Pfoe die zwangere vriendin (gevaccineerd btw) die Corona heeft via het werk, daar gaat het vandaag echt slechter mee… Misschien wel ziekenhuisopname.
Maak me echt zorgen. Bah bah bah. Vooral na al die horrorverhalen hier in dit topic ook over zwangeren en Corona.
Hopen echt dat het goed afloopt.
Even een stomme vraag (vind ik) want ieder vaccin is voor mij dikke priem maarja. Iemand in mijn familie is zeer zwart-wit qua denken en wil per se alleen Pfizer als booster want dat heeft ie als eerste 2 prikken ook gehad. Anders neemt hij m dus niet.
Ik wil morgen even de GGD bellen voor een afspraak. Kunnen zij zien op welke locatie (mede) met Pfizer geprikt wordt? Is er misschien iemand die bij de GGD werkt hier?
Jaaa mijn man (Antwerpen ook) krijgt morgen ook zijn booster al (1992)! Wel gek dat de randgemeenten zo achterlopen, schoonouders van 1965 ongeveer die nog geen uitnodiging hebben ontvangen.
Verminderde eetlust kwam alleen wel echt door dat m’n reuk en smaak weg was, had verder geen maag of darmklachten o.i.d
Verwardheid is een groot woord, maar ik was zeker niet zo scherp en helder als normaal, ook toen de verhoging al over was en ik enkel nog verkouden leek.
Voorbeeldje werk
Voorbeeldje, haha. Was dus wel thuis aan het werk en belde op een gegeven moment naar m’n werk om te zeggen dat ze “een kind” moesten gaan zien, omdat ik fors afwijkende uitslagen had zien binnen komen, spoed dus naar mijn idee. Had ik mijn collega aan de lijn, lees ik de geboortedatum op: 1-2-2001… En meteen er achter aan: oh kut sorry laat maar, dat is helemaal geen kind meer.
Alsof we tegen die tijd al niet bij de omega variant zijn
Bedoel je met ‘reizen’ vliegen?
Want met de auto kun je ongevaccineerd nog naar heel veel landen op vakantie. Uiteraard testen voor vertrek en soms nog een tweede test op dag 5 bijv, elk land heeft z’n eigen regeltjes.
Maar lijkt mij sowieso sterk dat je per sé 3 prikken gehad moet hebben ongeacht hoe recent ze zijn. Gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit toch
Haha, @anon13937616 - je kan ‘m ook zo voorleggen aan de wiskunde sectie.
Wiskunde in 2052 & de formule voor boosters:
Die tiktok slaat echt nergens op. Wiskundevragen zijn nooit nuttige voorbereiding voor het echte leven
Ik werd net wakker met niet echt keelpijn, maar wel anders dan anders. Zelftest is positief en ik ben gisteren bij mijn ouders geweest die gevaccineerd zijn, maar wel met AstraZeneca. Ik maak me nu zo ontzettend druk om ze, shit.
Mijn vader heeft net z’n booster gehad! Hij komt uit ‘55
Ik vind dit echt een hele goede ontwikkeling. Hopelijk wordt dit ook echt doorgezet
Een domme vraag: ik heb keelpijjn maar het stokje vab de zelftest moet in je neus. Werkt zo’n zelftest wel als je enkel keelpijn hebt?
Ja hoor, werkt prima! Regelmatig zo gedaan. 9 van de 10x was het negatief, laatste positief en ook bij de ggd. Dus lijkt me wel betrouwbaar.
Ik mag uit isolatie/quarantaine! Zometeen voor het eerst weer buiten, ga een wandeling maken en vooral genieten van het zonlicht en de frisse lucht. Laatst maakte hier iemand de vergelijking met een koe die voor 't eerst in het weiland mag; zo voel ik me stiekem ook een beetje.
Mijn coronabesmetting is dus echt heel mild verlopen, gelukkig. Mijn reuk en smaak zijn voor 35% denk ik terug. Iedere dag merk ik dat het een heel klein beetje beter is. Verder heb ik geen klachten gekregen, en dit dankzij de vaccinaties.
Net een prioriteitstest via GGD gedaan (werk in de zorg), ze gaven aan dat ik vanavond vóór 20:00 uitslag krijg. Mijn werk is nu verontwaardigd, want ik zou binnen twee uur uitslag moeten krijgen. Ja mens, maar ze hebben het nou eenmaal gigantisch druk hè. Kunnen zij niks aan doen en ik ook niet.
Zijn ze niet in de war met een sneltest? Ik heb al zo’n 10x met prio getest en daar zeggen ze altijd binnen 24 uur uitslag.
Ik vond twee uur zelf ook wel héél snel ja, nou ja ze moeten maar geduld hebben en even iemand regelen voor achter de hand (snap dat ze het zo snel mogelijk willen weten wel, want het gaat om twee nachtdiensten). Inmiddels ook gigantische hoofdpijn, dus ik ga er eigenlijk wel van uit dat de PCR ook positief is.
Je zelftest is al positief toch? Bij ons mag je dan sleurde niet werken totdat pcr bekend is. En meestal is dat zo. Snap niet waarom ze zo doordrammen. Beterschap
Als je zelftest al positief was en je voelt je nu ook ziek dan zegt dat idd wel genoeg . Sowieso als je je ziek voelt kan je je gewoon ziek melden lijkt me, corona of niet.