Heel fijn dat JIJ je wel test bij klachten, maar genoeg vaccinatieweigeraars die ook testweigeraars zijn. En je kunt het inderdaad ook asymptomatisch meedragen, dan heb je er zelf weinig last van maar als je dan net eens hoest/niest dan ben je het maximaal aan her verspreiden.
En fijn dat JIJ geen bekende kwetsbare mensen in je omgeving hebt maar dat wil NIET zeggen dat je die niet ergens tegen kunt komen. Want ja he, misschien willen die mensen na anderhalf jaar en 2 vaccins later ook weer eens naar een winkel/restaurant/bios?! En vallen die net lullig genoeg in die groep van 800k waarbij het te weinig antistoffen aanmaakt.
Dus jouw keuze vind ik persoonlijk een ‘ikke, ikke, ikke’ keuze net als van zovelen die zich niet laten vaccineren (want dat maak ik op uit je bericht althans).
Wat dat betreft kan ik zeer weinig respect hiervoor opbrengen. Ik vind in deze gevallen niet vaccineren gewoon egoïstisch en ik voel me op dat vlak zeker verheven, om even aan te haken op de discussie verder naar boven. Waarom zou ik respect moeten hebben op dit vlak voor iemand met een imho inferieure mening die niet actief bijdraagt aan de lange termijn bestrijding van het virus? Nope, zo werkt het niet.

. Dat ik blij ben dat ze zich lieten vaccineren maar dat ik het motief wel ietwat moreel bezwaarlijk vond haha. Maar om welke reden je je ook laat vaccineren, staat voor mij altijd minimaal een trede (of meer) hoger dan mensen die zich om egoïstische reden doelbewust niet laten vaccineren.
), maar ik hoor van veel mensen dat ze toch wel weer hun verjaardag zouden vieren met een feestje, uit eten gaan, naar de bios of wat anders leuks. Want ja, je bent gevaccineerd en het kan weer. Zonder mondkapje en voorafgaande (zelf)test natuurlijk, want je hebt een qr code en het is anders toch wel wat meer gedoe en kost geld. Die overweging is menselijk, maar je dan verheven voelen boven anderen (een instelling die je op dit forum bij verschillende mensen voorbij ziet komen, al dan niet concreet uitgesproken) omdat je in één ding een pandemiologisch betere keuze hebt gemaakt dan die ander gaat mij te ver.