Caronatopic #12

Ik zou gewoon de topics eens doorscrollen

1 like

Eerlijk gezegd zou ik het opgeven met zo iemand, die kun je toch niet overtuigen.

5 likes

Ja maar ze is wel een goeie vriendin, ik wil proberen. En ik maak me ook gewoon zorgen dat ze het toch krijgt.

Ik zoek nu gewoon heel duidelijke info die ze hopelijk snapt

Zulke mensen zijn kansloos. Ik stop er echt geen moeite meer in. Misschien kun je toch vrienden blijven zonder haar te overtuigen, want dat werkt alleen maar averechts bij zo’n iemand. Voor hen is dat andere wereld de waarheid en daar kom je nooit meer tussen (behalve als ze ernstig Corona krijgen dan zien ze misschien nog het licht, maar ook niet altijd).

3 likes

Ik kan helaas niks zeggen over de mensen die in het ziekenhuis liggen helaas. Wel weet ik iets over de verpleeghuizen. Vorig jaar kregen wij echt ongeveer 10 a 15overlijdens binnen per dag(werk in een apothewk die aan verpleeghuizen levert). Na de inentingen is dat afgenomen tot 1 of 2(

2 likes

Esther Ouwehand steunt Wappie Waku. Valt me echt heel erg tegen van de pvdd.

https://mobile.twitter.com/estherouwehand?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author

2 likes

Ik las dat een mede eigenaar van die zaak lijstduwer is van de pvvd…

Oh men, altijd als ik deze dingen lees daalt mijn vertrouwen in een “onafhankelijke” Tweede Kamer wel heel erg :pensive:. Ik vond haar het juist zo goed doen.

6 likes

Echt omg die Douwe Bob is echt een debiel.
Zo sneu die Instagramreel dat ie geweigerd werd. Echt ga janken en val internet er niet mee lastig.

Dit is wel een mooie voor alle bekende coronawappies

26 likes

Waku Waku heeft de burgermeester van Utrecht uitgenodigd om te komen eten met een +1. Echt ontzettend attent van ze!

2 likes

Hahah besef :joy:

Kan de overheid weer nieuwe vaccins, controles en maatregelen van financieren. Bedankt mensen :ok_hand:

42 likes

Ik word ondertussen wel echt een beetje moe van die waku waku nieuws overload (niet perse hier, maar in het algemeen). Zo raar is het ook weer niet dat er protest komt tegen die QR code maatregel (ik heb er zelf niets op tegen, maar ik snap best dat mensen die zich niet willen laten vaccineren het er niet mee eens zijn). Natuurlijk verpesten een paar het dan ook voor de rest door al die extreme uitspraken en vergelijkingen met de oorlog etc., maar er is vast ook een grote groep mensen die het er niet mee eens is en zijn stem wil laten horen. En dat moet ook gewoon kunnen in mijn ogen. Juist door die extreme aandacht hiervoor polariseert het denk ik alleen maar meer. Terwijl in feite is gewoon het overgrote deel van NL gevaccineerd en neemt het aantal vaccinaties nu ook weer toe. Maar toch krijg je nu het idee dat iedereen wappie is als je media moet geloven.

6 likes

Ik vind dat je gelijk hebt over nieuws overload, maar veel mensen zijn tegen de app omdat ze vinden dat het niet-gevaccineerde mensen buitensluit. Dat is niet zo, want je mag nog steeds naar restaurants als je hersteld bent van corona of een negatief testresultaat hebt. In die app is niet te zien welke van de drie voor jou geldt. Ze bouwen dus een heel argument op onjuiste informatie, en ja, die mensen vind ik redelijk wappie.

9 likes

Ik keur het niet goed ofzo, maar ik denk wel dat het een logisch gevolg is dat veel mensen die het ook niet eens zijn met die maatregel zich aansluiten als er zo veel (negatieve) aandacht voor is.

Vind dit echt een hele sterke uitleg en waardevol advies!!! Heb 'em gescreenshot.

Het sluit mensen niet uit inderdaad, maar ik snap wel dat dat voor mensen zo voelt. Dat je niet meer zo gemakkelijk naar restaurant kan etc. En persoonlijk hoef ik er niet van overtuigd te worden dat het een kleine moeite is en wat het gevaar is als we het niet doen etc. want ik ben me daar bewust van en vind het daarom ook een prima maatregel. Maar ik kan tegelijkertijd ook wel begrijpen dat mensen die zich niet willen laten vaccineren zich hierdoor beperkt voelen. Ik denk niet dat het argument perse gaat om onjuiste informatie, maar meer om hoe je dat ervaart. Het is zo dat de overheid op deze manier het gedrag probeert te beinvloeden zodat zo veel mogelijk mensen die inenting nemen. En dan is het denk ik ook niet gek dat er dan een groep is die daar kwaad van wordt omdat ze vinden dat de overheid dat niet zou moeten doen.

3 likes

En if you march with a nazi, you are a nazi

5 likes

Door de app worden wel niet-gevaccineerden buitengesloten. Er wordt een flinke drempel opgeworpen en daarnaast is er ook niet nagedacht over specifieke groepen zoals buitenlandse studenten van buiten de EU. Zij kunnen vooralsnog geen qr-code aanmaken was vandaag in het nieuws. Het is geen ‘normale’ situatie dat je een test moet doen om naar de bioscoop te gaan of te mogen uiteten. Als deze maatregel echt nodig is volgens de experts… oké… maar doen alsof het volledig normaal is en mensen maar niet moeten zeuren?

De ‘arrogantie’ van sommige mensen is een voorbeeld van hoe er verdeeldheid in de samenleving ontstaat. Ook het feit dat sommige zelfs anders tegen vrienden en familie aankijken omdat ze niet gevaccineerd zijn. Ik vind dat persoonlijk echt bizar! Vaccineren maakt je geen beter mens dan anderen hoor.

Ik ben zelf gevaccineerd en kan gewoon normale gesprekken hebben met mensen die niet gevaccineerd zijn.

De meeste redenen die ik hoor waarom mensen die niet gevaccineerd zijn vaak omdat ze geadviseerd zijn het niet te doen, angst hebben voor bijwerkingen of het voor zichzelf niet nodig vinden.

Al deze redenen komen gewoon door ontzettend slechte (en soms tegenstrijdige) voorlichting in het gehele periode vanaf dat we zijn begonnen met vaccineren tot nu. Naar mijn idee had beter al dat geld wat naar de Corona pas gaat bijv. naar een echt goede voorlichtingscampagne moeten gaan en focussen op het vertrouwen terugkrijgen in het beleid van de overheid. We zitten al op 86%…. Ik vind het teleurstellend dat er voor de ‘easy way’ wordt gekozen en eerder voor ‘vrijheid inperken’ wordt gekozen dan daadwerkelijk nadenken over hoe het kan dat we niet op 100% zitten.

9 likes

Ik zou zeggen praat voor jezelf; ik vind je eerlijk gezegd wel een beter mens als je de zorg, de maatschappij en je medemens wilt beschermen.

112 likes

Ik vind het juist arrogant om niet te vaccineren omdat je het voor jezelf niet nodig vindt, schiet lekker op als iedereen die mindset zou hebben

18 likes