Caronatopic #13

Oef wat heftig… dat verwacht je dan niet meer ook. Snap dat je dat soort vragen hebt, ook al zijn ze niet te beantwoorden…
Sterkte :heart:

1 like

Fijn dat hij negatief is! Maar dit heeft niet zoveel te maken met de werking van het vaccin toch? Voordat iedereen gevaccineerd was kende ik iemand die corona had, geen afstand gehouden van vriendin en vriendin had het ook niet gekregen.

Oh zie dat dit al gezegd is haha.
Nouja iig mooi dat ie biet ziek is

1 like

Morgen via werk de booster vaccinatie halen. (14.00)

Ik werk in de zorg (nachtdienst) en ga morgen mijn 3e nacht in. Ben bang dat er klachten zullen optreden na het boosteren waardoor ik mogelijk tijdens mijn nachtdienst met de spreekwoordelijke gebakken peren zit.

Ben na de 2e (Pfizer) vrij ziek geweest.

Iemand die de booster al heeft gehad en ervaring met klachten oid?

2 likes

Ik ben van de eerste goed ziek geweest (was ook krap 2 maanden nadat ik zelf covid had gehad), maar de tweede merkte ik weinig (behalve beetje gammel en klieren onder m’n oksel), derde was hetzelfde als de tweede.
Meeste collega’s hadden hetzelfde als ik, weinig klachten, enkeling had er koorts van.
Maar altijd beter dan nu covid oplopen. Ik heb 1 jaar de griepprik overgeslagen omdat ik in de nacht zat, toen kreeg ik de week erop influenza, 7 nachten rillend in m’n eigen zweet gedreven, had ik achteraf die prik maar genomen :sweat_smile:

2 likes

Mijn ouders kunnen ook pas begin januari terecht terwijl ze vorige week al een afspraak konden maken…

Hebben ze deze week de GGD nog gebeld om te checken of het eerder kan? Mijn ouders hebben vandaag opnieuw gebeld en konden toen ineens morgen al terecht. Er komen blijkbaar veel plekken bij, er worden nieuwe locaties geopend etc.

Oh never mind, zie nu het berichtje van June

1 like

Kan wel, maar hoeft niet. Omdat ook bij ongevaccineerden deze situatie zich voordoet of heeft voorgedaan.

1 like

Ik zie hier in omgeving Den Haag/Rijswijk/Zoetermeer regelmatig plek voor de volgende dag of uiterst binnen 5 dagen. M’n ouder kon op dinsdag afspraak maken en donderdag al.

1 like

Best erg dat er zulke grote regionale verschillen zijn.

1 like

Mijn moeder werkt in het ziekenhuis en heeft haar booster laatst gehad. Nu gaan ze ook de optie aanbieden om familieleden te laten prikken :partying_face:

7 likes

Ik snap iets niet. Ik heb 2 gezinnen in mijn omgeving waarvan 1 persoon corona heeft. Zij kiezen ervoor om geen afstand te houden binnen het gezin. Nu hebben/hadden beiden gezinnen de opvatting dat de rest van het gezin naar buiten mag, als zij negatief testen op dag 5. Dit zou de ggd zo gezegd hebben. Maar dit klopt toch niet? Je laatste contact met een positief persoon is dan toch nog diezelfde dag? Je kunt zomaar op dag 6 alsnog positief zijn.

(1 van de gezinnen heeft dit dus gedaan. Is naar buiten en naar werk gegaan en bleek na een paar dagen toch ook positief. Rara politiepet)

Je moet testen 5 dagen na het laatste contact terwijl iemand besmettelijk was. Dus als de besmette persoon alweer naar buiten mag zeker nog een paar dagen. En als het hele gezin niet onderling afstand houdt geldt dat dus elke keer als er iemand besmet is

Dit zegt internet

Hoelang in quarantaine

U mag uit quarantaine als u:

• geen klachten heeft gekregen in de 10 dagen na de testdatum van uw huisgenoot die corona heeft.
  • negatief getest bent op 5 dagen na de testdatum van uw huisgenoot die corona heeft.

Edit: indien gezin gevaccineerd is

2 likes

" negatief getest bent op 5 dagen na de testdatum van uw huisgenoot die corona heeft". Zoals het hier staat lijkt het er inderdaad wel op dat je dan al naar buiten mag. Maar volgens mij gaan ze er wel vanuit dat die huisgenoot dan in isolatie zit en niet dat je geen afstand houdt. Maar zo staat het er eigenlijk niet.

2 likes

Uw huisgenoot met corona kan niet in een eigen kamer in isolatie gaan. U en uw huisgenoot delen dezelfde kamer(s) en hebben van dichtbij contact met elkaar.
Dan gaat u in quarantaine zodra u hoort dat uw huisgenoot corona heeft. Vanaf het moment dat uw huisgenoot niet meer besmettelijk is, blijft u nog 10 dagen in quarantaine. Als u op dag 5 negatief getest bent dan mag u stoppen met de quarantaine.

Dit is wat er in mijn informatiebrief stond voor huisgenoten vd ggd (5-12-2021), dus dan mag je pas uit quarantaine nadat je huisgenoot beter is + 5 dagen.
@WhereTheLightIs

2 likes

Bij mij staat dat stuk onder het kopje “u bent niet beschermd”, dus dat stukje zou alleen voor de kleine kinderen gelden, die zijn nog niet gevaccineerd.

1 like

Dan zou het idd zoals @Kusjessoldaat zijn dat was het eerst ook zo.

We hopen er het beste van :ok_hand:t2:

Allen die gereageerd hebben, bedankt voor de reacties.

Ik heb nu dus corona en van sommige klachten wist ik niet eens dat ze bij corona hoorden, tot ik ze kreeg en ik ze aan kon vinken in de GGD app. Ben nu wel benieuwd of mensen hier deze dingen herkennen.

Dus als je corona hebt/hebt gehad, herken je een van onderstaande dingen? Of andere aanvullingen die je minder vaak hoort? Sorry als dit in het persoonlijke vraag topic thuishoort. Wist het niet zeker.

• Verminderde eetlust
  • Pijn in stuitje
  • Acne/huidproblemen
  • Verwardheid
  • Duizeligheid

0 stemmers

3 likes

Hè bah, klinkt heel naar! Ik heb meer last van verwardheid in de zin van dat ik continu dingen vergeet en rare fouten maak met schrijven/praten.

1 like