Caronatopic #12

… mensen die zich vrijwillig niet laten vaccineren, maar zich wel aan de niet meer geldende maatregelen houden, zoals mondkapjes en afstand houden? Ik ben ze nog niet tegengekomen, jij wel?
De meesten die zich niet laten vaccineren geven ook helemaal niks om de maatregelen, omdat ze niet in (de ernst van) corona geloven.

Ik vind het ook echt minder verwerpelijk als iemand die gevaccineerd is naar een groot evenement gaat dan dat iemand dat doet die niet gevaccineerd is. De kans dat je zonder klachten toch het virus overdraagt is met vaccinatie vele malen kleiner dan zonder. Dan ís het toch gewoon minder erg dat je dat soort dingen weer gaat doen?

Of het handig is dat dit soort dingen weer mogen, dat is een andere discussie. Maar de meeste gevaccineerden gaan uit van wat de experts zeggen, vertrouwen op mensen die er verstand van hebben. Als die zeggen dat dit soort evenementen weer mogelijk zijn, vind ik het gek om te zeggen dat het zo egoïstisch is om dit als gevaccineerd persoon dan ook echt weer te gaan doen @1103

5 likes

Maar het hele punt is toch dat de trend in de maatschappij nu is dat je door te vaccineren weer langzaam terug kunt naar normaal? Dus dat afstand houden, verplicht thuiswerken (en op de langere termijn thuisblijven bij alle klachten) er dan weer ‘uit’ gaat? Daar draag je aan bij door je te laten vaccineren, je kunt vermoedelijk niet je hele leven thuisblijven zitten en risico’s mijden… dus ja, gevaccineerd kun je je weer meer permitteren en enige voorzichtigheid laten varen.

Algemeen punt: ik blijf me verbazen over alle argumenten die mensen gebruiken om zich maar in te dekken om zich niet te laten vaccineren (eigen keuze) én tegenargumenten richting gevaccineerden (die zouden ook een risico vormen etc.). Bijna altijd zonder daadwerkelijk goede reden om zichzelf niet te laten vaccineren. Het punt is gewoon dat je met grootschalig vaccineren het meeste resultaat boekt, dus ja, dan kan en mag er weer meer, individueel én als samenleving in het algemeen.

Echt get over yourself en haal gewoon die prik, voor jezelf én voor anderen. Er zijn zo weinig goede argumenten om het níet te doen.

15 likes

Ja ik onderschrijf ook alles wat je zegt hoort, zoals ik al aangaf heb ik geen seconde getwijfeld over vaccineren en heb ik het direct gedaan toen het kon. Maar dat houdt denk ik niet ik nu een soort van neer kan kijken op iedereen die het niet doet. Ik wil niet zeggen dat iemand anders neerkijkt hoor, ik heb het puur en alleen over mezelf. In alle eerlijkheid kijk ik wel neer op wappies en mensen die echt wetenschap ontkennen, maar verder probeer ik het gesprek met ongevaccineerden vooral te laten

2 likes

Ja ik heb bij sommige mensen wel echt dat ik denk oei ik had je toch wel wat slimmer ingeschat…

2 likes

M’n ouders wilden een restaurant reserveren voor de verjaardag van m’n vader, dus ik kreeg de vraag of ik het menu van een bepaald restaurant wil bekijken. Menu was prima, maar bij het openen van de website kreeg ik een pop-up met “Iedereen is welkom”. Ik heb aangegeven dat ik uit principe eigenlijk niet wil eten bij zaken die zich niet aan de regels houden, maar dat het hun keuze is. Nu gaan we ergens anders eten :partying_face:

32 likes

Ik heb een familielid die principieel tegen de QR code is, ze is verder heel lief en ik wil de relatie hier niet onder laten lijden. Maar als wij met zijn allen ergens heen willen kan zij dus niet mee, en ik wil straks ook niet op het terras gaan koukleumen zodat zij mee kan. Dat zorgt wel voor wrijving. Het voelt toch kut om dingen zonder haar te ondernemen ook al kiest ze er zelf voor.

2 likes

Hoe dom ook om als restaurant zo’n pop-up op de website te zetten? Dat is toch vragen om een bezoekje van handhaving.

5 likes

Ja en dan een crowfunding opstarten zoals Waku Waku en geld aannemen van nazi’s

3 likes

Ik zit dit nu terug te kijken want werd toch wel nieuwsgierig door jullie comments. Maar inderdaad zeg, wat irritant dat zij doet alsof er maar één juiste juridische mening is! Het is juist geen harde wetenschap maar je kunt over iets totaal tegengesteld denken en voor beide standpunten juridische argumenten aanvoeren. Die strafrechtadvocate vond ik een stuk juridischer (want gebalanceerder) in haar commentaar.

Dit was echt mijn mood toen Blommestijn weer voor de zoveelste keer over effectiviteit en proportionaliteit begon:
Sanne

5 likes

De vriendin van Tinus Koops van Nederland in Opstand probeert me toe te voegen op FB en nodigt me uit om aan te sluiten om tegen de c pas te “demonstreren”. Want dan zijn “we” sterker. Dit zijn types die alles nu aanpakken om te rellen, gewoon extreem rechtse engerds.
Die kerel van haar was gearresteerd omdat hij mensen bedreigde, incl Rutte.
Geen idee waarom ze mij een bericht stuurt. Ik wil haar het liefste zeggen dat ze kan op rotten, maar ik blokkeer d’r maar denk ik. Als ze er achterkomt dat ik pro prikken ben en voor de test lijn werk… :confused:

1 like

Ik krijg via een vriendin dit doorgestuurd

Ik ben Belg en ken deze site en persoon niet, maar het is duidelijk dat dit een website is die nog van dit nieuws verkondigd. Kunnen jullie me meer vertellen ?

1 like

Hier is dit zeker niet zo. Hier is 90% en misschien wel meer vd patiënten ongevaccineerde. Vandaag nog 4 opgenomen (door een collega) met wisselende leeftijd die niet gevaccineerd zijn.

4 likes

Blijkbaar is Kim Feenstra ook een wappie.

26 likes

Ik kan de website niet vinden? Is dit niet gewoon zo’n fake nieuws website?

Ik heb het opgezocht en hier gevonden ; Victoria, Australië: 95% van ‘COVID’-patiënten in ziekenhuizen is “gevaccineerd” – VNO Nieuws

Ja dat geloof ik ! Dus daarmee vroeg ik me of iemand deze persoon kent, is precies iets van Nederland ?

Jemig wat een website, is niet echt journalistiek te noemen.

Ook bizar dat ze crowdfunding vragen

Zijn in ieder geval geen objectieve journalisten :joy: Vind dit echt zo’n typische website die wappies als bron gebruiken.

Als je er via Google op zoekt krijg je trouwens hele andere cijfers:

2 likes

Man man zo een websites zijn gewoon gevaarlijk ??