Dinsdag thuisvak
Omdat we nu dichter op elkaar zitten, toen bijv ook onderwijs sport en kdv dicht was waardoor kinderen amper verkouden waren en dus ook ouders amper.
Maar ook mensen die niet thuis konden werken zaten thuis omdat er geen werk was āliveā. Als bij ons alle onderwijs assistenten met een verkoudheid thuis blijven kunnen we dicht
.
Maar dat zal in een kapsalon misschien ook spelen.
Edit: en dat er daarom toch een ādrukā op staat dat je met een neusverkoudheid komt werken, omdat er anders 0,0 omzet wordt gedraaid en geen tegemoetkoming oid meer is dan
Zelfde situatie hier! Van mijn werkgever mocht ik komen want negatieve test, maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Vriend is ook ziek en heeft nog niet getest dus heb gebeld dat ik thuis blijf werken.
Wil ook anderen niet opzadelen met de stress en gedoe om te gaan testen en tot die tijd thuis blijven, mocht ik ze aansteken met mijn verkoudheid. Ik heb het 100% zeker weten van een collega gekregen en ben nog pissig dat hij op kantoor was zonder afstand en zonder zijn hand voor zān mond te doen.
Ja dat gaat dan overal spelen. Ik vind dat mensen die thuis kunnen werken bij een random verkoudheid / buikgriep / stinkscheten / zweetvoeten / knoflookadem gewoon thuis moeten blijven. Maar voor een hoop beroepen kan dat niet en is ƩƩn van bovenstaande redenen niet echt noodzakelijk om dan maar thuis te blijven. Snap het idee er wel achter hoor, maar dat is niet realistisch.
Ik denk overigens dat het, gezien de situatie, beter is om voor iedereen maatregelen weer in te stellen. Heb zelf COVID, ben gevaccineerd, en als ik nu een borrel wil doen omdat ik mij wel weer beter voel, maar eigenlijk nog niet 24 uur klachtenvrij, kan ik alsnog met mijn Corona check app de horeca in en iedereen ziek blaffenā¦
Ik zou denk ik de 1,5 meter weer terug laten komen, en dan alleen binnen? Mondkapjes bij beweging binnen.
Of over een geheel andere boeg; Geen verkoop van pepernoten, vuurwerk, chocoladeletters en kerstbomen voor ongevaccineerden? 
Ja en je kÔn zeggen dat de kapper geen noodzakelijk beroep is (& de kledingzaak houder ook niet. En we kunnen het restaurant ook een dagje sluiten etc). Maar het zijn wel allemaal beroepen die noodzakelijk op locatie moeten. En ik denk niet dat je werkgever je 14 dagen doorbetaald thuis laat zitten met je snotneus⦠hoe vervelend ook.
En de kledingzaak houder gaat ook zān toko niet een week dicht gooien.
My God kijkt iemand naar Jinek. Wie is Raisa nou. Die moet je toch niet als je advocaat hebben dan verlies je geheid je zaak. Ze wordt door iedereen gedist.
Haha kwam juist hier om dit te posten. Wat een schijtirritant wijf echt waar, respect voor Ernst Kuipers dat hij zo geduldig blijft. Ben je dan echt zo achterlijk om dit niet te willen begrijpen 
Nopes ze blijft maar zagen en zagen. Ja als ongevaccineerde ben je een heel belangrijk onderdeel van de druk op de zorg en dat is misschien pijnlijk om te horen maar is wel de waarheid.
Ohh Raisa is geen advocaat maar een rechtsfilosoof. Kan dus praten, maar heeft geen oplossingen.
Ja die Raisa zegt echt hele domme dingen. Jinek zegt het wordt gewaardeerd dat je blijft komen om hierover te praten. Om jezelf voor lul te zetten bedoelt ze zeker
Mijn vader wilde eindelijk weer naar kantoor gaan, hij heeft twee weken geleden zān derde prik gehad en is pas sinds juli getransplanteerd dus zān werkende leven was afgelopen jaar vooral thuis. Helaas met de oplopende besmettingen durft hij het niet aan dus nu merk ik dat hij een beetje neerslachtig, al dan niet somber, wordt. Ik vind het zo sneu voor hem, als je leven zo lang on hold heeft gestaan en dan nu dit gezeik weer begint. Sorry, ff klaagpost want ben er echt klaar mee 
Omg wat zij allemaal zei. Dat Kuipers idd nog zo geduldig reageerde. Ik had dat echt niet gekund, zo irritant vond ik het.
Wel leuk dat die Frankrijk correspondent en die meneer over ItaliĆ« zeggen dat iedereen in die landen zo braaf de maatregelen volgt en ze zich allemaal normaal Gedragen daar tijdens die maatregelen. En dan zit zoān raisa daar als Nederlandse Vrijheidsstrijder. Die moet zich toch gewoon schamen als ze hun hoort praten
In Spanje is die regel van QR codes er ook helemaal niet, dus het zou heel vreemd zijn als musea of restaurants dat in eens van je vragen. Mondkapjes inderdaad nog wel grotendeels
Nee, geen sorry. Dit is gewoon echt heel ruk. Mensen als jouw vader zijn de dupe van andermans keuzes. Echt klote.
Knuffel voor jullie.
En de Corona steun was nooit echt een vetpot. Daar kan je misschien wel wat salarissen van door betalen, maar volgens mij niet je volle omzet verlies en eventuele derving mee opvangen.
Nou per 1 november gaat het mondmaskerplicht en/of 1,5 m weer van gang in ons ziekenhuis vw oplopende Corona pt aldaar. Een afdeling ligt al vol met covid en de helft vd ic bestaat uit covid. Ik vind het als zwangere toch wel benauwend om de hele tijd een mondkapje op te hebben. En hoop niet dat de cijfers zo oplopen dat ik moet gaan bevallen met een mondkapje.
Ik denk dat de overheid zich verschuilt achter de 15% ongevaccineerden in NL. Het is toch bijzonder dat we weer terug bij af zijn terwijl 85% van de bevolking is gevaccineerd? Waarom hoor ik niet meer protest over investeren in de zorg. Dat is toch het grootste probleem?
Hoe bedoel je verschuilt? Wat is er volgens jou dan echt aan de hand?