heel graag kunnen wachten tot de algemene consensus in de wetenschap is: in de hele wereld zijn we nu zo goed gevaccineerd dat Corona krijgen voor iedereen echt niet méér inhoudt dan een verkoudheid en wat hoofdpijn voor een week of 2, geen ziekenhuis- en langetermijnscenario’s.

Maar dat is wel helemaal onrealistisch :sob:

3 likes

De RET mevrouw achterin schreeuwde vanmiddag iedereen zonder mondjekapje keihard toe: FACEMASK!! PUT YOUR FACEMASK ON!! Het handjevol toeristen meteen doodsbang :rofl:

22 likes

Veel mensen van onder de 25 hebben pas net de tweede gehad of moeten die zelfs nog krijgen, als ze hem überhaupt al gaan halen. Ben het ermee eens dat ze op een gegeven moment wel zullen moeten maar deze maand lijkt me echt nog te vroeg.

De clubs open? Ik dacht dat ze vrijdag in de persconferentie het bekend maken en dat het dan een dag daarna eventueel in zou gaan. Maar ik weet niet waar ik dat nou vandaan heb want kan het nu niet meer vinden.

Edit: enige wat ik kan vinden is dat de huidige maatregelen tot 14 augustus 06.00 gelden

Wat voor maatregelen hebben we dan eigenlijk nog?
Clubs, onderwijs & 1.5m advies toch?

Ja geloof het wel. En festivals kleinschalig en testen als je uit een geel land komt verder nog.

1 like

Kroegen op tijd dicht, zitplaatsen in de kroeg, lage capaciteit bij evenementen en nog een paar dingen waar ik even niet op kom. En mondkapje!

1 like

Wel met vaste zitplaatsen dan

Dus je mag straks wel naar een festival met 750 man maar niet naar je hoorcollege met meer dan 80?

Prioriteiten op orde hoor

12 likes

Ik vraag mij ook af wat de regels voor bruiloften binnen gaan worden. Vrienden van ons gaan in september trouwen en hopen dat ze dan een gewoon en groot feest kunnen geven. Dus zonder afstand of vaste zitplaatsen en volop dansen.

Ben benieuwd of dat haalbaar gaat zijn voor ze!

1 like

Hmm volgens mij kunnen in Goes mensen inmiddels zelfs zonder afspraak laten prikken bij de zeelandnhallen als ze nog geen enkele prik gehad hebben las ik laatst op internet… ikzelf (1987) heb meteen gebeld toen het kon en had toen nog allerlei mogelijkheden voor afspraken ook s ochtends om 8 uur of na 17.00 uur 's middags. Heb inmiddels zelf twee weken terug al mijn tweede prik gehad…

3 likes

Maar daarna is het nog meer in sneltreinvaart gegaan, zeker toen het besluit kwam dat kinderen onder de 18 ook gevaccineerd gingen worden en de periode tussen de vaccins korter is geworden. Mijn zusje van 17 krijgt zaterdag haar 2e prik en is dus over 2 weken ook al volledig beschermd!

1 like

4 dagen les zie ik in mijn nieuwe rooster en elke dag 2 of maar 1 les. Dit kon net zo goed online denk ik.

Edufest 2021

Met de line-up

Hoogleraar 1 - Inleiding algemene ____
Hoogleraar 2 - _____ Studies
Promovendus - Werkcollege _____
Universitair hoofddocent - Scriptiebegeleiding

Pauze-act moet nog bekend gemaakt worden, maar ik denk dat het ‘Meegenomen Bammetjes & Slechte Koffie Uit de Automaat’ wordt

13 likes

Fijn dat special guest ook al bekend is en op dag twee doen ze maar gewoon de biercantus. als afsluiter van het onderwijsfestijn.

1 like

Ik denk dat je ook niet moet onderschatten dat best veel mensen op vakantie zijn geweest/gingen en daardoor hun prik iets later krijgen. Ik (30-er) heb ook meteen gebeld toen het mocht maar moest vanwege vakantieplannen en gewenst interval (destijds) mijn eerste prik opschuiven en ben pas over 2 weken volledig gevaccineerd. Zal voor meer mensen gelden. Omdat jongeren wel sneller kunnen gok ik dat we begin september redelijk safe zitten.

2 likes