Caronatopic #12

Ja mensen trappen er helaas makkelijk in. Ik weet niet precies hoe ze aan die gekke cijfers komen hoor en heb niet zo heel veel zin om dat hele filmpje te kijken.

Maar vaak trekken dit soort websites en ‘journalisten’ quotes uit een interview of persconferentie en zetten die zonder context online waardoor ze heel anders over komen dan dat het bedoeld werd. Hierdoor lijkt het heel echt ‘want Hugo de Jonge heeft het zelf gezegd’ terwijl ze in werkelijkheid maar 1 zinnetje uit een interview knippen wat voor hun precies goed uitkomt.

2 likes

Er is binnenkort een webinar voor mensen met Long Covid, wellicht heeft iemand daar nog iets aan :heart:
https://www.mywebinar.nl/mentale-klachten-en-long-covid/inschrijven?fbclid=IwAR160nlDTy_MfyGOwDuULjZ2wSzwvMfYoab3V48ULp8Lp6W9yqP19_y3szg

1 like

Dit was ook de conclusie die ik had gisteravond. :disappointed: Ik wil ook zo graag van de sceptici horen wat “we” dán moeten doen. Geef me het alternatief dan!

2 likes

Ik vind dit soort berichten best wel fascinerend dus heb ook even ‘research’ gedaan :stuck_out_tongue:

Volgens mij was het gewoon een verspreking en bedoelde hij 78% unvaccinated, zoals ook hier in dit nieuwsbericht van ABC News staat (wellicht dat dat tijdens het vragenronde opgehelderd is maar geen zin om het helemaal te luisteren):

1 like

Allleeeeee seg ! Hoe kan je dan zo iets blindelings geloven

Zo’n bericht gaat heel snel een eigen leven leiden, zag het ook al in tweets e.d. Het is alleen geen doen om het steeds te debunken; ik zou aan zo iemand die dit stuurt eerder vragen stellen als waarom hij/zij denkt dat dit betrouwbare informatie is. Of gewoon negeren :slight_smile:

1 like

“Dat weet ik ook niet maar ik weet wel dat we hier met liefde uit moeten komen en geen verdeeldheid :heart::heart::heart: #vrouwenvoorvrijheid #moederhart #geenspuitmaarfruit

11 likes

Ik ben ook werkzaam in het onderwijs en bij mij is het helaas niet anders. Ik denk dat minder dan de helft van mijn collega’s een vaccinatie heeft gehad. Ik begrijp het echt niet.

2 likes

Hier ben ik ook benieuwd naar. Zijn die er?

1 like

Bij mij net zo, we hebben een aangepast uitje georganiseerd. Overigens heel uiteenlopende redenen om niet te vaccineren, o.a. zwangerschappen, ivf-traject en religieuze redenen.

2 likes

Ik moet echt een beetje huilen om de vaccinatie graad van het land waar ik in woon: 58.5%. Ze hebben nu zelfs bedacht dat je ongeveer 50 euro krijgt als je iemand hebt overtuigd om zich te laten vaccineren. Dat zal vast lekker vuur op het debat gooien in persoonlijke kringen.

Wow, daar schrik ik van. Ik werk zelf ook in het basisonderwijs en bij ons stond iedereen te springen toen we eindelijk gevaccineerd mochten worden. Juist omdat we al zo lang werkten met kinderen zonder afstand en alle risico’s van dien. Er zijn ook een paar collega’s via werk besmet geraakt. Bij ons is nu bijna iedereen gevaccineerd, alleen onze interim-directeur niet (gelovige wappie) en een collega die bang is dat ze anders niet meer zwanger kan worden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet heel chill zou vinden als zij dichtbij mij komen/naast mij zitten in een vergadering.

Vriendin van mij zit ook in t onderwijs en vaccin niet gekomen. Nu heeft ze een kamer gedeeld met collega die t dus blijkt te hebben. Van een feestje waar uiteindelijk meerdere mensen t hebben gekregen.
Snap niet dat je als leerkracht hele dagen door wil brengen met kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden, en dan zelf niet vaccineren. Andersom ook, die kinderen kunnen ook long covid krijgen, t zijn er niet veel maar ik zou me super schuldig voelen.

Maar zal je net zien dat t bij dit soort mensen ook echt meevalt. Ze zei al, ja dan kan ik straks wel uit eten.

2 likes

Ik heb net positief getest op zelftest & pcr test laten doen. Baal zo ervan pff. Heb vorig jaar al corona gehad en ben gevaccineerd, was vrij naief dus met de sneltest; zal wel niet, maar helaas.

Ah shit!!
Hoe voel je, je?

2 likes

Ja pff. Opzicht wel redelijk: grieperig (neus- en keelverkouden, warm/koud, spierpijn) alleen.

Heb je de uitslag al van de pcr test? Wat balen zeg… hoop dat het meevalt en sterkte!!

Huh ja dus dan offert ze zich op om corona te hebben zodat ze daarna met een herstelbewijs alsnog alles kan.

Okeeee, dat is ook een tactiek

Jeetje, wat vervelend! Ik vind het echt vaag… je bent notabene gevaccineerd en hebt het al gehad en je kunt het dus nog een keer krijgen. Waarom hebben we dan die ctb, want dat zegt dus nog 3x niks.
Beterschap!

1 like

Ctb? Wat is dat?

1 like