Zou gisteren als familie-uitje gaan ‘glow-golfen’ in zo’n binnenbaan. Van te voren de website bekeken maar er stond niets over coronabewijs dus wij gingen er vanuit dat er wel om gevraagd zou worden. Gingen we gisteren het adres op zoeken, stond er een enorme banner op de website dat ze niet om zo’n bewijs gingen vragen. Toch maar er heen, stond er stampvol dronken mensen. Dus hele familie weer weg want niemand voelde zich daar lekker bij. En nu beweert het bedrijf dat zij niet om zo’n bewijs hoeven te vragen ‘want ze zijn recreatie’. Ben ik nu gek? Ze schenken drank (alcohol) dus dan heb je een horeca-vergunning. Dan moet je toch om zo’n bewijs vragen?
Ja zo dacht ik dus ook. Ik denk dat ze er gewoon geen zin in hadden of dat het teveel klanten koste. Heb de gemeente gemaild over hoe het zit. Niet eens omdat ik hen per sé wil aangegeven of mijn geld terug. Maar de reactie met ‘ja, wij kunnen geen rekening houden met mensen die geen risico willen lopen’ schoot me in het verkeerde keelgat.
Ja, ook positief. Vindt het zo balen. Probeer me ook zo goed aan de maatregelen te houden, te laten vaccineren etc. Ik weet dat het gewoon pech is maar baal er wel van.
Hmm goeie vraag. zwembaden hoeven ook niks te vragen dacht ik (is ons vandaag ook niet gevraagd), ondanks horeca deel. Geen idee hoe dat precies zit!
Bij mij op kantoor is het bedrijfsrestaurant weer op en er passen in het gebouw 2000 mensen. Ook is de 1,5 meter opgeheven en ze werken niet met QR - voelt echt als een nieuwe golf als daar een besmetting komt.
Sportkantines hoeven er niet om te vragen als ze geen zitplekken hebben/aanbieden. Dus onze plaatselijke voetbalclubs hebben hun interieur even op zolder gezet.
Interessant artikel waarin wordt voorgesteld om alle maatregelen nu los te laten omdat veruit de meeste mensen gevaccineerd zijn.
Moeilijk. Want ben ook bang dat het dan toch de verkeerde kant op gaat.
Blijkbaar is bij het protest op de dam een galg aanwezig “voor Hugo de Jonge”. Echt wat een walgelijke mensen hebben we in onze samenleving.
Dit is echt een knap staaltje verkeerde conclusies uit (deels) betrouwbare bronnen aan elkaar knopen met volstrekt onjuiste bruggetjes. Heel gevaarlijk wel, want er staat doctor boven en het staat in een gerenommeerd tijdschrift, dus het zal wel waar zijn, en sommige zinnetjes zijn ook echt wel waar, maar een heel groot deel slaat ook echt nergens op, zie dat er als leek maar eens uit te filteren.
Ziek.
Ben zelf niet gevaccineerd dus geen qr code en probeer al 3 dagen naar de mac te gaan en de mac drives zijn serieus achterlijk lang … vandaag dacht ik fack it ik ga er gewoon in staan… toen ik eindelijk bij t gebouw aan kwam en naar binnen keek zaten er 4 groepjes mensen met kinderen binnen waar normaal op een zondag het uitpuilt van de mensen. Voor mijn idee zijn er echt minder mensen gevaccineerd dan er gedacht wordt… en ja blabla dat basseer je op de mac
Niet echt een toevoeging op dit onderwerp maar heb het idee dat er echt veel meer ongevaccineerde rondlopen dan men denkt.
Naja de vaccinatiegraad is gewoon bekend, dus ik zou deze ‘veel minder dan je denkt’ theorie inderdaad niet baseren op 1 bezoekje aan de McDonalds.
Haha ben je serieus? 🥲
Ik ging naar de mac vandaag en stond al klaar met mijn code. Maar er werd helemaal niet naar gevraagd. Kon zo naar binnen lopen en bestellen en zitten
Jammer dat zelfs de McDonald’s je niet over de streep haalt om je te laten vaccineren.
Zonder de context van deze comment voelde ik mij echt aangesproken
Minder dan gedacht? Je realiseert je dat alle gezetten prikken geregistreerd worden en het niet een zelfverzonnen getal is? 🥲
Huh? Dus er zit niet door heel nederland bij iedere McDrive iemand te tellen hoeveel mensen er in de rij staan? Dacht altijd dat de vaccinatiecijfers daarop gebaseerd waren. Mijn wereld is een leugen. Zit echt te trillen hier.
Hahahha
Het was wel echt heel rustig in het Ikea restaurant, normaal bomvol om 18:30, nu heel weinig mensen. Wel enorme rijen bij de hotdog afhaal. Zegt niets over vaccinatiegraad, wel opvallend. En heerlijk rustig dus, ik vind het niet erg