… mensen die zich vrijwillig niet laten vaccineren, maar zich wel aan de niet meer geldende maatregelen houden, zoals mondkapjes en afstand houden? Ik ben ze nog niet tegengekomen, jij wel?
De meesten die zich niet laten vaccineren geven ook helemaal niks om de maatregelen, omdat ze niet in (de ernst van) corona geloven.
Ik vind het ook echt minder verwerpelijk als iemand die gevaccineerd is naar een groot evenement gaat dan dat iemand dat doet die niet gevaccineerd is. De kans dat je zonder klachten toch het virus overdraagt is met vaccinatie vele malen kleiner dan zonder. Dan ís het toch gewoon minder erg dat je dat soort dingen weer gaat doen?
Of het handig is dat dit soort dingen weer mogen, dat is een andere discussie. Maar de meeste gevaccineerden gaan uit van wat de experts zeggen, vertrouwen op mensen die er verstand van hebben. Als die zeggen dat dit soort evenementen weer mogelijk zijn, vind ik het gek om te zeggen dat het zo egoïstisch is om dit als gevaccineerd persoon dan ook echt weer te gaan doen @1103