Caronatopic #13

Nou ja je hoeft echt niet uren te wandelen om fatsoenlijk aan je beweging te komen. Ja t is anders dan in de sportschool en waarschijnlijk kut voor veel mensen. Maar er zijn in deze tijd nou eenmaal heel veel dingen die kut zijn. Het is echt niet alsof je spontaan ongezond wordt als je niet meer naar de sportschool kan.

Met een tripje ic of longcovid gaat je conditie pas achteruit.

3 likes

Zal ie het niet gewoon een beetje verkeerd verwoord hebben en meer bedoeld hebben dat ZIJ dat niet doen?

1 like

Maar wat is zijn functie verder bij de GGD dan? Is het iemand van de afsprakenlijn of iemand die er ook daadwerkelijk verstand van heeft?

2 likes

Hier wordt het goed uitgelegd (officiƫle site)

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/kiemsurveillance

2 likes

Oh hm ik vind niet kunnen sporten eigenlijk wel echt net zo erg als op de IC komen :roll_eyes:

Heb op geen enkele manier de overtuiging nodig dat maatregelen nodig zijn en ben me prima bewust van de gevolgen. Betekent toch niet dat je niet mag nadenken over alternatieven/of er andere manieren zijn om bepaalde negatieve effecten te beperken? En of bepaalde maatregelen op de lange termijn niet meer kwaad doen dan goed. Snap echt niet waarom er dan altijd direct zo gefrustreerd wordt gereageerd.

7 likes

haha wow dat is wel echt naĆÆef

22 likes

Ik vind het vooral bizar dat deze telefoonmedewerker zulke uitspraken doet!

Mag/kan Ʃcht niet.

3 likes

Dat was sarcastisch haha

Ik heb 2 x pfizer gehad en ben echt (irrationeel) doodsbang dat de booster moderna wordt, kan iemand me iets laten zien waarin staat dat het niet uitmaakt? Ik weet dat ik me om niks zorgen maak maar toch…

Wat maakt je precies bang? In mijn omgeving zijn er een aantal die Pfizer hebben gehad en als booster moderna. Zit weinig verschil in.

En bijv alle mensen die Astra hebben gehad krijgen ook een ander vaccin als booster.
Dat zouden ze echt niet zomaar doen hoor als dat niet goed zou zijn! Misschien kan dat je een beetje geruststellen?

1 like

Als je in NL woont en je bent onder de 50 jaar en je wordt geprikt via de GGD dan krijg je op dit moment sowieso alleen maar Pfizer als booster.

1 like

Vanmorgen dus een positieve zelftest, net de PCR uitslag binnen en die was negatief, doe ik naar aanleiding daarvan een tweede zelftest en die is weer positief?? Gevoelsmatig vind ik het niet fijn, maar ik moet nu dus wel werken, want PCR is leidend.

2 likes

Nee dat kan toch niet ? Kun je je gewoon niet ziek melden want je voelt je toch ook niet echt lekker. Als ik je collega was zou ik het echt niet waarderen als je toch gaat werken.

1 like

Haha ik ken iemand die 5 vaccins heeft omdat haar nederlande vaccin niet gelde in t land waar ze woont. Dus ze moest er daar nog 2 en de booster shot.

1 like

NOS:

Ook NOS:

Goh hoe zou t toch komen.

12 likes

Ik heb dit ook gehad, ik zou snel nog een test inplannen. Kans is groot dat hij morgen wel positief is. En natuurlijk thuis blijven verder. :sweat_smile: Wel vaag hoe dat soms werkt.

1 like

Maakt dat verschil nog uit bij binding? 17.3 en 9.7 ? Ik snap dat eig totaal niet.

Maar ja als iedereen zegt dat het niet uitmaakt dan zal het zeker goed zijn!

Dankjewel voor de reacties en @Enthusiasm

1 like

:scream: jeetje. Pff, ik vraag me meteen af hoe vaak dit misschien nog meer gedaan wordt…

3 likes

Ik krijg morgen m’n booster, zo blij mee

4 likes

Oei, jeetje, wat heftig zeg

1 like