Caronatopic #13

Het is vandaag precies een jaar geleden dat mijn positieve testresultaat bekend werd. Nooit gedacht dat ik een jaar later nog steeds niet 100% hersteld zou zijn. Hoe gaat het met de rest van jullie die vorig jaar ongeveer gelijk met mij corona had? Ik ben heel slecht met forumnamen, sorry

14 likes

En @Enthusiasm

De collega die ze achter de hand hadden geregeld is juist vooral heel blij dat ze zelf niet hoeft te werken. :upside_down_face:

Ik heb gezegd dat het gevoelsmatig niet klopt en dat ik weet dat in principe een PCR leidend is, maar ik vind twee positieve zelftests dan wel heel bijzonder (één vals-positieve zou nog kunnen, maar twee?). Ik moet in ieder geval echt werken, volgens mijn teamleidster is het niet meer mijn verantwoording als ik toch positief blijk te zijn, maar de verantwoordelijkheid van de GGD. :weary: Moet zeggen dat deze baan me steeds meer gaat tegenstaan, op mijn oude werk was veel gezeur maar rondom Corona was alles tenminste fijn geregeld.

Ik heb nu niet van tevoren kunnen slapen voor de nachtdienst en daarna slapen wordt ook vreselijk, want ik heb voor een nieuwe priotest gebeld en ik kan 9:45 terecht, half acht thuis en vanaf huis een half uur rijden naar de test locatie, dus moet heeeel vroeg mijn bed uit. 🥲 Maar dan heb ik nog kans dat de uitslag diezelfde dag nog bekend is, aangezien ik twee nachten ingepland sta…

Ik vind dit echt ontzettend kut (de nachtdiensten zijn over het algemeen wel heel rustig, heb ook wel nachten dat ik 10 min cliënttijd heb en 7h50m indirecte tijd. 🥲) en ik overweeg echt om mede hierdoor ander werk te gaan zoeken.

1 like

Over jouw bericht heen gelezen, sorry! Maar ik heb morgen een nieuwe test, moet komende nacht alleen wel echt werken en mocht me niet ziekmelden met mijn huidige klachten, tenzij positief :sweat_smile:

Werken in de zorg klinkt echt met de dag aantrekkelijker hè. Pfff.

2 likes

Misschien als enige geruststelling (?), @Ovenschaal heeft eerder gepost dat zelftesten een net iets breder bereik hebben dan de pcr test. Een zelftest kan dus positief zijn vanwege een ander virus dan COVID, bij de pcr test is die kans er niet/nihil (?). Correct me if I’m wrong!

1 like

Ah oké, ik zal hier met de tweede PCR uitslag rekening mee houden! Als de tweede ook negatief is, dan zal het wel kloppen. Dankjewel, wist het nog niet!

Ook met een andere virus, stel dat het rhino of RSV of influenza is gaan werken met hoofdpijn en beroerd voelen en no- go. Je bent bewust of onbewust toch een potentieel gevaar voor de je collega’s en voor de patiënten.

5 likes

Maandag booster afspraak :partying_face:

(Nu heel hard duimen dat mijn broer me zondag niet heeft aangestoken :crossed_fingers:t2: Heb hem op afstand gezien en ook niet lang. Hij had ook geen klachten, nog steeds niet overigens!)

4 likes

nee wandelen is echt een prima gewoonte om je conditie op stand te houden.

Waargh. Ik kan soms m’n boosheid niet bedwingen hè. Vriendin appte over de menstruatiestoornissen icm met covid vaccin. Dus ik stuur haar een wetenschappelijk onderbouwt artikel, stuurt ze terug; Ja wel erg hè, moet er niet aan denken dat je dat er ook nog bij krijgt na zo’n prik. Dus ik stuur; nee ach hè, zo vervelend zo’n prikkie. Pff. Soms.

2 likes

Vanaf nu is geen Corona gehad hebben niet meer iets om trots op te zijn maar eerder iets gênants. Ik lees namelijk dit :rofl:en heel eerlijk, ik vind het niet eens gek klinken. Ik heb onderzoek gedaan op de familieapp en het klopt :stuck_out_tongue:
De enige die het niet doet heeft ook als enige Corona gehad haha.
Nu nog even hier. Graag allemaal zsm stemmen, dan mail ik Hugo vanavond nog dat ie kan stoppen met de boostercampagne.

• Ik eet regelmatig uit mijn neus en heb geen Corona gehad
  • Ik eet regelmatig uit mijn neus en heb wel Corona gehad
  • Ik eet nooit uit mijn neus en heb geen Corona gehad
  • Ik eet nooit uit mijn neus en heb wel Corona gehad

0 stemmers

2 likes

Wat dat betreft volledig met je eens hoor. Ik doelde puur op het feit dat het in deze situatie zou kunnen dat @Foucher geen COVID heeft, en de PCR test terecht negatief is.

1 like

Okay beetje een schrikreactie van mij, maar m’n zelftest is positief. :sob::sob: ben nb zwanger, zou vrijdag met verlof gaan. Kutzooi.

10 likes

Oh shit! Voel je je wel goed?

1 like

Kan je met een pcr test van de GGD reizen of moet je echt speciaal een betaalde pcr test doen bij een van de aangesloten testlocaties?

3 likes

Oh fuck. Kun je snel een PCR test doen?

1 like

Volgens mij kan dat gewoon. In de app kun je je uitslag koppelen. Voordeel van een commerciële partij is dat ze claimen dat ze binnen een dag de uitslag sturen. Bij de ggd kan het met een beetje pech 48 uur duren.

3 likes

Ahh oké. Verschil zit m alleen in de garantie van de duur van de uitslag dus. Thankss

Kan zijn dat je een reiscertificaat nodig hebt. Die wordt niet door de GGD verstrekt.

1 like

Dat dacht ik, maar lees hierboven dat je een certificaat nodig kan hebben.
Wij hadden voor volgende week het bij een commerciële partij ingepland, omdat we dachten dat het dan sowieso goed zou komen.
Helaas net geannuleerd, omdat we Oostenrijk niet in kunnen!

2 likes

Als je je laat testen bij testen voor toegang krijg je wel een reiscertificaat. :relaxed:

Ofja, in de mail met je uitslag kun je op een link klikken om een reiscertificaat te maken. Weet niet of dit is aangepast maar dit was 3 weken geleden zo!

1 like