Caronatopic #12

Ik weet niet 100% zeker of ik het nu goed zeg, maar volgensmij gaat het per provincie. Als een provincie in 14 dagen tijd (de kaart wordt elke 14 dagen geüpdatet) meer dan 500 positief geteste personen per 100.000 inwoners heeft, worden ze donkerrood op de Europese kaart.

Ik ga ff kijken of ik kan vinden hoe we er nu voor staan.

2 likes

Not sure if serious or…

3 likes

Ik moet me morgen laten testen, zaterdag op een verjaardag geweest met iemand die positief is getest en ik heb klachten dus ik vrees het ergste

3 likes

Dat was ook de bedoeling :wink:

Ok de welbekende Boomer wink zegt me genoeg

11 likes

Als het je lukt je niet teveel aan te trekken van stomme reacties zou ik gewoon overal naar toegaan als ik jou was.

De afgelopen dagen heeft deze discussie hier al een paar keer plaatsgevonden, maar: Thuisblijven

Ook al heb je geen corona, je kunt alsnog mensen besmetten met een virus, zitten zij weer in de stress en moeten ze testen, etc. En volgens mij is dat ook het advies?

Tegenovergestelde van @MACkroket dus

27 likes

En de verkoudheid is geen Corona? Desondanks vind ik dat je gewoon thuis moet blijven. Jij kunt zo mensen aansteken in de trein (ook al is het bv een rhinovirus) en die lopen dan met hetzelfde rond. Wel gaan of niet gaan. Testen etc.

1 like

Als je ook grotendeels thuis kunt werken zou ik dat doen. Want waarschijnlijk ga je anderen aansteken en moeten zij zich weer laten testen en dan weer zelf afweging maken of zij komen werken. Maar als jij thuisblijft, stopt het bij jou.

Ik wist niet dat dat het advies was.
Maar komt het er dan niet op neer dat straks de helft van Nederland thuis komt te zitten?

1 like

Niet als iedereen thuis blijft bij klachten. Dan gaan naast coronavirus andere verkoudheidsvirussen ook minder hard rond.

Als iedereen met klachten naar buiten blijft gaan wel ja :stuck_out_tongue:

@En_17_Anderen Maar je bent nu niet ‘ziek’ toch? Gelukkig kun je wel thuiswerken! En niet schuldig voelen hoor

3 likes

Hoe zit dat eigenlijk met verkoudheidsvirussen en besmettelijkheid. Is t dan ook ongeveer 24 uut klachtenvrij voordat je eigenlijk weer onder de mensen zou moeten bevinden.

1 like

Klopt maar hoe realistisch is dat denk ik dan? En ben je nu niet sowieso meer vatbaarder icm meer virussen?

Edit: Bedoel met realistisch dat ik denk dat de meerderheid van de mensen zich hier niet aan gaan houden, zeker niet als ze negatief getest zijn.

We zijn 1,5 jaar thuisgebleven bij klachten, ik zou niet weten waarom het nu plotseling onrealistisch is.

6 likes

Denk dat het nu niet meer vergelijkbaar is met een jaar terug. Als je alleen al kijkt naar de drukte op weg en ov enzo…

Draagvlak is weg. Men denk beter te weten. Niet wetend dat je zo een cirkel in stand houdt van verkouden (welk virus dan ook), testen, quarantaine etc.

4 likes

Ja want je kunt alsnog anderen aansteken, die vervolgens weer moeten testen en thuisblijven etc.

Wel vervelend als collega’s er moeilijk over doen zeg :weary:

3 likes

@Roguee @SemM waren die mensen dinsdag of zondag in de arena? En in het geval van zondag; uit of thuisvak?

Ik ben ook geweest en was al verkouden voordat ik ging, ook getest en negatief. Maar nu ik jullie berichten lees twijfel ik of ik nogmaals moet testen

1 like

Zondag en dinsdag, zondag thuisvak (naast uitvak)

2 likes