Ben helemaal blij want na mijn eerste vaccin helemaal geen bijwerkingen gehad, niet eens spierpijn ofzo…(ben 30 wkn zwanger dus wat lagere weerstand )maar echt niks, hopelijk bij de 2e ook niet.
Als dit spuitelf is dan verwijder ik het zo.
Als je kijkt naar de max 100 personen. Dan denk ik dat dat voor redelijk wat opleidingen al niet gaat lukken. In mijn eerste jaar zaten in de extra collegezaal waar je op een scherm kon kijken denk ik al 100 man en denk dat er echt weinig vakken gedurende de hele bachelor zijn geweest waarbij bij (volledige) aanwezigheid de max 100 wel gehandhaafd zou kunnen worden. Dus voor de bacheloropleiding zal het waarschijnlijk alleen neer komen op werkgroepen fysiek en colleges nog online. Gaat over de UU trouwens.
Denk dat dat het verschil ook is tussen uni en hbo. Op de hogeschool waar ik werk willen ze grote hoorcolleges sowieso online houden maar die worden zo min mogelijk gegeven al voor corona. Vaak lectures met 40 studenten, dat is nog te overzien zonder 1,5m.
Hm, ik weet niet, in mijn studentenomgeving hebben veel (en ikzelf) ook de 2e prik al gehad, of Janssen gehad. Maar denk dat dat gewoon heel erg persoonlijke ervaringen zijn en er vanuit daar niet echt een peil op te trekken valt. Ik geloof wel dat het grootste gedeelte voor de start van het collegejaar 2x geprikt zou kunnen zijn toch? Voor half augustus 2e prik betekent dat, lijkt me dat er nog heel veel mensen in de komende week geprikt gaan worden
Vraag weggehaald, ging over of ik 2e prik even on hold moest zetten. Dank voor berichtjes!
Ohja goed punt daar had ik oprecht nog niet over nagedacht. M’n huisarts is alleen beetje out of the picture (want ontzettend nare man en slechte ervaringen), maar misschien kan ik vragen of er een andere huisarts is bij de praktijk waar ik zit.
Kan zelf soms niet meer logisch nadenken haha, dus thanks! Ga gelijk even bellen zo, vaccinatie wel afgezegd want heb gruwelijke hoofdpijn.
Hey er mag ook meer dan 6 weken tussen zitten zelfs tot 99 dagen! Wellicht voel je je bijv goed genoeg over een maand of zelfs 2, die mogen namelijk ook gewoon ingepland worden
Mijn 2e prik zit er ook in! Nu afwachten welke bijwerkingen er komen maar ik vind het zo’n fijn uitzicht dat ik over 2 weken goed beschermd ben
Heeft jullie locatie trouwens ook een selfiemuur? Ik vond het wel schattig haha, zal wel een idee zijn zodat jongeren het naar elkaar sturen en elkaar beinvloeden
Ik heb het wel gezien bij de locatie waar ik was. Er was daar ook een bedankt muur. Waar je wat tussen kon schrijven.
Wow
Haha, herkenbaar
Doe maar ff op alle uni’s en hogescholen prikbussen aub!
Op dit moment is 64% van de 18-25-jarigen gevaccineerd, zou mooi zijn als het naar 70-80% kon voor het studiejaar begint.
Pfff koren op de wappiemolen dit
Dat percentage is meer dan in bijv. de VS over de gehele bevolking dus nog best hoog! Ga er vanuit dat dit nog wel verder omhoog gaat.
Dit spreekt elkaar toch tegen?
Wanneer ben je na vaccinatie beschermd tegen COVID-19?
De meeste mensen krijgen 2 vaccinaties voor een goede bescherming. Je bent 1 week (met het vaccin van Pfizer) tot 2 weken (met de vaccins Moderna en AstraZeneca) na de 2de prik goed beschermd tegen het coronavirus.
Wanneer ben ik beschermd tegen corona?
Je bent beschermd tegen corona als:
- Het meer dan 14 dagen geleden is dat je een 2e prik hebt gehad met het vaccin van AstraZeneca, Pfizer of Moderna.
Allebei op de site van RIVM.
Even een vraagje, volgens mij zit ik goed, maar toch even voor de zekerheid. Ik heb 31 juli mn 2e vaccinatie gehad en vertrek 14 aug naar Berlijn. Dan ben ik precies 14 dagen gevaccineerd en zou ik gewoon naar Berlijn kunnen reizen zonder verder te testen toch? Soms lees ik namelijk dat je langer dan 14 dagen gevaccineerd moet zijn
Voor het buitenland is volgens mij 1 vaccinatie al goed, als je die app download zie je na 1 vaccinatie al een QR code voor het buitenland. In NL is het na 14 dagen idd goed ja.
Dat verschilt echt per land, voor de meeste heb je gewoon twee vaccinaties nodig die ook nog een bepaalde tijd geleden moeten zijn. Je krijgt dan wel een qr-code, maar als die gescand wordt en je hebt bv nog maar een prik gehad terwijl je er twee nodig hebt, kom je er toch echt niet in.