Oh ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat doet! De etos hier had ook een tijdje dat er iemand bij de deur stond te controleren of je een mandje had + de handgel gebruikte. Ik vroeg of ik mijn eigen mocht gebruiken, die man helemaal moeilijk doen. Ik had ook geen zin om een zeur klant te zijn dus ik dacht op hoop van zegen dat er gewoon echte handgel in zit. Was het een handgel met een onwijze stinkparfum lucht Thuis mijn handen zo een 6x gewassen maar ik heb het de hele dag nog geroken.
Als er staat: alleen toegang met coronapas, is dat dan wel of niet met testen voor toegang?
Thanks!
Haha rijervaring is wel een mooi woord zo.
Ik heb een positieve zelftest ga morgenochtend voor een pcr test.
Spanje, Portugal en Denemarken doen het ook enórm goed.
Dit is dan exclusief mensen die een herstelbewijs hebben ook nog, dus misschien komt er ook nog wel wat bij wanneer mensen het idee hebben zelf niet meer immuun te zijn??
Las bij mijn favo Covid informatie bron op Twitter (Martijn) dat de positieve test wss een verkeerd/te positief beeld geven als je kijkt naar de ziekenhuis opnames. Die schieten omhoog, terwijl de positieve testst dat niet hebben gedaan de afgelopen weken. Zelf hoor ik vrijwel ook nauwelijks meer dat mensen gaan testen. Denk dat veel mensen een zelftest doen ipv naar de GGD met klachten. Dat ie dan bv vals negatief is, of dat ze na een pos zelftest denken joe waarom nog naar de GGD, weet het toch al. En ook dat veel mensen denken dat de pandemie over is, dus sws niet meer zo snel testen bij klachten want ātoch gewoon verkoudenā. Hoop echt voor de zorg dat het mee blijkt te vallen met de stijging. We staan er sws nu beter voor dan deze tijd in 2020 terwijl we een paar weken geleden er nog slechter voorstonden. Yeey to the vaccins
Wordt ook door werkgevers (ook onderwijsā¦) gestimuleerd⦠wij worden ook naar zoān sneltest straat gestuurd om te testen, niet naar de GGD. Ondanks dat je daar ook met prio kan testen. Maar bij die sneltest straat weet je het in 30min.
Ze hebben zoān contract met spoedtest.nl
En zij melden dan toch wel positieve testen bij de ggd dacht ik of niet?
Maar daardoor zijn de cijfers van %positief van aantal testen wel meer vertroebeld lijkt meā¦
Het is ook erg rustig op de afspraken lijn. Het is nog even afwachten wat er de komende tijd gaat gebeuren, maar ik vermoed dat ze hier eind dit jaar gaan afschalen of misschien wel eerder.
Ik zie in mijn omgeving ook veel mensen die denken dat ze geen corona meer kunnen krijgen omdat ze gevaccineerd zijn. Dus bij klachten gaan ze niet meer testen omdat ze uitgaan van verkoudheid of griep.
Ik vind enkel herstelbewijs hebben vrij matig klinken ofzo? Zal vast voldoende onderzoek zijn gedaan maar hoe weet je dan echt of je voldoende antistoffen hebben. Oke N=1 maar ik heb dus nu weer corona, na al corona te hebben gehad in december vorig jaar & ook nog gevaccineerd te zijn. Ben benieuwd of er veel "her"besmettingen gaan komen en wat ze dan met het herstelbewijs als toegangsbewijs gaan doen.
Ahh wat kut dat je het alsnog hebt gekregen na al het te hebben gehad en gevaccineerd te zijn. Ja ik weet niet, daar zijn ze mee bezig toch om te onderzoeken wat die grens is van voldoende antistoffen. Herstelbewijs geldt 6 maanden nu. Maar dat is in principe net zo met vaccin lijkt mij? Na hoelang die toegediend te hebben gekregen is het niet meer beschermd āgenoegā.
Het is niet heel handig omdat je dan allemaal andere mensen aansteekt met je verkoudheid (en dan moeten al die mensen ook weer gaan testen inderdaad). Maar het āmagā officieel wel gewoon volgens de regels.
Wat wij veel zien in het ziekenhuis zijn ongevaccineerde met Corona die pas op Corona getest worden op de SEH. Meeste hebben dan al ruim 9-10 dagen klachten (dat kantelpunt van zieker worden). Normaal gesproken zag je na een golf van positieve testen pas na enkele dagen de opnames maar nu is dat vooral op dezelfde dag. En deels ook thuis testen en thuis blijven zonder ggd test etc.,
Ja dat klopt. Ze houden ons denk ik aan omdat het misschien nog kan veranderen. Afschaling was al eens eerder ingezet, maar toen sloeg alles om na het dansen met Janssen. Ben zelf aan het omscholen en op zoek naar iets anders zodat ik kan stoppen voor dat ik weg moet.
Klopt, is ook zo. Gevaccineerd zijn voelt ergens toch veiliger, maar dat is puur een gevoelskwestie.
Je kunt veel over zeggen, maar die blijft bij haar principes. Dom voor je carriĆØre, maar ach
Ik merk ook dat het niet gewaardeerd wordt, zowel in (gehandicapten)zorg als onderwijs. Je bent gevaccineerd, en toch ben je met beetje pech 2 dagen niet aan het werk omdat je moet testen / op uitslag wachten⦠ook met prio kan dat 24u duren.
Dus dan wordt er aangestuurd op die particuliere teststraat, dan kan je gewoon weer snel aan de slag. Maar die betrouwbaarheid is een stuk minder toch? Dat is toch de reden dat de GGD die niet standaard doetā¦
Volgens mij maakt het nog wel uit of mensen zich na een positieve thuistest melden bij de GGD. Zowel voor de statistiek en het beleid dat erop gebaseerd word, maar ook om mogelijke risicolocaties te identificeren.
Als blijkt dat veel mensen besmet zijn die allemaal in hetzelfde restaurant, werkplek, hotel, school etc geweest zijn kan daar actie op worden genomen door de GGD. En ook de contacten worden door de GGD geĆÆnformeerd, zowel in NL als in het buitenland.
Daarnaast krijgen de mensen die tot een risicogroep behoren het advies om tijdig aan de bel te trekken. Dat kan ziekenhuisopnames voorkomen of er in ieder geval voor zorgen dat ze minder ziek opgenomen worden. Dus dat zijn nogal wat verschillen t.o.v. van alleen thuisisolatie.