Caronatopic #13

De griepprikgroep wordt vanaf donderdag uitgenodigd @Luzarl
Of hoor je daar niet bij?

1 like

Ja dat las ik ook! Alleen heb ik nog nooit de griepprik gehad :sweat_smile: dus ik weet niet of ik op die manier bekend sta bij de GGD/huisarts.
Ik heb in maart gewoon mijn huisarts gebeld en min of meer gezegd, jo ik ben dik, wil daar graag wat aan veranderen maar dat kan niet van de een op de andere dag, en ben werkzaam in het onderwijs, geef me een vaccinatie please haha.

Ik ga maandag zelf de huisarts bellen denk ik.

1 like

Eigenlijk vrij snel. Woensdag ochtend positief getest en gisteren bij het avondeten viel het echt op dat mijn smaak weg was. Geur is me niet eerder opgevallen.

1 like

Die cijfers van de VK en Denemarken zien er echt niet oke uit gewoon.

1 like

Ik lees net over de eventuele extra maatregelen aangeraden door het OMT. Alle winkels, horeca, scholen ed. dicht, essentiƫle winkels open. Maar zolang we maar massaal kerst kunnen vieren! Vorig jaar met kerst idem dito. Of met de zomervakantie of iedere andere vakantie. Dan denk ik man, gooi alles op slot, kerst komt volgend jaar wel weer, zometeen zitten we weer de blaren. Onze vaccinaties blijken dus niet tot nauwelijks opgewassen tegen omikron, het virus verspreidt zich op bizarre wijze, kinderen zitten om de haverklap thuis van school, operaties/behandelingen worden uitgesteld, wachtlijsten lopen op in allerlei sectoren etc. maar kerst moet doorgaan!!1!1 Kijk om je heen, dit gaat de foute kant op en binnen no time zitten wij in hetzelfde schuitje.

Misschien ben ik wel te pessimistisch aangezien mijn familie maar blijft doorzeiken over kerst met 8+ volwassenen excl. kinderen en ik er heeeeelemaal klaar mee ben om de boeman toegespeeld te krijgen.

9 likes

Ik bedoelde de vaccinaties tot nu toe, misschien beter moeten verwoorden! Ik wacht met smart op de boosteršŸ˜„ Maar bij mij in de familie heeft nog maar ƩƩn iemand 'm.

2 likes

Vorig jaar kerst mocht er toch ook bijna niks. En nu ook niet echt, 8 man + kinderen niet iig, dus dat heeft meer met je familie te maken die schijt heeft dan met de maatregelen. Als ze adviseren nog minder of geen mensen te ontvangen houden dit soort mensen zich er waarschijnlijk ook niet aan.

1 like

Ik die alles dicht wil. Ook ik die denkt fuck heb net cadeautjes besteld en bij winkel af laten leveren en kerstkaarten zullen ook pas dinsdag komen.

Oeh zie net dat mn pakketje al onderweg is. Hopelijk komt ie morgen in de winkel. Die paar kerstkaarten print ik desnoods thuis uit, wel minder mooi maar dat is niet zo erg.

1 like

Jongens :disappointed_relieved:

5 likes

Neeeee

Ik wilde net gaan slapen en nu al dit kut nieuws :sob:

Hier doe ik niet aan mee.

6 likes

Jezus wat lang nog zeg :sob::sob::sob:

1 like

Eerlijk? 2024 valt mij nog mee, soms voelt het alsof we er nooit meer uitkomen

26 likes

Nee ik heb die nog nooit gehad

1 like

Klinkt trouwens misschien een beetje wappie dit. Maar m’n eerste reactie was wel dat zij er waarschijnlijk profijt van hebben en het misschien langer inschatten dan dat onafhankelijke experts denken.

6 likes

Goede timing dit, weekend voor kerst is normaal al druk maar met deze berichtgeving al helemaal. Zin om te werken morgen :rofl: Al zal werken met klanten dan van korte duur zijn…

1 like

Nee piek was rond de 23000 volgens mij

Oh ik krijg ook elk jaar de griepprik. Las net op de website van de Rijksoverheid dat deze groep vanaf 23 december een uitnodiging per sms krijgt. Dus ik ben sneller aan de beurt dan ik dacht.

1 like

Abc ik kap ermee

14 likes

Maar je kunt wel snel aan de beurt zijn, maar is er ook een prikplek dan? Mijn ouder kan pas 7 januari terecht op half uur rijden…

1 like