Caronatopic #12

Had het hier met m’n vader over, zit in het bestuur van een redelijk grote sportclub. Had me niet gerealiseerd dat het voor sportkantines helemaal een dilemma is om te gaan controleren. Bestuur weet dat een deel van de betalende leden niet gevaccineerd is, club draait op vrijwilligers, en dan zou je betalende leden en vrijwilligers dus toegang moeten ontzeggen (zo voelt het althans) van “hun eigen kantine”. Is wel lastig hoor!

3 likes

Dit was een kantine die niet gerund wordt via de sporthal. Dus op zich kan het los. Je hoefde er ook niet doorheen om in de hal of kleedkamers te komen.
Wel voor de tribune dacht ik.
Ik had wel soort van gehoopt. Maar helaas. Was ergens midden in Amsterdam.

Ik heb twee heidagen staan met mijn collega’s en als oplossing (omdat er een heftige discussie ontstond) hebben ze een plek gereserveerd die niet om de coronapas vraagt. Nu ga ik niet live, want ik ben erg pro coronapas en hoopte door dat bij de organisatie kenbaar te maken, dat we samen naar een oplossing zouden zoeken. Maar omdat er drie wappies in mijn team zitten, bedenken ze dit?!?!

Mocht je rijbewijs ook niet?

Waarom gelukkig?

Oke stomme vraag die de afgelopen 1,5 jaar al een miljoen keer gesteld is: maar hoe snel gaat tegenwoordig de testuitslag? Heb vandaag om 09:30 een test en heb eigenlijk om 15:30 een afspraak in het ziekenhuis voor iets. Ben benieuwd of er kans is dat ik t ga redden of dat ik bij voorbaat al kan gaan cancellen

Ligt een beetje aan de locatie is mijn ervaring: hier in Utrecht gaat het bij de Jaarbeurs bij een antigeentest heel snel (drie uur of zo), bij de andere locaties ging er bij mij meestal wel 8-12 uur overheen (alsnog heel snel natuurlijk!).

Edit: je zou even met het ziekenhuis kunnen overleggen of je nog kort van tevoren mag afzeggen als je de uitslag nog niet hebt. Dat heb ik ook wel eens gedaan.

2 likes

De uitslag van een antigeentest kun je echt al met een half uur in je mail hebben, pcr duurt wat langer, die red je denk ik niet. Dus ik zou specifiek om die antigeentest vragen, dan komt het denk ik wel goed

1 like

GGD test gedaan? Dan tot 36/48 uur. Als je een digi D hebt is dat de snelste manier om je uitslag te krijgen. Antigeen kan je niet verzoeken bij de GGD. (Misschien wel op de testlocatie) Je zou nog even de regionale GGD kunnen bellen als je de uitslag echt snel nodig hebt. Soms willen zij het wel telefonisch doorgeven.

1 like

Ja, ik werk in de zorg dus kan prio testen. Maar dat moet PCR (want meest betrouwbaar), dus had geen keuze. Ze zeggen dan binnen 24 uur maarja haha. Heb de afspraak in t ziekenhuis gewoon maar verzet :ok_hand:t3: Zo dringend is die afspraak nou ook weer niet

1 like

Moet je een qr hebben om naar het ziekenhuis te mogen? Die memo had ik gemist

Nee? Maar als ik klachten heb en nog niet weet of t COVID is ga ik toch niet t ziekenhuis in?

Oja we hebben ook nog gewone testen natuurlijk haha, nieuws is zo gedomineerd door die coronapas dat ik alleen maar daaraan kon denken

2 likes

Die Instagrampost van Douwe Bob. ‘Ik werd net voor het eerst geweigerd bij een bioscoop omdat ik geen QR-code heb, toen werd het ineens wel heel echt. Jij komt er niet in want je hebt geen code. Shit wat eng.’ Hahaha hij doet net of hij dit totaal niet had zien aankomen? Dat 'ie dacht oh ik ga even naar de film en ineens wow ik kom er niet in wat gek?? Echt een lachwekkende video heeft 'ie online gezet.

En nu heeft 'ie z’n tour gecanceld, waar waarschijnlijk toch al niemand naar toe zou gaan maar ok.

19 likes

Artiesten die hun tour afzeggen vanwege de corona-pas. :exploding_head: Is er eindelijk weer de mogelijkheid dat je kan optreden, is het weer niet goed. What about je bandleden, je crew? Die missen weer inkomen. Die zitten niet allemaal in de luxe positie om dat te missen. Zo komen we toch niet verder? Je helpt de cultuur sector hier echt niet mee. Ik vind het ronduit asociaal gedrag.
Zelf ga ik zaterdag eindelijk weer het podium op, zo ontzettend veel zin in :grin:

46 likes

Ik vind het ook te belachelijk voor woorden. Hoe groot is je ego dan

2 likes

Wij gaan volgende week op vakantie en moeten daarvoor testen (PCR of antigeen). Testenvoorjereis kan maar tot 1 okt, maar nu lees ik op de website wel dat je dan of zelf een test moet regelen of via testenvoortoegang een test kunt laten doen en deze kunt inladen in de coronacheck-app. Beetje verwarrend dat op de website van TvT dan weer staat dat het niet kan :sweat_smile:. Weet iemand hier er misschien meer over?

Screenshots

1 like

Ik vind het ook bizar dat dit soort artiesten comfortabeler zijn met het idee dat er bij een optreden tientallen mensen ziek kunnen worden dan dat ze ff 2 seconden een QR code laten scannen.

6 likes

Al die ‘artiesten’ ook met dat gedweep dat ze voor iedereen op willen treden en mensen niet buitengesloten moeten worden. Debiel, dat doen die mensen ZELF want iedereen die negatief getest of gevaccineerd is KAN GEWOON GAAN. Dat die mensen dat niet willen, ja dat is een domme persoonlijke keuze. Die ‘artiesten’ naaien alleen zichzelf want zij hebben nog altijd vrijwel geen inkomsten…

18 likes

Dit echt hoor. Ik begrijp helemaal niks van mensen die zeggen dat ze beperkt worden en dingen niet kunnen doen en zich daardoor gedwongen voelen om zich te laten vaccineren. Nee, het is prima dat je ervoor kiest om niet te vaccineren want vrije keuze bla bla, maar daar hangt dan een consequentie aan. Het is niet dat je niet mag gaan, maar je moet testen. Hoe erg is dat nou. Het blijft allemaal een keuze.

7 likes