Wat @Bunnyslippers zegt. Ik denk zelf ook alleen mondkapjes en 1.5m en verder niks. En denk dat dat weinig uit gaat halen.
Maar vraag me dan wel af wat er gaat gebeuren de komende maanden.
Wat @Bunnyslippers zegt. Ik denk zelf ook alleen mondkapjes en 1.5m en verder niks. En denk dat dat weinig uit gaat halen.
Maar vraag me dan wel af wat er gaat gebeuren de komende maanden.
Had ik op nos zo 123 niks over gelezen, maar dan heb ik niks gezegd en wss niet goed gelezen
. Maar die dingen thuis, kan ook gewoon niet gehandhaafd worden. Dus hoe fucked up het ook is, gaat daar weinig in veranderen denk ik. Zeker met de feestdagen voor de deurâŠ.
Hoop niet dat de haar kinderen dan wel naar de opvang brengt ? Lijkt me heel Krol als je als moeder en broer Corona hebt om dan de rest maar naar de opvang te brengen. Thuis moet wel strikte isolatie zijn of ze kiezen ervoor niet te isoleren dan moet iedereen gezamenlijk in quarantaine en die partner en kinderen nog extra testen nadien.
Vind het maar raar maar staat idd op Rijksoverheid
â Quarantaineregels voor kinderen tot 13 jaar
Kinderen tot 4 jaar besmetten bijna nooit andere personen. Vanaf 15 oktober geldt voor deze kinderen het volgende:
Zou mân kind toch niet sturen uit voorzorg van de andere kinderen en het personeel.
Wauw, echt kromâŠ
Zeker omdat de beslisboom nogsteeds geldt!? Ik haalde dinsdag einde van de dag een dreumes op met koorts (durf er geld op in te zetten dat het van de doorkomende kiezen kwam), en kreeg meteen te horen dat ze dan dus die woensdag niet mocht komen (koorts of geen koorts) want de beslisboom zegt; 24u klachtenvrij zijn. Maar als ze samenleven met iemand mĂ©t corona is het prima :â)
Edit: in de beslisboom staat wel nog gewoon: âHad het kind contact (cat. 1 en 2)* met iemand met corona in de afgelopen 10 dagen?â - JA dan blijft het thuis.
Als het goed is is er misschien maar 1 persoon via mij besmet! En dat was een collega met wie ik gelijktijdig 15 min lunch had (aan aparte tafels, wel maar een meter afstand). Geen andere vrienden waar ik uren mee heb gedineerd of nog erger cliënten! Echt een opluchting zeg.
Vandaag ga ik weer werken waar het kan (thuis), heb nog wel beetje Brain fog en hoofdpijn.
Het is best verwarrend maar blijf het gek vinden dat bij @SpeedOfSound de kinderen van haar zus gewoon naar de opvang mogen en ook gaan.
In het verzorgingstehuis van mijn oma is weer een uitbraak, haar hele afdeling is besmet behalve zij (gelukkig!). Maar nu zit ze alsnog de hele dag alleen op haar kamertje en mag ze geen bezoek meer ontvangen. Ze is dementerend dus snapt ook niet zo goed wat er aan de hand is, vind het zo sneu.
Heh er staat toch heel duidelijk wĂĄĂĄrom kinderen tot 4 zijn uitgezonderd van quarantaine? Hoezo ga je dan nog steeds zeggen: hm ja wel gek
Als je even het bericht leest van @Fishing en op het Rijksoverheid.nl kijkt staat er een addendum dat als je afgelopen 10 dagen contact hebt gehad met een positieve covid dan moet je wel in quarantaine. Dus niet gek dat wij denken â klopt dit welâ !
Als ik de beslisboom volg kom ik ook uit op âmay attendâ
Maar daarna komt er in de beslisboom nog een keuze over de leeftijd van het kind. Als die <4 is kom je uit op âmay attendâ
Hoe weet je dat het klachten heeft?
Ho ho het is niet mijn kind he
Huh, de vraag is toch: had het kind contact met iemand met corona in de afgelopen 10 dagen - JA. Je hoeft dan niet eens klachten te hebben.
Dat is als je nee antwoordt.
Oooh sorry, ik zie dat er twee kanten zijn. Lol.
Excuus! De andere kant is idd zonder klachten
Hm wellicht heb ik dan niet de juiste maar ik heb deze geopend:
Dan heb je rechts de boom voor een kind zonder klachten (daar ga ik vanuit want amders zouden ze hem bij de opvang waarschijnlijk direct naar huis hebben gestuurd) en daar staat als derde beslissing de leeftijd van het kind
Maar goed, dan zitten we zelf strengere regels te verzinnen. Mag natuurlijk wel, maar ik vind je gewoon aan de regels houden gewoon prima. En als die dit zeggen, zou ik me daar aan houden.
Op kantoor was deze week een grote bijeenkomst voor de hele afdeling. Blijkt er dus een besmet persoon te zijn geweest. Weet niet of die bij de bijeenkomst was, maar beleid is nu dat mensen met een negatieve zelftest wel gewoon naar kantoor mogen komen.
Maar het is toch sowieso nog te vroeg om na 2 dagen al te weten of je besmet bent en die zelftesten zijn toch ook niet heilig?
Ben heel blij dat ik had besloten niet bij zoân grote bijeenkomst te willen zijn, maar zie er wel weer extra tegenop om volgende week wel naar werk te gaan. En dan vooral uren in het OV te zitten.