Caronatopic #12

Er waren/zijn vandaag wel problemen met scannen, misschien bedoelde hij dat

2 likes

Misschien door dat het overbelast is/was.
Snap wel dat je dan als horeca denkt: ja jammer dan. Dat je geen omzet wil mislopen omdat het niet werkt…

—
@Broodrooster ja ze volgen het nu online. Ze vinden juist dat stukje verbinding, groepen en praatjes maken zo fijn aan het hebben van een kerk gemeenschap. En dat valt nu een beetje in duigen. Snap gewoon niet dat 75% ofzo niet ingeĆ«nt is… echt veel…

1 like

Weet niet of ik dit heel geloofwaardig vind want deze uitbater heeft al bij voorbaat gezegd niet te gaan controleren met zijn tientallen (!!!) zaken. Die app is al maanden te downloaden en dat mensen daar dan tot op het laatste moment mee wachten is ook wel een beetje dom, vind ik.

4 likes

Haha die opstartproblemen in de horeca verbaasd me niets, denk niet dat er meteen overal sprake is van onwil.

Bijv bij mij op kantoor kunnen mensen met pin betalen via een app die wij hebben op onze eigen telefoon. Maar de collega die de klanten helpt heeft altijd een smoesje om die app niet te gebruiken, bijv dat die niet via de wifi werkt en even 2 seconden van de wifi af is te duur. Verder moeten wij sinds 1 juni verplicht legimitatiebewijzen scannen op echtheid en zijn we nu eind september eindelijk zo ver dat dat echt loopt.

This text will be blurred

Edit: sorry snap geen bal van de spoiler. Verhaaltje waar dit me aan doet denken.

1 like

Ik heb bijna alle variaties gehad haha. Wel gevraagd + met id gecontroleerd, wel gevraagd zonder id gecontroleerd en niet gecontroleerd.

Ben ik dr enige die eigenlijk zelden een ID kaart op zak heeft? (Ja ik weet dat het eigenlijk moet ja vanaf 14jr)
Ik ga dat echt vergeten denk ik. In Frankrijk is daar ook nooitnom gevraagd eigenlijk. Maar dat is hier dus wel de standaard met die app begrijp ik?

1 like

Ik weet niet eens waar ie ligt. Slecht, jep. Heb tegenwoordig alleen mn tel bij me, moet ik maar eens veranderen

1 like

Rijbewijs kan toch ook lijkt me?

1 like

Ja. Eh. Geen idee waar :sweat_smile:
@Portugal blij te lezen dat ik niet alleen ben :joy:

Paspoort pak ik zo, maar dat heb ik niet echt bij me als ik in de stad of dorp loop en besluit koffie te drinken bij de Hema haha.
Ik neem idd überhaupt geen portemonnee of tas meer mee; alles op m’n telefoon.

Ik vergat 'm ook altijd maar heb tegenwoordig mijn rijbewijs achter m’n telefoon gedaan in m’n hoesje. Zo heb ik altijd m’n rijbewijs bij als ik ga autorijden en ook meteen legitimatie (tenminste ik neem zelf m’n telefoon altijd wel mee). Misschien een tip!

2 likes

Ik ben gisteren voor het eerst uit geweest en het was zo raar. Zoveel mensen en dicht op elkaar :scream: voelde echt bijzonder!

Werd wel streng gecontroleerd ook trouwens. Qr code + id en ook voor het terras moest je het laten zien omdat ze geen overzicht hadden op wie er uiteindelijk binnen belandde.

1 like

Ik weet niet of ze het overal accepteren, maar ik ben gisteren binnengekomen met een foto van mijn paspoort op mijn telefoon.

1 like

Ik heb vanmiddag mijn babyshower (geen geheimen of verrassingen voor mij, kan ik niet tegen haha) en als 't goed is (dat is nog wel een verrassing) gaan we naar een horeca. Heel benieuwd hoe ze het hier gaan doen met de QR controle. Ik vermoed namelijk dat we naar een bepaald tentje in de stad gaan en die hadden op hun socials al vernoemd dat ā€˜iedereen welkom is’.

Had het hier met m’n vader over, zit in het bestuur van een redelijk grote sportclub. Had me niet gerealiseerd dat het voor sportkantines helemaal een dilemma is om te gaan controleren. Bestuur weet dat een deel van de betalende leden niet gevaccineerd is, club draait op vrijwilligers, en dan zou je betalende leden en vrijwilligers dus toegang moeten ontzeggen (zo voelt het althans) van ā€œhun eigen kantineā€. Is wel lastig hoor!

3 likes

Dit was een kantine die niet gerund wordt via de sporthal. Dus op zich kan het los. Je hoefde er ook niet doorheen om in de hal of kleedkamers te komen.
Wel voor de tribune dacht ik.
Ik had wel soort van gehoopt. Maar helaas. Was ergens midden in Amsterdam.

Ik heb twee heidagen staan met mijn collega’s en als oplossing (omdat er een heftige discussie ontstond) hebben ze een plek gereserveerd die niet om de coronapas vraagt. Nu ga ik niet live, want ik ben erg pro coronapas en hoopte door dat bij de organisatie kenbaar te maken, dat we samen naar een oplossing zouden zoeken. Maar omdat er drie wappies in mijn team zitten, bedenken ze dit?!?!

Mocht je rijbewijs ook niet?

Waarom gelukkig?

Oke stomme vraag die de afgelopen 1,5 jaar al een miljoen keer gesteld is: maar hoe snel gaat tegenwoordig de testuitslag? Heb vandaag om 09:30 een test en heb eigenlijk om 15:30 een afspraak in het ziekenhuis voor iets. Ben benieuwd of er kans is dat ik t ga redden of dat ik bij voorbaat al kan gaan cancellen

Ik zou cancelen, je hebt m meestal wel binnen 24, soms binnen 12, maar dit is wel heel krap.

1 like