Caronatopic #13

Noooo! Hoop dat BSO open blijft of dat school noodopvang regelt tot 18.15. De vorige keer was noodopvang tot 14.30 en dan door naar de BSO. Hoe moet ik anders werken. Is wel soort van cruciaal beroep.

Onze Isa vindt van niet hoor!

Okay top ik meld mij dan ziek!

4 likes

Eerlijk is eerlijk, ik zou jou dat gunnen.

Moet je nog lang? :broken_heart:

3 likes

Nog 5 dagen werken :smiley: laatste dag afsluiting met kerstontbijt. Dan 300068686 patiënten zien. Beter kan het niet!

2 likes

Maar dan gaan ze toch lekker met opa en oma/papa en mama als uitje naar de woonboulevard? Of naar Ikea? Småland is dicht, openingstijden verkleind waardoor het alleen maar drukker is in de winkel. Geldt niet alleen voor Ikea natuurlijk maar is vaak wel een goede graadmeter. Het is gewoon frustrerend, je dwingt de scholen om eerder te sluiten maar vooralsnog blijven mensen tóch niet thuis en voelen ze zich zeker niet geroepen om zich nog aan de regels te houden (1.5 meter, niet meer dan 4 bezoekers thuis).

3 likes

Snap ook echt niet dat de cijfers dalen. Denk echt dat t komt omdat mensen dan positief thuis testen en denken joe tis goed. Want eerlijk als je niet heftig ziek bent waarom de moeite nemen nog helemaal naar de ggd te gaan. Geloof echt niet dat veel mensen zich aan de maatregelen houden. In winkels bv is 1.5m niet bestaand. Ben ook heel benieuwd hoe ze t sluiten van de scholen met deze lage (onrealistische) cijfers goed gaan praten.

1 like

Maar waarom ga je altijd zo uit van het negatieve? Het kan toch ook zijn dat de maatregelen (zij het minimaal, maar toch) wel effect hebben? Die aannames die je doet dat mensen zich niet laten testen bij de ggd zie ik totaal niet terug in mijn omgeving.

13 likes

Ik vind het, als leerkracht in het basisonderwijs, superlastig om alle berichten te lezen dat het helemaal ruk is dat het onderwijs dicht gaat. Ik zie echt de schrijnende gevallen, voor wie deze week sluiting zwaar gaat zijn, maar denk op dit moment vooral even aan mijn collega’s (en mijzelf) die echt op instorten staan. We hebben zoveel besmettingen en uitval. Er wordt vooral heel veel gevraagd aan ouders en schoolbesturen, maar naar mijn mening is er veel te weinig aandacht voor de leerkrachten die op dit moment al weken op hun tenen lopen/hybride lesgeven/constant bezig zijn met mails en contacten met ouders.

Hoe dan ook blijft het kut voor alle partijen, niet alleen voor ouders die nu met opvang zitten.

23 likes

Niet per se het negatieve maar gebaseerd op cijfers van eerder lockdowns. We hebben nu weinig maatregelen. Vorig jaar december gingen scholen dicht, winkels dicht, horeca, sportscholen en volgens mij zo’n beetje alles. Dan geloof ik niet dat die avondlockdown van nu, waar je meer mensen thuis mag, plus de algemene bereidheid van mensen om mee te werken die drastisch gedaald is, dat dat zorgt voor de enorme daling die we de afgelopen 2,3 dagen zien, ook nog toevallig nadat zelftesten mag bij klachten.

Als de ziekenhuizen leeglopen/minder opnames per dag hebben, dan ga ik geloven dat het goed gaat. Maar nu nog niet.

3 likes

Maar er is toch al nergens waar 100 kinderen elkaar zien? Het is toch allemaal al met mondkapjes op de gang, vanaf groep 6, klassen worden niet gemengd, max 25lln dus bij elkaar. Etc…

Ik heb ook gewoon m’n twijfels of ze dan niet aan het einde weer roepen van; we doen ook nog een weekje langer in januari vakantie; hoezeee.

2 likes

Vorig jaar op deze datum was het een gekkenhuis overal, omdat de lockdown bekend gemaakt was. Tevens ook de dag dat ik hoogstwaarschijnlijk besmet raakte met corona. Kan echt niet beseffen dat dit allemaal alweer een jaar geleden is

6 likes

Nou ja je moet zelf weten wat je wel of niet gelooft, ik volg gewoon de cijfers van het RIVM en neem aan dat als zij zeggen dat we dalen, dat dat dan ook zo is. Bovendien staat er gewoon bij dat de kanttekening geplaatst moet worden dat er nu een ander testbeleid geldt.

Edit: ik snap je zorgen ook echt wel hoor, maar wil gewoon graag dat het goed gaat :cry: Hier staat de huidige situatie gewoon prima genuanceerd uitgelegd

Ja maar heb al 10x gedacht “oh nu gaat t beter” en dan brak de pleuris weer uit. Dus wacht nog even met blij zijn. En vind t een verkapt idee van veiligheid geven. Plus als je ziet wat omikron doet in andere landen, dan hou ik echt mn hart vast want volgens mij in sommige landen hadden ze relatief minder besmettingen maar stijgt t met die omikron heel erg. Dus wil niet weten wat dat hier gaat doen. Samen met de geluiden vanuit de VK dat het niet echt milder lijkt en dat we zo hopeloos achterlopen met die boosters (hallo 6 maanden en 4 dagen hier, waar blijft mn uitnodiging, fingers crossed voor mn jonge immuunsysteem). Vind t RIVM ook nog te positief ofzo en denk dat mensen dat dan als goed teken zien ofzo. Al zie ik dat ze nu de tekst wel nuanceren. En even voor meer negativiteit, vind t ook heel vreemd dan Denemarken bv meer omikron heeft dan wij.

Is t al juni?

21 likes

Al met al voel ik me vrij prima, gelukkig. Ben dan ook heel dankbaar dat ik gekozen heb voor de vaccinaties, ondanks dat het op dat moment voor mij heel moeilijk was (naaldenfobie). Ik zie en merk nu wat het oplevert.

Morgen weet ik of de mensen die ik gezien heb negatief testen. Mocht dat zo zijn zou dat een enorme opluchting zijn.

8 likes

Omdat kinderen kwetsbare mensen zijn. Net zoals de oudjes die als eerst zijn gevaccineerd. Als alle kinderen een zelfde achtergrond hadden, ouders die op dezelfde niveau waren opgeleid en even veel salaris hadden (dus sociaal economisch gelijk), dan had ik eerder of langer sluiten van scholen ook wel gestimuleerd. Maar onze samenleving bestaat nou eenmaal uit sociale ongelijkheid en juist om die ongelijkheid niet nog langer scheef te trekken zijn de maatregelen pas zo laat gekomen, denk ik.

14 likes

Mag ik vragen waarom jij twijfelt of je de booster neemt?

1 like

Ik ben benieuwd of de kinderopvang ook dicht gaat volgende week

Welnee, we hoeven niet in het OMT (maar als iemand moet stem ik voor @Ovenschaal), maar wel in de regering :sunglasses:.
Want de regering luistert niet (snel genoeg) naar het OMT.

Maar politiek lijkt me vet kut dus nee dank je haha

2 likes