Gisteren zei Ernst Kuipers ook meermaals dat het niet gaat of iemand wel of niet gevaccineerd is maar hoe de toestroom naar het ziekenhuis is. Iedereen gaat het Corona virus krijgen. Het meest ideale situatie is waarin de opnames uitgesmeerd worden over de tijd zodat de druk op de zorg acceptabel blijft en reguliere zorg door kan gaan ipv met pieken veel covid pt op de ic en stop van het reguliere zorg.
Ja het MUMC toch?
Daar is het grootste deel gevaccineerd en ze weten niet waarom.
Zal wel drukker worden daar, bijna 11/11, start Carnaval.
Is er dan ook feest? Ik dacht alleen met carnaval zelf haha
Yes, maar voor de uitleg e.d. verwijs ik je graag door naar de echte Limburgers
.
Er zijn vaak ook nog allerlei zittingen tussen 11-11 en Carnaval.
Eigenlijk is dit artikel nietszeggend. 8/10 zou gevaccineerd zijn, maar zijn dat volledig gevaccineerde of half. Zijn dat toevallig patiĆ«nten met een onderliggend verzwakt immuunsysteem? Verder staat er ergens āzijn oudere patiĆ«ntenā. Wat is oud? En hadden die überhaupt wel opgenomen moeten worden op de IC. Zoveel vragen roept het bij mij op. Hadden ze beter niks kunnen zeggen of meer vertellen over de patiĆ«ntkenmerken.
Ja ik linkte ām ook meer als aanvulling op dat āanekdotisch bewijsā, deze wordt nu veel aangehaald
Tering
In het st franciscus is het alweer verplicht. Vorige week stond er Vrijwillig. Vandaag was het ineens weer verplicht en doosjes mondmaskers bij de ingang.
Zag ook alweer veel mensen die hem onder de kin hingen hoorā¦
hier leggen ze het ook wat beter uit! Ik had dit ook al in het complottheorieĆ«ntopic geplaatst maar op mn insta kwam een āartikelā voorbij waarbij dus allemaal van dat soort uitspraken helemaal uit context getrokken aan elkaar waren geplakt zodat het leek alsof de ziekenhuizen het totaal niet druk hebben met coronapatiĆ«nten

Ik las vandaag iemand schrijven āprincipes zijn pas principes als ze pijn doenā. Pffffrt
Hahahaha ja die heb ik nu ook L een paar keer gelezen.
Okkkkkk 
Thanks! Ohhh ja in het eerste artikel leek het juist te gaan over de IC opnames. Dat zijn vooral de jongere mensen die ongevaccineerden zijn. Zo zie je maar weer hoe de waarheid soms verdraaid kan worden.
Ik heb corona 
Hahha hoe sneu ook om nu nog corona te krijgen
Waarom sneu?
En heb je klachten?
Veel beterschap!!
Dankje!! Een beetje verkouden en keelpijn beetje maar niks geks, vorige week was ik alleen maar verkouden zonder corona en dat was erger
De grote (bekende) bron lijkt nu toch wel thuis/verjaardagenenzo te zijn. Voor mn gevoel is weer terug naar 2 bezoekers ofzo t enige wat nut gaat hebben samen met de 1.5m. Maar denk dat daar echt nul draagvlak voor is bij zowel gevaccineerden als ongevaccineerden. Denk dat zachte maatregelen niet gaan helpen. En dingen als horeca dicht zou ik oneerlijk vinden en werkt denk ik ook niet voldoende.
Vind t bijna nog lastiger dan vorig jaar want toen wilden mensen nog wel enigszins meewerken aan maatregelen. Maar als ik zie hoe mensen op elkaar staan in de winkel dan denk ik echt dat iedereen denkt dat alles normaal is. Terwijl je als je ff afstand houdt van je voorganger net zo snel geholpen wordt. Plus hou verdomme gewoon een hand of elleboog voor je bek als je voor mn kassa staat te hoesten.
Waar trek jij die conclusie uit? Dat dit dƩ besmettingsplek zou zijn?
En ik ken weinig mensen die zich zelfs toen het nog veel erger was hielden aan die max 2 mensen. Dat betekent ook dat je de hele horeca en alles weer dicht moet gooien. Gaat niet gebeuren gok ik. Ben benieuwd waar ze dinsdag mee komen, laat me verrassen.
Is in het nieuws geweest. Besmetting thuis staat nog steeds op nummer 1.
Even random recent artikel.
Edit: ik gok zelf mondkapjes en 1,5m (dus clubs weer dicht). Verder eigenlijk vrij weinig. Bedoel, leuk uitbreiding van de coronapas, maar die wordt nu al amper gecontroleerd.