Caronatopic #12

Er zijn ook GGD teststraten waar ze wel die sneltesten doen toch? Volgens mij zijn die gewoon goedgekeurd en betrouwbaar.
Het gaat hier vooral om zelftesten, dat is wat anders. Een negatieve zelftest is bij klachten niet genoeg (een positieve ook niet trouwens, maar als je dan in isolatie gaat doe je iig niemand kwaad)

Ik zou ook liever zien dat mensen met verkoudheid thuis blijven, maar denk ook dat veel werkgevers het niet accepteren. Rond deze tijd van het jaar is iedereen altijd ziek en dan zou je zoveel werknemers moeten missen, terwijl ze allemaal gevaccineerd en getest zijn, dat is geen doen joh.

2 likes

Echt? Oh dat wist ik niet :see_no_evil:
Hier in de buurt waar je met dat prio nummer terecht kan iig niet. Helaaasch

Het is wel handig om het toch officieel te testen anders wordt het niet meegenomen in de telling. Uiteindelijk wil je wel weten hoeveel % vd bevolking besmet is geweest.

2 likes

Ik zou er naartoe rennen. Ben zwanger en werk op de longafdeling. Gedachte is een influenza golf.

4 likes

Ah, kijk vandaar. Gevalletje klepel/klok haha. Ik had iets over “betrouwbaar en GGD doet het niet” in m’n hoofd. Maar dat is dus alleen met prio, thanks.

Edit; Oh. Ik reageer op iets wat weg is :sweat_smile:

Als je met prio getest moet worden is het altijd een PCR-test. Puur omdat die het meest betrouwbaar zijn. Dus dan krijg je nooit een (antigeen)sneltest, ondanks dat die sneller zijn.

1 like

Klopt, ik heb het aangepast.

2 likes

Ik hoop niet dat je in de nieuwe doelgroep valt die een griepvaccin krijgt, want dat gaat nog niet dit jaar in. In ieder geval volgens dit artikel.

Aantal griepvaccinaties vorig jaar gestegen | NOS

Ik heb dit ook aan mijn werkgever voorgesteld, zou dit wel echt fijn vinden. Overweeg ook om hem zelf te halen bij de huisarts.

1 like

Oh, chill. Jammer dat dat niet ergens duidelijker staat.

1 like

Mijn vader heeft z’n uitnodiging voor z’n booster vaccinatie binnen. Wel nog even wachten tot november, maar ik hoop zo erg dat zijn immuunsysteem gaat reageren op de vaccinatie :crossed_fingers:t3:

26 likes

Mijn werkgever heeft deze week aangekondigd dat je enkel nog naar kantoor mag/werk voor klanten mag doen als je een certificaat hebt (niet NL) en ik merk dat ik daar toch een beetje moeite mee heb. Ik ben gevaccineerd dus het is niet op mij van toepassing, maar het geeft me op een moreel niveau een ongemakkelijk gevoel. Ik werk in consultancy, dus als je geen werk voor de klant mag doen, dan ben je in feite eigenlijk nutteloos voor het bedrijf (en zal dus niet positief zijn voor je werkprestaties). Je manager controleert je op je certificaat als je naar kantoor wil, dus in sollicitaties wordt hier nu ook naar gevraagd (en ik denk dus dat ie niet wordt aangenomen als je niet bent gevaccineerd). Ik hoor in de wandelgangen al gesprekken als “ja die uit mijn team heeft niet zo’n certificaat”, wat verongelijkte gezichten oplevert. Ik weet niet, ik had er al een beetje moeite mee met de horeca-regel, maar dat vind ik een luxe product en als je dat graag wil dan kan je nog testen (op eigen kosten, best duur), maar werken vind ik wel een basisrecht ofzo?

7 likes

De pcr test was ook positief :sob:

Mijn moeder en haar partner hebben begin dit jaar corona gehad en nog steeds last van het feit dat ze minder energie hebben.

Wat vervelend, heb je nog veel klachten? Veel beterschap

1 like

Ja, ik vind dat zo sneu om te zien. Mijn moeder heeft rond de kerst corona gehad en ze heeft echt nog last van die brain fog, normaal was ze mentaal heel snel en nu is dat wel echt minder.

1 like

Dank je wel! Ik ben moe, hoofdpijn, verkouden en had net lichte verhoging. Ik ben al 2x ingeënt, maar vind de klachten alsnog wel heftig.

1 like

Het enige wat je kunt doen is uitzieken en het een beetje in de gaten houden.

Mijn moeder had vorig jaar Corona en die sliep ook de hele dag. Ik moest wel constant druiven voor haar halen. Doordat ze niets kon proeven waardeerde ze textuur van druiven

Maar ik hoop dat je klachten snel afneemt. Heb je wel iemand in de buurt die een oogje in het zeil houdt?

1 like

Ik woon alleen, maar ik heb veel contact met m’n ouders en die hangen spullen aan de deur.

2 likes