Caronatopic #12

Ik lach niet per se, ik frons vooral vaak mijn wenkbrauwen, omdat ik denk “wat beweegt die mensen nou echt”. Ik kan je uitleg niet helemaal volgen, maar als je er niet verder op in wilt gaan is dat helemaal oke. :relaxed:

1 like

Ja oké, maar ondertussen is het toch wel weer sociaal geaccepteerd om gewoon 50% op kantoor te zijn? Ik vind dat ook niet veel trouwens

1 like

Dit kan ik wel volgen, maar het vraagt wel heel veel begrip/gelatenheid/mededogen (?) om níet te denken “oke, bijzonder” als iemand “ineens” omslaat. Terwijl we heus wel allemaal vinden dat het nooit te laat is en wat de motivatie ook is: elke gevaccineerde is er eentje meer. Maar het is wel een uitdaging om eerst het antivax-geschreeuw te moeten accepteren en dan “niets te voelen/denken” als zo iemand omslaat. Wel knap als je het kunt.

2 likes

Ik kan mijn werk thuis doen. Dus waarom kantoor?

Maar goed, ik ben gewoon team thuiswerken geworden.

Ben benieuwd of de besmettingen gaan stijgen nu de regels los gelaten worden. Bij mij op kantoor is al een mail eruit gegaan dat we maandag moeten komen. Dus 2 weken later kunnen er mensen ziek zijn. Hebben natuurlijk ook aantal die geen vaccin willen.

Ik ben WOEST gewoon :triumph::face_with_symbols_over_mouth: Iemand uit mijn familie is niet gevaccineerd en testte positief op Corona. Helaas is ze afgelopen dagen bij mijn lieve omaatje geweest en die is nu - ondanks haar vaccinatie - ook positief getest.

Ik hou mijn hart vast…

12 likes

@Krabsalade ik had vandaag een jonge patiënt die al heel zn leven ernstige longproblemen heeft oa bronchiectasien en we vragen nu standaard of iemand al Corona heeft gehad of Corona vaccin gehad. Nou ik kreeg een tirade aan getallen en percentages over dat het onzin is dat hij gevaccineerd zou moeten worden dit en dat. Daar steek ik eerlijk gezegd geen moeite meer in. Ik denk nu laat maar gaan geen tijd om jouw te overtuigen. Hij moet eens weten hoeveel jonge pt met long covid bij mij langs komen.

5 likes

Ik wacht echt met smart op die cijfers. In de headline ergens van de NOS. Niet omdat ik zo graag wil dat zoveel mensen long covid hebben, maar omdat het dan misschien (met terugwerkende kracht?) klaar is met dat “iK bEn JoNG dUs LoOP gEeN gEvAaR…”

Zoals ik het begrijp heeft de overheid ook na morgen nog advies: werk thuis indien het kan.

Ze roepen niet ga maar weer doen zoals voor corona. Daar gaat het mij om. Ik kan nog thuiswerken. Want door die stelling van de overheid klinkt het bij mij nog steeds: kun je thuiswerken? Blijf dat nog maar even doen.

En meteen weer 100% naar kantoor is dan iets anders.

1 like

De formulering is een beetje vaag net als de precieze invulling, maar het volledig thuiswerkadvies is wel versoepeld laatste persconferentie.

“Het advies om zoveel mogelijk thuis te werken wordt aangepast: werk thuis als het kan en op kantoor als het nodig is. Werkgevers en werknemers maken zelf afspraken over een goede verdeling tussen werk en thuis.”

Dusja wat dan ‘nodig is’ is een beetje de vraag, maar ze onderscheiden het wel van zoveel mogelijk thuiswerken. 50% vind ik niet extreem onredelijk eigenlijk

5 likes

Naaaaah! Ik kom net terug van een paar weken vakantie.
Daar: iedereen netjes mondkapjes op in het ov (en winkels). Niemand zonder gezien.
Hier: halve trein draagt niks meer en heb net ruzie gehad in de bus omdat een man over mij en mijn koffers stond te hoesten. Welkom thuis :cry:

2 likes

Volgens de Jonge (bron site RTL nieuws) mag je vanaf morgen wel weer knuffelen, maar gelieve nog geen handen te schudden. Huh?!

Ik wil helemaal niet met jan en alleman knuffelen en 3 zoenen geven :sob::sob: zie er zo tegenop dat dit weer een sociale norm wordt

25 likes

Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Ik hoop dat over 40 jaar mijn kleinkinderen zeggen “Ja dat heeft oma aan de corona tijd overgehouden, doet ze sindsdien niet meer”

11 likes

Hahah ja ik wil het alleen nog met mensen die echt dicht bij me staan (en zelfs dat vind ik nu nog te vroeg) en de rest van de mensheid kan opbokken

1 like

Alleen als we dit laten gebeuren! Niks geen kleffe natte zoenen of wangbeuken meer. Wij stellen de norm

3 likes

Omdat je dan niet elkaars handen aanraakt en vervolgens met je hand aan je neus/mond gaat zitten. Een knuffel is vaak maar heel kort en je kan het zo doen dat je niet in elkaars gezicht ademt. En vooral dat je waarschijnlijk meer mensen zou handenschudden dan knuffelen dus mocht er iets verspreiden dan is het risico hoger bij handenschudden. :laughing:

2 likes

Ik kan echt alleen maar huilen, hoop zo dat het goed komt…

Klopt, dat stelt me enigszins gerust :pray: Alleen is ze ook long patiënt en lag ze vorige maand nog een weekend aan het zuurstof. Nu (alleen nog) heel zwaar verkouden.

Ben echt benieuwd hoe het vandaag gaat op mijn werk. Gelukkig blijven de spatschermen nog wel gewoon hangen

1 like

Ik ben ook heel benieuwd. Gaan mensen weer tegen elkaar aan geplakt een rij bij de kassa vormen? Worden er ineens 0 fucks meer gegeven als twee klanten (of een klant en een medewerker) in hetzelfde pad staan?

Moest gisteren de 1,5 meter vloerstickers verwijderen en het voelde heel vreemd, bijna symbolisch. Ben in ieder geval blij dat ons filiaal geen horeca heeft.

1 like