En ze naaien de mensen die voor hen werken (licht, geluid etc) maar daar denken ze vast niet over na. Die betalen ze vast ook niet nu. Bah
Ondanks QR code?! Dus ook wel gevaccineerde en geteste mensen worden nu al gediscrimineerd? Dood eng.
Jaa iedereen heeft gewoon de vrije keuze: of vaccineren, of testen.
Ik snap echt hun punt niet.
Wordt er ook doodmoe van dat vooral die wappies overal op de socials hun mening zo moeten doordrammen en dan helemaal op zoān manier van āliefde en gelijkheidā
Ja en dan ook roepen āik lees alleen maar berichten van mensen die er hetzelfde over denken als ik hoor!!1!!11ā eh ja de meeste andere mensen voelen niet zo de behoefte hun mening de hele dag op social media te zetten
Jaa die mensen gaan gewoon door met hun leven, zou je ook eens moeten doen. Lijkt me enorm veel energie kosten als je zo bent en dat overal telkens wil verkondigen enzo. Haal gewoon een prik en maak je niet zo druk.
Ja, want zowel mijn partner als ik hebben werk waarbij we heel veel mensen zien. Dus ondanks dat partner van het weekend negatief testte met een zelftest, is hij vanmorgen āofficieelā gaan testen.
Even een domme vraag die binnenkort wel relevant is: stel je wilt met een Europeaan die ingeƫnt is binnen uiteten in Nederland. Maar die persoon kan toch niet de Nederlandse app gebruiken? Moet je dan gewoon een ander bewijs overleggen waaruit blijkt dat die persoon gevaccineerd is
Kan met die Europese app gewoon
Wat @Lemongrab al zei, dat kan met zijn Europese app. Net zoals wij in de app een NLāse en een internationale QR code kunnen maken, horen mensen van andere EU landen (of landen waarvan de vaccinatiebewijzen accepteren) dat ook te kunnen.
Ik zit te huilen van het lachen. De allergrootste wappie die ik ken (die heeft zelfs haar tv weg gedaan omdat ze beweert dat de tv je brein beĆÆnvloedt) post ineens allemaal stories dat ze op een festival was. Dus ik dacht echt van huh dan moet je toch testen? En die heeft sinds vorig jaar al geroepen nooit een staaf in mijn neus blablabla. Ik dacht ik ga het toch maar even vragen. Jaa ik heb getest maar dat was alleen omdat ik dan weer eindelijk naar een festival kon, blablabla maar ik blijf bij mijn principes. Hahaha is goed meit, ik verwacht binnen nu en een maand een story dat ze bij de media markt staat om een nieuwe tv te kopen
Oh dank je! Mijn vader en ik willen mijn nichtje namelijk binnenkort meenemen naar voetbal, maar zij is in Frankrijk gevaccineerd. Deze site helpt ons. Thanks!
Mam is met AZ gevaccineerd via de huisarts en kan nu dus geen NL QR code krijgen, want de GGD/RIVM of wie er exact verantwoordelijk is, heeft er gewoon een fuckbende van gemaakt. Die vaccinaties staan dus niet goed geregistreerd oid? Ze heeft wel een Europese code gehad. Ze is ook mega digibeet dus dit is vrij onpraktisch.
En oma is gewoon bij GGD geprikt, maar mam heeft toen iom haar de gegevens niet met RIVM laten delen want anders moest daar een mailadres voor gegeven worden en oma van 91 heeft dat niet en toen was net dat GGD lek⦠Maar nu proberen mam/pap dus een QR code voor oma te krijgen maar dat kan ook niet met DigiD want oma heeft geen sms verificatie (logisch). Maar heb mam al gezegd dat oma volgens mij geen code krijgt omdat gegevens niet met RIVM zijn gedeeld? Eens kijken of ze met haar papieren prikbewijs naar een horecaplek mag zondag š„²
Ja erg he dat andere mensen iemand zo erg kunnen beinvloeden. Jaren en jaren terug(voordat ik was geboren) had mijn oma een winkel, het was echt een buurtwinkeltje. In de buurt woonde iemand met een kind die ernstig ziek was. Dit kind had een bloedtransfusie nodig. Er waren toen jehova getuigen aan de deur geweest die op haar hadden ingepraat dit niet te doen. Gelukkig kwam deze vrouw nog om advies vragen bij mijn oma. Anders had die moeder dus die bloedtransfusie niet gedaan en was dat kindje overleden.
Ik mag wel gewoon werken, maar eigenlijk als patiënt geen idee. Goeie vraag⦠Het RIVM geeft aan dat je na negatieve test bij klachten wel naar buiten mag, dus denk dat t mag?
Negatieve uitslag corona
Is de uitslag negatief? Dan had u op het moment van testen geen corona. U hoeft niet meer thuis te blijven. Maar blijf wel thuis als:
U terugkomt in Nederland uit het buitenland Ʃn u eerder bent getest dan de 5e dag na terugkeer.
Iemand in huis coronaklachten Ʃn koorts of benauwdheid heeft. En deze persoon nog geen testuitslag heeft.
U meteen getest bent na nauw contact met iemand met corona. Pas als een test op de 5e dag (of later) ook negatief is, mag u de quarantaine stoppen.
U meteen getest bent natdat u een melding kreeg in de CoronaMelder-app. Pas als een test op de 5e dag (of later) ook negatief is, mag u de quarantaine stoppen.
Als je via de huisarts bent gevaccineerd in NL hoor je ook een QR code te kunnen krijgen, alleen moet de huisarts de gegevens dan wel hebben doorgegeven aan het RIVM. Je kan op mijn.rivm.nl met je digid kijken welke gegevens er onder vaccinaties staan. Als die kloppen dan moet je de GGD bellen op 0800-5090. Als ze niet kloppen dan moet je contact opnemen met de huisarts om te zorgen dat alsnog de juiste gegevens aangeleverd worden.
Volgens mij kun je ook wel een DigiD aanvragen met een ander telefoonnummer! Heb ik zelf in ieder geval wel gedaan bij die van mijn vriend (mijn eigen telefoonnummer gebruikt).
Lange Frans heeft dit weekend in Edam opgetreden op een evenement met QR-code en nu zijn de wappies allemaal boos op hem. HAHA ik kom niet meer bij. Fransje doet toch wel mee als het geld in het laatje brengt.
Mijn ouders hebben ook AZ via de huisarts en allebei de codes! Zonder gedoe ook eigenlijk, ze stonden er gewoon na een paar weken in. Dus of de huisarts heeft het niet goed doorgespeeld naar RIVM of daar ligt het probleem. Maar het moet gewoon hetzelfde werken als prikken bij de GGD en dan je code krijgen
Wij waren gisteren uit eten en toen was er een ouder echtpaar, waarschijnlijk smartphone-loos, en die wilden heel graag uit eten. Ze hadden hun paspoorten en gele boekjes en dat vaccinatie bewijs papiertje mee. En ze deden er niet moeilijk over.
Die vrouw; ja⦠onze zoon moet ons nog helpen met die code⦠maar hij komt pas over een paar weken weer langs.
De huisarts heeft alles middels het benodigde formulier doorgegeven en had hoop dat na de zomervakantie alles geregistreerd stond, maar toen waren de vaccinaties van 4 mei nog altijd niet door de GGD geregistreerd š„²ā¦ GGD bellen is onbegonnen werk ook. Ze heeft wel een geel boekje en die papieren prikkaart, ze gaat zondag kijken hoever ze daar mee komt.