Caronatopic #12

Heb je toevallig buiten gezeten? Want dan hoef je niet gecontroleerd te worden. Maar anders kan je wel je conclusies trekken over de zaken waar je geweest bent.

Was graag de eerste normale horeca dag gaan inluiden maar heb helaas late dienst en morgen vroege. Bij m’n vrijwilligerswerk vanavond voor t eerst weer een normaal concert , was graag gegaan

Ik ging een restaurant binnen en legde mn QR code op de balie en pakte m’n id. Zegt die jongen: ā€œwe kunnen niet scannenā€. En toen mocht ik doorlopen.
Iedereen kan toch scannen, of heb ik het mis. Ik kan toch nu die scan app downloaden en qrcodes gaan scannen?
Volgens mij waren ze gewoon anti maatregelen en zeggen ze het op deze manier.

1 like

Ja iedereen kan die app gewoon downloaden

1 like

Ja toch? Ik dacht ook al dat het gewoon een smoesje was van ze…

Weet jij hoe die app heet toevallig?

Coronacheck scanner als t goed is, moet hem zelf ook nog installeren

Er waren/zijn vandaag wel problemen met scannen, misschien bedoelde hij dat

2 likes

Misschien door dat het overbelast is/was.
Snap wel dat je dan als horeca denkt: ja jammer dan. Dat je geen omzet wil mislopen omdat het niet werkt…

—
@Broodrooster ja ze volgen het nu online. Ze vinden juist dat stukje verbinding, groepen en praatjes maken zo fijn aan het hebben van een kerk gemeenschap. En dat valt nu een beetje in duigen. Snap gewoon niet dat 75% ofzo niet ingeĆ«nt is… echt veel…

1 like

Weet niet of ik dit heel geloofwaardig vind want deze uitbater heeft al bij voorbaat gezegd niet te gaan controleren met zijn tientallen (!!!) zaken. Die app is al maanden te downloaden en dat mensen daar dan tot op het laatste moment mee wachten is ook wel een beetje dom, vind ik.

4 likes

Haha die opstartproblemen in de horeca verbaasd me niets, denk niet dat er meteen overal sprake is van onwil.

Bijv bij mij op kantoor kunnen mensen met pin betalen via een app die wij hebben op onze eigen telefoon. Maar de collega die de klanten helpt heeft altijd een smoesje om die app niet te gebruiken, bijv dat die niet via de wifi werkt en even 2 seconden van de wifi af is te duur. Verder moeten wij sinds 1 juni verplicht legimitatiebewijzen scannen op echtheid en zijn we nu eind september eindelijk zo ver dat dat echt loopt.

This text will be blurred

Edit: sorry snap geen bal van de spoiler. Verhaaltje waar dit me aan doet denken.

1 like

Ik heb bijna alle variaties gehad haha. Wel gevraagd + met id gecontroleerd, wel gevraagd zonder id gecontroleerd en niet gecontroleerd.

Ben ik dr enige die eigenlijk zelden een ID kaart op zak heeft? (Ja ik weet dat het eigenlijk moet ja vanaf 14jr)
Ik ga dat echt vergeten denk ik. In Frankrijk is daar ook nooitnom gevraagd eigenlijk. Maar dat is hier dus wel de standaard met die app begrijp ik?

1 like

Ik weet niet eens waar ie ligt. Slecht, jep. Heb tegenwoordig alleen mn tel bij me, moet ik maar eens veranderen

1 like

Rijbewijs kan toch ook lijkt me?

1 like

Ja. Eh. Geen idee waar :sweat_smile:
@Portugal blij te lezen dat ik niet alleen ben :joy:

Paspoort pak ik zo, maar dat heb ik niet echt bij me als ik in de stad of dorp loop en besluit koffie te drinken bij de Hema haha.
Ik neem idd überhaupt geen portemonnee of tas meer mee; alles op m’n telefoon.

Ik vergat 'm ook altijd maar heb tegenwoordig mijn rijbewijs achter m’n telefoon gedaan in m’n hoesje. Zo heb ik altijd m’n rijbewijs bij als ik ga autorijden en ook meteen legitimatie (tenminste ik neem zelf m’n telefoon altijd wel mee). Misschien een tip!

2 likes

Ik ben gisteren voor het eerst uit geweest en het was zo raar. Zoveel mensen en dicht op elkaar :scream: voelde echt bijzonder!

Werd wel streng gecontroleerd ook trouwens. Qr code + id en ook voor het terras moest je het laten zien omdat ze geen overzicht hadden op wie er uiteindelijk binnen belandde.

1 like

Ik weet niet of ze het overal accepteren, maar ik ben gisteren binnengekomen met een foto van mijn paspoort op mijn telefoon.

1 like

Ik heb vanmiddag mijn babyshower (geen geheimen of verrassingen voor mij, kan ik niet tegen haha) en als 't goed is (dat is nog wel een verrassing) gaan we naar een horeca. Heel benieuwd hoe ze het hier gaan doen met de QR controle. Ik vermoed namelijk dat we naar een bepaald tentje in de stad gaan en die hadden op hun socials al vernoemd dat ā€˜iedereen welkom is’.