Caronatopic #12

hier leggen ze het ook wat beter uit! Ik had dit ook al in het complottheorieëntopic geplaatst maar op mn insta kwam een “artikel” voorbij waarbij dus allemaal van dat soort uitspraken helemaal uit context getrokken aan elkaar waren geplakt zodat het leek alsof de ziekenhuizen het totaal niet druk hebben met coronapatiënten :roll_eyes: :roll_eyes:

2 likes

Ik las vandaag iemand schrijven “principes zijn pas principes als ze pijn doen”. Pffffrt

1 like

Hahahaha ja die heb ik nu ook L een paar keer gelezen.
Okkkkkk :+1:t3:

1 like

Thanks! Ohhh ja in het eerste artikel leek het juist te gaan over de IC opnames. Dat zijn vooral de jongere mensen die ongevaccineerden zijn. Zo zie je maar weer hoe de waarheid soms verdraaid kan worden.

1 like

Ik heb corona :exploding_head:

10 likes

Hahha hoe sneu ook om nu nog corona te krijgen

2 likes

Waarom sneu?
En heb je klachten?
Veel beterschap!!

1 like

Dankje!! Een beetje verkouden en keelpijn beetje maar niks geks, vorige week was ik alleen maar verkouden zonder corona en dat was erger

De grote (bekende) bron lijkt nu toch wel thuis/verjaardagenenzo te zijn. Voor mn gevoel is weer terug naar 2 bezoekers ofzo t enige wat nut gaat hebben samen met de 1.5m. Maar denk dat daar echt nul draagvlak voor is bij zowel gevaccineerden als ongevaccineerden. Denk dat zachte maatregelen niet gaan helpen. En dingen als horeca dicht zou ik oneerlijk vinden en werkt denk ik ook niet voldoende.

Vind t bijna nog lastiger dan vorig jaar want toen wilden mensen nog wel enigszins meewerken aan maatregelen. Maar als ik zie hoe mensen op elkaar staan in de winkel dan denk ik echt dat iedereen denkt dat alles normaal is. Terwijl je als je ff afstand houdt van je voorganger net zo snel geholpen wordt. Plus hou verdomme gewoon een hand of elleboog voor je bek als je voor mn kassa staat te hoesten.

Waar trek jij die conclusie uit? Dat dit dé besmettingsplek zou zijn?

En ik ken weinig mensen die zich zelfs toen het nog veel erger was hielden aan die max 2 mensen. Dat betekent ook dat je de hele horeca en alles weer dicht moet gooien. Gaat niet gebeuren gok ik. Ben benieuwd waar ze dinsdag mee komen, laat me verrassen.

2 likes

Is in het nieuws geweest. Besmetting thuis staat nog steeds op nummer 1.

Even random recent artikel.

Edit: ik gok zelf mondkapjes en 1,5m (dus clubs weer dicht). Verder eigenlijk vrij weinig. Bedoel, leuk uitbreiding van de coronapas, maar die wordt nu al amper gecontroleerd.

4 likes

Wat @Bunnyslippers zegt. Ik denk zelf ook alleen mondkapjes en 1.5m en verder niks. En denk dat dat weinig uit gaat halen.

Maar vraag me dan wel af wat er gaat gebeuren de komende maanden.

2 likes

Had ik op nos zo 123 niks over gelezen, maar dan heb ik niks gezegd en wss niet goed gelezen :tipping_hand_woman:. Maar die dingen thuis, kan ook gewoon niet gehandhaafd worden. Dus hoe fucked up het ook is, gaat daar weinig in veranderen denk ik. Zeker met de feestdagen voor de deur….

2 likes

Hoop niet dat de haar kinderen dan wel naar de opvang brengt ? Lijkt me heel Krol als je als moeder en broer Corona hebt om dan de rest maar naar de opvang te brengen. Thuis moet wel strikte isolatie zijn of ze kiezen ervoor niet te isoleren dan moet iedereen gezamenlijk in quarantaine en die partner en kinderen nog extra testen nadien.

Vind het maar raar maar staat idd op Rijksoverheid

“ Quarantaineregels voor kinderen tot 13 jaar

Kinderen tot 4 jaar

Kinderen tot 4 jaar besmetten bijna nooit andere personen. Vanaf 15 oktober geldt voor deze kinderen het volgende:

• Zij hoeven niet in quarantaine. Ook niet als zij een huisgenoot of nauw contact zijn van iemand met corona.“

Zou m’n kind toch niet sturen uit voorzorg van de andere kinderen en het personeel.

3 likes

Wauw, echt krom…
Zeker omdat de beslisboom nogsteeds geldt!? Ik haalde dinsdag einde van de dag een dreumes op met koorts (durf er geld op in te zetten dat het van de doorkomende kiezen kwam), en kreeg meteen te horen dat ze dan dus die woensdag niet mocht komen (koorts of geen koorts) want de beslisboom zegt; 24u klachtenvrij zijn. Maar als ze samenleven met iemand mét corona is het prima :’)

Edit: in de beslisboom staat wel nog gewoon: “Had het kind contact (cat. 1 en 2)* met iemand met corona in de afgelopen 10 dagen?” - JA dan blijft het thuis.

Als het goed is is er misschien maar 1 persoon via mij besmet! En dat was een collega met wie ik gelijktijdig 15 min lunch had (aan aparte tafels, wel maar een meter afstand). Geen andere vrienden waar ik uren mee heb gedineerd of nog erger cliënten! Echt een opluchting zeg.

Vandaag ga ik weer werken waar het kan (thuis), heb nog wel beetje Brain fog en hoofdpijn.

3 likes

Het is best verwarrend maar blijf het gek vinden dat bij @SpeedOfSound de kinderen van haar zus gewoon naar de opvang mogen en ook gaan.

In het verzorgingstehuis van mijn oma is weer een uitbraak, haar hele afdeling is besmet behalve zij (gelukkig!). Maar nu zit ze alsnog de hele dag alleen op haar kamertje en mag ze geen bezoek meer ontvangen. Ze is dementerend dus snapt ook niet zo goed wat er aan de hand is, vind het zo sneu.

3 likes

Heh er staat toch heel duidelijk wáárom kinderen tot 4 zijn uitgezonderd van quarantaine? Hoezo ga je dan nog steeds zeggen: hm ja wel gek

2 likes