Dit soort gesprekken lijkt iedereen normaal te vinden en even te vergeten dat je eigenlijk 10 stappen overslaat. Dat “je bent ziek tenzij het tegendeel bewezen is” gaat er bij mij echt niet in. Ik leef al anderhalf jaar redelijk normaal zonder corona gehad te hebben en dan zou ik nu ineens een groot gevaar zijn.
Misschien weet iemand hier wel iets van de cijfers, ik heb geen idee, maar neem aan dat 9 van de 10 mensen met corona toch wel klachten hebben. Bij alle mensen uit mijn omgeving die het gehad hebben veranderde er iets in geur/smaak. Dat is al zo opvallend, zodra je dat merkt test je meteen en blijf je thuis. Ook bij gewone verkoudheidklachten. Hoe groot is de kans dan helemaal dat je iemand besmet, die vervolgens er ook nog erg ziek van wordt?
Die hoge besmettingsaantallen van afgelopen anderhalf jaar komen grotendeels doordat mensen met klachten niet thuis bleven of testten. Hoe vaak las je dat hier niet.
Bij klachten blijf ik thuis, desnoods de rest van m’n leven (ben sowieso nooit verkouden). Ik houd normaal afstand zoals ik altijd al deed en heb geen opa’s en oma’s en andere ouderen of zwakkeren in mijn omgeving waar ik rekening mee zou moeten (en natuurlijk ook zou willen) houden.
Tot hiertoe weiger ik me echt aan te laten praten dat ik asociaal ben.
Dan blijft alleen nog dat IC bed over…die zou ik nu inderdaad echt niet willen bezetten. Maarja die kans he… ik weet dat dit voor jullie echt heel stom klinkt maar ik vind het echt zó lastig om voor zo’n kleine kans een prik te nemen. Zeker als het er straks ook nog 4 of meer blijken te moeten zijn. Dat gaat heel erg tegen mijn natuur in. Ik heb geen enkele vaccinatie gehad als kind en wil ook eigenlijk helemaal niet zelf de controle over mijn gezondheid hebben. Ik wil de natuur graag laten bepalen en ben niet bang voor risico’s, op alle vlakken leef ik zo. Ik zou er echt vrede mee hebben als ik aan Covid zou overlijden, zou geen spijt van niet-vaccineren hebben. Dan moest dat gewoon zo zijn. Ik zou het wel verschrikkelijk vinden als ik een ernstige bijwerking van het vaccin zou krijgen (en zeg nou niet dat die er helemaal niet zijn of niet nog kunnen komen). Omdat het dan ‘mijn eigen schuld is’ . Dus ja, banger voor het vaccin dan voor corona.
Dan nog een oprechte vraag. Waarom moet je je laten vaccineren als je al corona gehad hebt? Klopt dat onderzoek dat natuurlijke immuniteit langer duurt dan immuniteit door vaccinatie niet?
Edit: wat heb ik nu weer gedaan, tag naar @Luipaard is foutje, sorry.

. Dat ik blij ben dat ze zich lieten vaccineren maar dat ik het motief wel ietwat moreel bezwaarlijk vond haha. Maar om welke reden je je ook laat vaccineren, staat voor mij altijd minimaal een trede (of meer) hoger dan mensen die zich om egoïstische reden doelbewust niet laten vaccineren.
), maar ik hoor van veel mensen dat ze toch wel weer hun verjaardag zouden vieren met een feestje, uit eten gaan, naar de bios of wat anders leuks. Want ja, je bent gevaccineerd en het kan weer. Zonder mondkapje en voorafgaande (zelf)test natuurlijk, want je hebt een qr code en het is anders toch wel wat meer gedoe en kost geld. Die overweging is menselijk, maar je dan verheven voelen boven anderen (een instelling die je op dit forum bij verschillende mensen voorbij ziet komen, al dan niet concreet uitgesproken) omdat je in één ding een pandemiologisch betere keuze hebt gemaakt dan die ander gaat mij te ver.